Inför Rift Apart – rösta fram formkurvan för Ratchet & Clank!

Robot
Inför Rift Apart – rösta fram formkurvan för Ratchet & Clank!

Insomniacs Playstation-hjältar gör strax PS5-debut.

#formkurvan, #insomniac-games, #ratchet-and-clank


Medlem

Blir inte så mycket till kurva för min del. Alla spelen som jag har spelat tillräckligt mycket för att betygsätta är femmor. Skulle väl vara Gladiator kanske som får nöja sig med en fyra.

Medlem

Hade ingen aning om att det fanns så många Ratchet & Clank spel. Bara spelat PS4 versionen.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Lasrod:

Hade ingen aning om att det fanns så många Ratchet & Clank spel. Bara spelat PS4 versionen.

Då har du missat de fantastiska PS2 spelen <3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

A Crack in Time var oerhört bra. Hoppas Rift Apart påminner om det.

Medlem

Älskar denna super charmiga plattformsserie. Har lirat de sedan starten under PlayStation 2 eran. Första 3 spelen är riktigt bra o jag gav de alla en 4a. Sedan har jag lirat Ratchet & Clank: Tools of Destruction och Ratchet & Clank: A Crack in Time från PlayStation 3 eran som jag gav en 4a till också. Sedan har jag lirat remaken Ratchet & Clank (2016) till PlayStation 4 generationen. Även den fick en 4a. Känns dock inte som att man kan ge ut en 5a (mästerverk) till något av dessa spel. En 4a är ju ändå riktigt bra.

Nu håller jag på att jaga en PlayStation 5 konsol så att jag kan lira Ratchet & Clank: Rift Apart nu i början på juni. Har kontaktat en säljare på Blocket. Ska snacka mer med honom imorrn.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Ja själv har man Platina trophy på alla (och jag är normalt ingen som kämpar för sådant) så suveränt hela vägen igenom med en svacka på all4 one

Medlem

Tycker fortfarande Tools of Destruction är det bästa. Det enda spelet jag gav 5/5. Ska sägas att jag aldrig spelade någon utav PS2-titlarna.

Skribent
Skrivet av NuZ:

Då har du missat de fantastiska PS2 spelen <3

PS3-spelen med Futuretrilogin tycker jag är bättre faktiskt. Förutom Tools of Destruction går dessa att spela på Playstation Now.

Medlem

Första spelet, Tools of Destruction och Quest for Booty är nog höjdpunkterna för min del medan A Crack in Time, PS4-remaken och Secret Agent Clank står för de absoluta lågvattenmarkena. All 4 One och QForce räknas väl knappt som Ratchet & Clank-spel.

Inaktiv

Jag köpte och laddade ner dem tre första spelen till Playstation 3, detta var 2018 men jag har inte spelat så mycket än.
Hade aldrig hört talas om dessa spelen innan så jag trodde det var Jak and Daxter som jag laddade ner eftersom det är några spel som jag har velat testa väldigt länge.

Skribent
Skrivet av kebbe:

Första spelet, Tools of Destruction och Quest for Booty är nog höjdpunkterna för min del medan A Crack in Time, PS4-remaken och Secret Agent Clank står för de absoluta lågvattenmarkena. All 4 One och QForce räknas väl knappt som Ratchet & Clank-spel.

Jag förstår inte hur de kunde misslyckas så med A Crack in Time. Det var som att de inte vågade gå på det beprövade konceptet utan måste göra om och göra nytt (vilket även visade sig med spelen som kom efteråt). Allt flygande i rymden och Clank solospelande tar bort det bästa med hela serien och det är att kötta runt på stora plattformsbanor med skumma vapen. Vidare så är det rätt krånglig uppgraderingsprocess på vapnen. Allt det gör spelet betydligt sämre än Tool of Destruction (som i min mening gjorde i princip allt rätt).

Faktiskt så är min enda farhåga för nya Ratchet and Clank att de inte vågar lita på sitt eget koncept och så blir det i slutändan bara pannkaka av alltihop och serien kommer dö. Jag har lagt mig i mediaskugga angående spelet sedan första trailern för jag vill inte veta en enda sak till innan jag startar spelet om 2,5 veckor, så det kan mycket väl finnas gameplayvideos som visar att mina farhågor är helt felaktiga.

Medlem

Lätt överskattade spel. Har spelat alla och inget för mig lever upp till en 3a i betyg, det skulle nog aldrig ett platform spel göra hos mig dock, krävs mer än söta polygoner och påhittiga vapen för det.

Medlem
Skrivet av robbis:

Har spelat alla och inget för mig

Inga spel för dig men ändå fortsätter du att spela alla?

