Far Cry 6 släpps 7 oktober - Här är våra första intryck!

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Hoppas Farcry 6 är bättre än skräp spelet Farcry 5 jag älskade förövrigt Farcry 1, 3, 4!

Jag hade hållit med dig till för någon månad sedan då jag gav det en till chans när det till Xbox släpptes med fps-boost. Plötsligt tyckte jag det var helt fantastiskt och har spelat det sedan dess. Säkert patchats etc men fpsboost gjorde sjukt mycket även om det kanske låter muppigt. Var som ett nytt spel för mig. Har älskat alla spel i serien och var sjukt besviken över 5an när det kom, trots underbara miljöer.

Medlem

Så då var den kalla mörka vintern räddad,kan behövas lite vågskvalp,vajande palmer och pangpang.
Kan ju bli ett riktigt bra spel,håller tummarna


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Tänk vad mycket miljö kan spela roll i ett spel. Grymt taggad på detta, mina favoriter är 1 och 3 i serien, sambandet är rätt tydligt 😁


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Valhalla var rätt lika buggit som Cyberpunk.. och du om nån borde veta att det var buggit så som du gnällde om det i tråden..

Inte ens i samma universum. vad pratar du om?

Skrivet av Cyberz:

Inte ens i samma universum. vad pratar du om?

om buggar


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Valhalla var rätt lika buggit som Cyberpunk.. och du om nån borde veta att det var buggit så som du gnällde om det i tråden..

Det var en bugg jag gnällde på och jag kontaktade ubisoft själva om den och tro mig eller ej! Dom fixade den. Det går alltid snabbt att få kontakt med ubisoft via twitter. Jag har spelat igenom valhalla plus expansionen och jag har hittat en bugg hittills. Så jämför inte det med ett kasst spel som cyberpunk är du snäll?


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av breahl:

Ubisoft är ju den bästa som släpper spel idag. Hur var cyberpunk nu igen? Och rockstar lyser med sin frånvaro. AC valhalla är ett bättre spel än t.ex cyberpunk och minst lika bra som rdr2. Jag tror detta blir bra med!

Det är intressant, Ubi har ett vansinnigt tempo på releaser. Måste vara företaget som har högst releasefrekvens.


signatur
Skrivet av breahl:

Det var en bugg jag gnällde på och jag kontaktade ubisoft själva om den och tro mig eller ej! Dom fixade den. Det går alltid snabbt att få kontakt med ubisoft via twitter. Jag har spelat igenom valhalla plus expansionen och jag har hittat en bugg hittills. Så jämför inte det med ett kasst spel som cyberpunk är du snäll?

Det var mer än en bugg du gnällde på.. och det var du som började att jämföra ju!! Då får du allt tåla när nån säger nåt annat, du får åxå tänka på att bara för Valhallar ett bättre spel än Cyberpunk så tar det inte väck Cranks första inlägg på att Ubisoft har buggiha spel i början, det faktumet står fortfarande kvar även du blandar in andra spel...


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv
Skrivet av SCORPION2000:

Hoppas Farcry 6 är bättre än skräp spelet Farcry 5 jag älskade förövrigt Farcry 1, 3, 4!

Är det bara jag som har 2an som favorit?

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Valhalla var rätt lika buggit som Cyberpunk.. och du om nån borde veta att det var buggit så som du gnällde om det i tråden..

Du borde uppgradera från last gen. Jag spelade både Valhalla och Cyberpunk över 100 timmar vardera utan några störande buggar eller krasher. Jag spelade på PS5. Skaffa current gen innan du dömer ut spel gjorda för current gen.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Blev seriöst taggad. Perfekt spel när snön börjar falla och depressionen smyger sig fram

Om du blir deprimerad så borde du flytta till varmare breddgrader. I Sverige har vi bra väder ett par veckor om året, resten är mörkt, kallt och grått. Jag har lovat mig själv att bosätta mig i ett land så småningom med sommarväder året runt.

Ps ; spelet ser fantastiskt ut, Far Cry 5 var en 5/5 för mig.

Skrivet av Kris:

Du borde uppgradera från last gen. Jag spelade både Valhalla och Cyberpunk över 100 timmar vardera utan några störande buggar eller krasher. Jag spelade på PS5. Skaffa current gen innan du dömer ut spel gjorda för current gen.

