Final Fantasy-producent hävdar att 5G kommer locka folk från konsoler

Medlem

Så länge de har dagens bedrövliga situation med datatak på mobildata så kommer detta aldrig att hända. Mobildata är svindyrt utan anledning mer än att göra bolagen rikare.

Medlem

Har jag ett spel och en konsol eller PC kan jag förhoppningsvis spela även när nätet är nere. Om jag förlitar mig på bredband och en server någon annanstans ligger mitt spelande helt i händerna på bredbandsleverantören eller serverägaren. Det spelar ingen roll om jag har 50 streamingtjänster för spel, jag kan ändå inte spela något.
Att spela på konsol eller PC är dessutom en engångskostnad även om man ibland får uppgradera sin utrustning. Jag menar betalar du 6000 för ett PS5 kanske det känns dyrt men betalar du 200 kr i månaden för en streamingtjänst blir det 2400 på ett år och vilket gör att du betalar 6000 kr på 2,5 år. Samma summa men utspritt över tid.
Jag är inte emot streamingtjänster jag vill bara inte att det ska ersätta "klassisk" gaming med en konsol vid tv:n.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Kiske:

Så länge de har dagens bedrövliga situation med datatak på mobildata så kommer detta aldrig att hända. Mobildata är svindyrt utan anledning mer än att göra bolagen rikare.

399 för obegränsad data med 3. Skulle inte säga att det är svindyrt. Speciellt inte när ADSL är mitt enda andra alternativ.
Jag tycker stabiliteten är ett större problem. Ibland bara tappar modemet allt och jag vet inte varför. Överbelastad bandbredd kanske? Det var något jag inte hade problem med när jag hade fiber.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Problemet är väl inte så mycket att mobilen kan eller inte kan leverera högkvalitativ grafik och högre latenser i multiplayer etc., utan att skärmen är minimal i jämförelse med en datorskärm/tv, och att inputen, att täcka 20-25% av skärmytan av dina fingrar för få ännu mindre bild OCH förlita sig på touch-kontroller för input. Nä tacka vet jag tangentbord och mus, å gamepad till lämpliga spel, på en fläskig skärm/tv/projektor.

Medlem

Jag känner väl att anledningen till att jag lirar hemma på en konsol eller dator är för att jag kan slappna av på det sättet. Men säg att mobiltelefonerna blir megastarka, säg att man kan koppla en kontroll till dem och strömma från mobilen till TV:n med minimalt lagg och 4K i upplösning, någonstans där kanske vi kan ta diskussionen igen..?

Jag har provat Stadia, imponerad men inte så att jag vill flytta över till att inte äga några av mina spel.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Visst, den dagen jag smärtfritt kan stoppa ner en 55' tum TV och tillhörande soffa i fickan och sitta på tåget och lira så kommer jag garanterat gå över från konsol till telefon.

Xphone Flipseries Ultrawide Couchseries One X kanske?

Lanseringsmotto:

"Forget Xbox, buy an XFUCOX!"

Medlem
Skrivet av Karim21K:

Visst, den dagen jag kan stoppa ner en 55' tum TV och tillhörande soffa i fickan så kommer jag garanterat gå över från konsol till telefon.

Xphone Flipseries Ultrawide Couchseries One X kanske?

Lanseringsmotto:

"Forget Xbox, buy an XFUCOX!"

Personligen tror jag inte den ligger alltför långt bort tack vare framstegen inom XR (Mixed Reality). Det jobbigaste lär väl bli hur designen ska vara utan att belasta näsa och öron med glasögon, kanske man fokuserar på att lägga vikten mer längsmed pannbenet och kraniet än dessa delar? I vilket fall som helst, när tekniken kommit tillräckligt långt kommer du ju inte behöva spela upp något på televisionen utan du bara väljer vilken storlek du vill ha på skärmen och klickar play. Typ.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Snyggt att alla, precis alla missade bollen. Tragisk läsförståelse. Han menar inte att alla kommer spela på mobilen, han menar att man ska kunna spela ps5 spel på tv'n ja tv'n utan att behöva äga en ps5. Har twitch-generationen missat vad streaming ens innebär? Sony, Nintendo osv slutar göra konsoler utan bara gör spel som alla kan spela för en slant, hög slant som idag. Det är hans profetia

12
Skriv svar