FZ betyg på Bionic Commando

Medlem
FZ betyg på Bionic Commando

Tja! Då jag läste FZ recension på Bionic Commando så tänkte jag att det här spelet måste vara ett utmärkt spel! Sen testade jag demot och blev besviken och idag så kollade jag in den här recensionen http://www.gamespot.com/ps3/adventure/bioniccommando/review.h... men jag litar mer på FZ än på Gamespot men jag menar kolla på user score och critic score!?

Allvarligt talat så tycker jag nu att det är väldigt konstigt hur FZ kan ge spelet 5/5 vilket är = perfekt i FZ betygskala då det är så många där ute som klagar på spelets uppenbara brister. Om spelet hade fått 4/5 på FZ så hade det inte gjort något men att ge det 5/5 som är = perfekt är att lura läsarna. Jag håller med om att recensioner ska vara personliga men inte för mycket ifall om spelet har stora brister så kan man omöjligt ge spelet 5/5.

Kan det vara så att FZ vill hjälpa svenska spel utvecklare genom att ge spelen överdrivna betyg eller har spel testaren drabbats av allvarlig nostalgi från NES spelet? BC är ett bra spel beroende på vad du gillar men inte på något sätt en top poängare.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Fast tyckte inte recensenten här på FZ att spelet hade små brister men inget som störde spelupplevelsen till den grad att det sänkte poängen. 5/5 är ju förövrigt inte menat som ett "perfekt spel" utan ett kanonspel som rekommenderas starkt av skribenten. Men ja, hade man använt sig av 10-skalan så hade det kanske fått 9/10, men då går vi ju in på en diskussion om tillförlitligheten och skillnader på skalor och det orkar vi väl inte med nu.

Sen att de skulle sätta högre betyg för att stödja svenska spel tror jag är en ganska paranoid tanke, GRINs Wanted fick väl en trea? Har inte kollat upp de andra stora utvecklarna (såsom DICE, Massive, Starbreeze m.f.) men nej, att FZ skulle vara så partiska låter befängt då det bara skadar anseendet hos läsaren.


signatur
Medlem

Har inte spelat spelet men om fz hyllas för att dom gav far cry 2 en två i betyg oberoende av metascore så borde man också hylla fz för att dom ger ett spel en femma som annars har en ganska låg metascore.

Medlem

Recensionen är ju enbart spikens åsikt, han behöver ju inte tycka som alla andra recensenter.
Det är ingen anledning att plocka fram foliehattarna och skrika "konspiration!" så fort nån ger ett svenskt spel toppbetyg.

Medlem

Eller så gav han det ett sånt högt betyg för att han verkligen gillade det.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Victor i Gameplay gav spelet en god 4/5. Recensioner är ju som känt recensentens åsikt och således är det väl upp till denne att motivera sitt betyg. Tycker ändå att både FZ och Gameplay motiverade sina betyg.

Utan att heller ha spelat det, kan man snarare fråga, why so low.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

En recension är en persons åsikt, att sitta och grina och tala om konspirationer bara för att man inte håller med är ju rent korkat.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Tja! Då jag läste FZ recension på Bionic Commando så tänkte jag att det här spelet måste vara ett utmärkt spel! Sen testade jag demot och blev besviken och idag så kollade jag in den här recensionen http://www.gamespot.com/ps3/adventure/bioniccommando/review.h... men jag litar mer på FZ än på Gamespot men jag menar kolla på user score och critic score!?

Allvarligt talat så tycker jag nu att det är väldigt konstigt hur FZ kan ge spelet 5/5 vilket är = perfekt i FZ betygskala då det är så många där ute som klagar på spelets uppenbara brister. Om spelet hade fått 4/5 på FZ så hade det inte gjort något men att ge det 5/5 som är = perfekt är att lura läsarna. Jag håller med om att recensioner ska vara personliga men inte för mycket ifall om spelet har stora brister så kan man omöjligt ge spelet 5/5.

Kan det vara så att FZ vill hjälpa svenska spel utvecklare genom att ge spelen överdrivna betyg eller har spel testaren drabbats av allvarlig nostalgi från NES spelet? BC är ett bra spel beroende på vad du gillar men inte på något sätt en top poängare.

