Flera äldre Need for Speed-spel når vägs ände

Robot
Flera äldre Need for Speed-spel når vägs ände

EA slutar att sälja dem och stänger ner online-funktionaliteterna.

#Electronic-arts, #Need-for-speed


Medlem

Shift2 är det bästa NFS som gjorts, tyvärr utan support och dålig kontroll :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Shift2 är det bästa NFS som gjorts, tyvärr utan support och dålig kontroll :/

Har inte testat Shift2, men är den verkligen bättre än Porsche unleashed <3?

Medlem
Skrivet av Soulless:

Shift2 är det bästa NFS som gjorts, tyvärr utan support och dålig kontroll :/

Skrivet av Stich:

Har inte testat Shift2, men är den verkligen bättre än Porsche unleashed <3?

Det är två helt olika spel.

NFS5 Porsche är ett grymt spel, det är typ det bästa NFS. Men annars tycker jag nog Shift 2 är ett väldigt bra spel med, det är bättre än flera andra "liknande" spel och det är synd att det inte behandlades bättre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Stich:

Har inte testat Shift2, men är den verkligen bättre än Porsche unleashed <3?

Shift spelen tog ett steg mot realistisk racing, kallades ofta ”simcade”. Fantastiskt ljud och soundtrack i båda spelen och en oslagbar atmosfär.

Utvecklarna gick vidare och gjorde Project Cars spelen senare.

Men shift2 har en varm plats i hjärtat, älskade det spelet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Älskade ”cannonball”-konceptet i The Run, helt klart ett av mina favoritspel i serien trots tydliga brister i fysik och AI. Även första Shift var fantastiskt, tråkigt att man väljer att ta bort dem snarare än att sälja som singleplayer-upplevelser.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

NFS5 Porsche är ett grymt spel, det är typ det bästa NFS.

När mina föräldrar skaffade en ny dator (runt 2002) så följde det med, jag och min bror spelade igenom det säkert 10 gånger under det sommarlovet, sparade ihop och köpte en ratt för hela 599kr minns jag. Installerade det för några år sedan och körde, var väl fortfarande ok men det märktes att det var gammalt.

Medlem

För en oinsatt, vilket Need for Speed är det som "gäller" idag? Jag nötte en hel del NFS 2, Hot Pursuit, Road Challenge, Underground och Most Wanted när jag var grabb, men jag har i princip inte rört serien på femton år.

Är NFS alls bra längre, eller har nån annan franchise fått ta över facklan?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skrivet av Pjotor:

För en oinsatt, vilket Need for Speed är det som "gäller" idag? Jag nötte en hel del NFS 2, Hot Pursuit, Road Challenge, Underground och Most Wanted när jag var grabb, men jag har i princip inte rört serien på femton år.

Är NFS alls bra längre, eller har nån annan franchise fått ta över facklan?

Need for speed Heat (som är nyast vad jag vet) verkar vara en återgång till den gamla typen av underground-street racing och har stora likheter med de gamla Underground, Carbon och även Most wanted. Det har vått väldigt positiva reviews på steam btw, har själv inte kört NFS på minst 10 år själv men är väldigt sugen på att skaffa detta.

Medlem

Ingår i xbox game pass, körde det ett tag men fastnade inte direkt för det. Annars fan av gamla serierna.
Det saknas nåt kan man säga.

Medlem

Då kunde de släppt dom som gratisspel istället.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Need for speed Heat (som är nyast vad jag vet) verkar vara en återgång till den gamla typen av underground-street racing och har stora likheter med de gamla Underground, Carbon och även Most wanted. Det har vått väldigt positiva reviews på steam btw, har själv inte kört NFS på minst 10 år själv men är väldigt sugen på att skaffa detta.

Gott! Tack för svaret, ser att Heat ingår i EA Play så det blir nog att slanga ner och prova det.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Å nej! Shift var en av de bättre.
Jag blev snopen när de stängde NFS:World där jag köpt bilar för över 10.000 kr.


signatur

autograph

1
Skriv svar