GTA DS står för 50% av totala spelförsäljningen...

Robot
GTA DS står för 50% av totala spelförsäljningen...
Medlem
GTA DS står för 50% av totala spelförsäljningen...

Kan man piratkopiera DS-spel? Känns faktiskt lite udda, inget man hört om i såna fall, PSP kan jag dock förstå att han lackar på. Vuxenpubliken på bärbart har väl oftast PSP, men samtidigt så är ju piratkopieringen på PSP väldigt utbrett.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kan man piratkopiera DS-spel? Känns faktiskt lite udda, inget man hört om i såna fall, PSP kan jag dock förstå att han lackar på. Vuxenpubliken på bärbart har väl oftast PSP, men samtidigt så är ju piratkopieringen på PSP väldigt utbrett.

Piratkopieringen till DS är mins lika stor eller större än vad den är till psp.

Jag skulle knappast våga spekulera i vilket format som är mest drabbat av piratkopieringen av DS och PSP. Men klart är ju att båda konsolerna förlorar en viss del på det. Vore intressant att se siffror på hur pass omfattande piratkopierandet till de bärbara konsolerna egentligen är, men det lär ju inte vara så lätt att få fram precis.

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Kan man piratkopiera DS-spel? Känns faktiskt lite udda, inget man hört om i såna fall, PSP kan jag dock förstå att han lackar på. Vuxenpubliken på bärbart har väl oftast PSP, men samtidigt så är ju piratkopieringen på PSP väldigt utbrett.

Piratkopiering till DS är extremt lätt och väldigt vanligt bland DS spelare...

Medlem

Nu vågar jag inte länka det här, för då kommer väl nån sur mod och varnar mig, men man kan köpa "chipkort" till DS från kina för typ 100 spänn. I dessa trycker man in MicroSD-kort som man har lagt in spel på. Så jag skulle säga att det är betydligt lättare att pirata på DS än PSP.

Medlem
Skrivet av kabex:

Nu vågar jag inte länka det här, för då kommer väl nån sur mod och varnar mig, men man kan köpa "chipkort" till DS från kina för typ 100 spänn. I dessa trycker man in MicroSD-kort som man har lagt in spel på. Så jag skulle säga att det är betydligt lättare att pirata på DS än PSP.

Kina .. tihiii.

Men asså är det konstigt att de får 50% av mature-försäljningen. Hur många fler spel i samma kategori finns för DS?

Medlem
Skrivet av Todilo:

Men asså är det konstigt att de får 50% av mature-försäljningen. Hur många fler spel i samma kategori finns för DS?

Om du läser hela artikeln finns svaret

Medlem

Där ser man, trodde DS var lite udda.

Medlem

När det typ är det enda spelet i den åldersgruppen är det väl inte så så konstigt? Sen att det säljer dåligt kan ju bero på att det är ett rätt trist spel med. Har iPhone-varianten och det har då inte imponerat på mig.

Medlem

heter väll ändå inte GTA DS som rubriken säger....

Grand Theft Auto: Chinatown Wars

1
Skriv svar