Om du bara lirat demot, så kan du väll inte gå och klaga på det...


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av andymikel:

Har inte spelat spelet men om fz hyllas för att dom gav far cry 2 en två i betyg oberoende av metascore så borde man också hylla fz för att dom ger ett spel en femma som annars har en ganska låg metascore.

Jo far cry 2 sög riktigt hårt och den enda spelsidan jag känner till som dissade spelet var FZ och det var riktigt bra eftersom spelet faktiskt var totalt jävla sämst!

Men jag håller fast vid att jag tycker att det är dåligt gjort av recensenten att ignorera en massa - bara för att ge spelet max betyg för att han älskar spelet. Ett till exempel på hur FZ ibland ger spel max betyg fast dom inte förtjänar det är ju recensionen på Fable 2.

Att ge det spelet max betyg måste vara ett dåligt skämt eftersom jag kan nämna massor av grejer som förstör hela spelet. Saker såsom att det är absolut 0 utmaning i spelet eller att spelet har dålig story med värdelöst slut och dessutom är det väldigt kort. Dom där sakerna är massiva minus och om man ignorerar allt det och ger spelet max betyg tycker jag att det är ignorant.

För max betyg är till för spel som verkligen förtjänar det. Sen kan man ju kolla på user score på BC på gamespot och se att mängden spelare inte tycker det förtjänar något mer än 7 på en 1/10 skala.


signatur

I got a Goldenshower.

Men, alla tycker ju olika. Borde det inte vara bättre då ifall man tar 2 personer som recenserar och dom båda tycker olika, så ena kanske ger det en 5/5 och den andra ger 1/5. Då hamnar spelet på 3/5.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Men, alla tycker ju olika. Borde det inte vara bättre då ifall man tar 2 personer som recenserar och dom båda tycker olika, så ena kanske ger det en 5/5 och den andra ger 1/5. Då hamnar spelet på 3/5.

Fast det är texten som är det viktiga, betyget är bara där för att sammanfatta det hela, väldigt, väldigt kort.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skrivet av Greger:
Skrivet av master_chrille:

Men, alla tycker ju olika. Borde det inte vara bättre då ifall man tar 2 personer som recenserar och dom båda tycker olika, så ena kanske ger det en 5/5 och den andra ger 1/5. Då hamnar spelet på 3/5.

Fast det är texten som är det viktiga, betyget är bara där för att sammanfatta det hela, väldigt, väldigt kort.

Det är sant, fast ifall dom vore 2 så skulle dom ju få med allt som vi vill veta. ^^ Ifall en av dom glömmer något så kanske den andra skriver det.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Men, alla tycker ju olika. Borde det inte vara bättre då ifall man tar 2 personer som recenserar och dom båda tycker olika, så ena kanske ger det en 5/5 och den andra ger 1/5. Då hamnar spelet på 3/5.

Om det är två stycken som har testat samma spel och tycker så totalt olika varandra så måste en av dom vara dum i huvudet ifall om en säger att det är Utmärkt och en säger att det är Värdelöst då borde ju någon av dom här vara väldigt dålig på att betygsätta spel.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av master_chrille:

Men, alla tycker ju olika. Borde det inte vara bättre då ifall man tar 2 personer som recenserar och dom båda tycker olika, så ena kanske ger det en 5/5 och den andra ger 1/5. Då hamnar spelet på 3/5.

Om det är två stycken som har testat samma spel och tycker så totalt olika varandra så måste en av dom vara dum i huvudet ifall om en säger att det är Utmärkt och en säger att det är Värdelöst då borde ju någon av dom här vara väldigt dålig på att betygsätta spel.

Din åsikt är inte normen.

Det finns inget rätt eller fel i en persons åsikt när vi talar om spel, musik, konst (måleri) etc.

Om en person gillar en viss aspekt ur ett spel som en annan person inte gillar så har ingen fel.

Alla har olika smak, det är inget komplicerat med det, punkt slut.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Skribent

Jag gillar pitepalt, alla som inte håller med mig är lögnare och har fel!

1
Skriv svar