Har dock inte dömt ut nåt. Och har inte spelat nåt av dom spelen på lastgen.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Sist Ubisoft försökte sig på en större stadsmiljö med Far Cry var det väl med Far Cry 2, blev den tveklöst sämsta delen av spelet. Lite orolig över att man försöker igen men annars såg det riktigt bra ut. Far Cry 5 var fantastiskt så håller de sig till den mallen och levererar en ny välgjord spelvärld så lär det bli bra.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Har dock inte dömt ut nåt. Och har inte spelat nåt av dom spelen på lastgen.

Om du inte har spelat något av spelen hur kan du då skriva att de är "rätt lika buggigt"?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Skrivet av Kris:

Om du inte har spelat något av spelen hur kan du då skriva att de är "rätt lika buggigt"?

skrev ej att jag inte har spelat dom.. skrev att jag inte spelat dom på lastgen


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Lirat alla Far Cry hittills. Far Cry Primal var ett bottennapp med sån otrolig potential. Synd att det inte innehöll mer.
Far Cry 3's story var bäst.
Far Cry 4's gameplay var bäst.
Far Cry 5 var som Far Cry 4 med sämre miljöer.

Alltid potentiellt kul med ett nytt Far Cry, dock!

Avstängd
Skrivet av Kris:

Du borde uppgradera från last gen. Jag spelade både Valhalla och Cyberpunk över 100 timmar vardera utan några störande buggar eller krasher. Jag spelade på PS5. Skaffa current gen innan du dömer ut spel gjorda för current gen.

Jag spelade igenom valhalla på ps4 och stötte på en bugg. Håller på att spela igenom det på ps5 nu och är nog snart på halva spelet och ingen bugg än så länge. Ska inhandla farcry 6 med bara för att bevisa att det är utan buggar!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är intressant, Ubi har ett vansinnigt tempo på releaser. Måste vara företaget som har högst releasefrekvens.

EA ligger väl ändå nära med sina årliga släpp av FIFA, NHL och NFL? Men jag tycker ubisoft alltid levererar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Kris:

Du borde uppgradera från last gen. Jag spelade både Valhalla och Cyberpunk över 100 timmar vardera utan några störande buggar eller krasher. Jag spelade på PS5. Skaffa current gen innan du dömer ut spel gjorda för current gen.

Fast om det ska vara korrekt så är ju cyberpunk endast släppt till last gen konsoler än så länge. Valhalla är väl både förra och nuvarande generation.
Om utvecklaren släpper spel till en viss konsol så är det ju även utvecklaren som skall få spelet att fungera på sagda konsol.

Väntar själv på ps5verisionen av Cyberpunk innan jag testar. Förhoppningsvis fungerar den väl bättre än ps4ans.
Valhalla har jag spelat på Ps5an men tröttnat halvvägs, mestadels för att jag inte gillar själva gameplayet.
Men det är absolut inte ett buggfritt spel på PS5.
Många flygande NPCer och uppdrag som hänger sig.

Medlem
Skrivet av Mcord:

Fast om det ska vara korrekt så är ju cyberpunk endast släppt till last gen konsoler än så länge. Valhalla är väl både förra och nuvarande generation.
Om utvecklaren släpper spel till en viss konsol så är det ju även utvecklaren som skall få spelet att fungera på sagda konsol.

Väntar själv på ps5verisionen av Cyberpunk innan jag testar. Förhoppningsvis fungerar den väl bättre än ps4ans.
Valhalla har jag spelat på Ps5an men tröttnat halvvägs, mestadels för att jag inte gillar själva gameplayet.
Men det är absolut inte ett buggfritt spel på PS5.
Många flygande NPCer och uppdrag som hänger sig.

Det är lite lynnigt med buggar. Jag hade ingen bugg överhuvudtaget i Valhalla på PS5 medan andra kanske hade det. Men generellt är det mindre risk för buggar med lastgen spel på PS5. Därför gör du säkert rätt i att vänta spela Cyberpunk. Jag hade tyvärr inte ditt tålamod.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Jag tyckte Far Cry 5 var segt. Förbaskat överbefolkat med fiender längs vägarna som drev en tokig. Djur också. Gick ju inte att göra någonting utan att någon eller något såg en och började anfalla.

Men men. Låter ju lovande att de är medvetna om spelares utmattningssyndrom över alla symboler överallt. Mer eget upptäckande tack. Där man faktiskt blir överraskad över vad som händer när man hittar något.

Och bättre vapenkänsla.
Grafik och presentation är ju så bra, så hoppas.

Skrivet av quadratis:

satt och tyckte det såg rätt trevligt ut, sen dök den här scenen upp

https://i.imgur.com/RGv6Hfj.png

och jag bara suckade av tanken på att springa / köra runt i ännu en oändligt stor ubisoft-värld utan mycket till utfyllnad.

vet inte jag...

Jag tycker det ser skit najs ut, ska bli kul o kuta runt i naturen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Gillt faktumet att man inte behöver se sitt vapen hela tiden utan kan välja att bära det dolt.
Blir faktiskt sugen på detta.

Detta är den överlägset bästa detaljen enligt mig. Skapar så mycket möjligheter i form av lömska infiltrationer. En ny dimension läggs till på ett redan etablerat koncept.

Evolution.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Förstår inriktningen där man försöker blanda in lite humor och överdriva allt likt Just Cause, Serious Sam mm. Det tilltalar inte riktigt mig. Hade gärna sett en mer verklig historia och att den utspelade sig i ett verkligt land.

Medlem

Texturerna ser lite grötiga ut. Trodde 2K-4K texturer var nya standarden 2021

Medlem

Tycker Far Cry 3 har det mesta allvaret i serien. Hade med önskat mindre humor och mer mörker med tanke på vilken bad guy de har anlitat.

Blev farcry5 köp på Xbox store för stilla suget.
Hade hoppats på release under sommaren..
Ett farcy med last of us allvar, det hade varit nåt.. drömma går ju

Avstängd

Jag tycker spelet ser roligt ut, men det har alla Far Cry spel gjort på förhand. Sedan 3h in i spelet inser man hur tråkiga och repetitiva uppdragen är pch hur lite man bryr sig om story och karaktärer dessvärre.

International
Man of Mystery

FC6 kanske blir det FC som upprättar mitt intresse för serien, jag gillade 3'an och till viss del 4'an som kändes väldigt lik 3'an.. Primal var ju ett bizarrt experiment som jag försökte mig igenom ett par gånger men tappade intresset innan det ens kommit igång.

FC5 började bra men de påtvingade delarna med kidnappningarna som bröt in i spelet och fuckade upp ens flow var väldigt irriterande och slutet bara drog undan badrumsmattan under ens fötter och tryckte ner ens huvud i toaletten..

Jag var så besviken på hela FC att jag länge tvekade att spela FC pastellfärger, men till slut gav jag in och började spela men det kändes så oinspirerat, att man bara tagit FC5 och kladdat lite färg över allting och försökt skoja till det med lite knasiga sågklingor till vapen och petflaskor som ljuddämpare.. nä, jag släppte det typ halvvägs, det kändes inte ens som om det trodde på sig självt utan bara lite halvljummet mumlade "jodå, jag är visst ett nytt spel, jättespännande och *gäsp* nytt"

Men, skam den som ger sig, jag tror faktiskt 6'an kan bli nåt.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av breahl:

Ubisoft är ju den bästa som släpper spel idag. Hur var cyberpunk nu igen? Och rockstar lyser med sin frånvaro. AC valhalla är ett bättre spel än t.ex cyberpunk och minst lika bra som rdr2. Jag tror detta blir bra med!

Obvious troll is obvious.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Obvious troll is obvious.

Nja kan förstå att hur han resonerar, AC Valhalla är absolut det roligaste och mest intressanta spelet sen AC4, tycker både CP2077 och RDR2 är fruktansvärt välslipade spel tekniskt(inte last gen ofc) med en otrolig tyngd i storyn, men RDR2 var definitivt inte "roligt" att spela, vet inte hur ofta ja bara satt och svor över hur det blivit för verkligt för att vara kul, t.ex hästjäveln springer in i en liten sten, du flyger av hästen som ett ragdollmiffo och tar en kvart på dig att ställa dig upp och borsta av dig. Open world delen i CP är den mest bortkastade potentialen i modern spelhistoria, hade lika gärna kunnat vara en korridorsshooter och spelet hade varit lika bra.

123
Skriv svar