Medlem
Skrivet av BoyeNeE:

Inga spel för dig men ändå fortsätter du att spela alla?

Har mycket fritid.

Medlem

Klickade 1 på första Ratchet & Clank, som jag tycker är bäst.
Trodde det var titlarna i ordning där, 1-5 (vet inte hur många de släppt)

Medlem
Skrivet av robbis:

Har mycket fritid.

Hur? Hur hinner man spela igenom en hel serie av spel som man inte ens gillar? Det finns ju många många tusentals spel att spela?

Vad gör du i livet utöver att spela?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Gillade det första på PS2. Vet ej varför men det kändes som nästa Jak & Daxter på något sätt. Tror att det hade med nivån av grafik samt mer eller mindre inga laddningstider?

Vilket som, diggade också ett av spelen till... PS3? A crack in time vill jag påstå.

Remaken av ettan till PS4 var bra. Vackert och kul, men där svenska röster förstörde humorn.

Patchen med 60 fps gör spelet direkt betydligt bättre. Plötsligt blir grafik och gameplay 4/5.

Gillar de konstanta belöningar i form av att öka möjligheten att levla vapen mer ju mer man använder dem.

Rift apart ser fantastiskt ut. Att där finna en dedikerad dodge gör att jag tror att det blir det nästa RC spelet i min bok.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

En sak de bör eliminera helt är spelmomenten med Clank. Inga vapen och tråkiga pussel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Enda spelet jag verkligen sett framemot i år av de jag vet kommer och så går PS5an sönder...... ja ja efter regn kommer solsken. 🙂

Skribent
Skrivet av Freakon:

Gillade det första på PS2. Vet ej varför men det kändes som nästa Jak & Daxter på något sätt. Tror att det hade med nivån av grafik samt mer eller mindre inga laddningstider?

Vilket som, diggade också ett av spelen till... PS3? A crack in time vill jag påstå.

Remaken av ettan till PS4 var bra. Vackert och kul, men där svenska röster förstörde humorn.

Patchen med 60 fps gör spelet direkt betydligt bättre. Plötsligt blir grafik och gameplay 4/5.

Gillar de konstanta belöningar i form av att öka möjligheten att levla vapen mer ju mer man använder dem.

Rift apart ser fantastiskt ut. Att där finna en dedikerad dodge gör att jag tror att det blir det nästa RC spelet i min bok.

Byt huvudspråk på PS4 så får du engelska röster. Antar det kommer vara samma med Rift Apart också.

Medlem

Ratchet och Clank 2 var ju mitt första spel till PS2:t och som jag älskade det

Även ettan och det tredje spelet införskaffade jag så småningom. Dessa uppskattade jag också, men ärligt talat så tror jag att jag gillade tvåan framförallt! Sen när jag eventuellt skaffade ett xbox 360 fick det ju bli andra spel, så jag har missat många spel från denna serie som kommit under årens lopp. Ratchet och Clank är i vart fall en spelserie som ligger mig varmt om hjärtat!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hur? Hur hinner man spela igenom en hel serie av spel som man inte ens gillar? Det finns ju många många tusentals spel att spela?

Vad gör du i livet utöver att spela?

Jag jobbar som försäljning och marknadsansvarig på ett hyfsat stort och känt bolag. Jag har 2 barn på 7 och 10 år och en fru som oxå gejmar. Har inte barnen på heltid så när dom inte är här har jag mycket egentid. Dock blivit väldigt kräsen på spel senaste åren, har dom inte gjort ett större intryck de första 10 minuterna så kommer jag nog aldrig spela det. Ratchet serien har hängt med sedan man var yngre, gillade psvita spelen minns jag. Det är ungefär som alla platformsspel, dom är underhållande några timmar, men inget som gör några större intryck på mitt gamingliv. Typ som att säga att Super Mario har världens bästa story o lore... Kommer aldrig slå högt i mina böcker även fast det var där jag började spela.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag jobbar som försäljning och marknadsansvarig på ett hyfsat stort och känt bolag. Jag har 2 barn på 7 och 10 år och en fru som oxå gejmar. Har inte barnen på heltid så när dom inte är här har jag mycket egentid. Dock blivit väldigt kräsen på spel senaste åren, har dom inte gjort ett större intryck de första 10 minuterna så kommer jag nog aldrig spela det. Ratchet serien har hängt med sedan man var yngre, gillade psvita spelen minns jag. Det är ungefär som alla platformsspel, dom är underhållande några timmar, men inget som gör några större intryck på mitt gamingliv. Typ som att säga att Super Mario har världens bästa story o lore... Kommer aldrig slå högt i mina böcker även fast det var där jag började spela.

Imponerad över att du hinner prioritera spel trots häcken full av livet. Bra jobbat!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar