Ilskna Total War-fans recensionsbombar Three Kingdoms på Steam

Robot
Ilskna Total War-fans recensionsbombar Three Kingdoms på Steam

Upprördhet över styvmoderlig behandling när CA slutar supporta den senaste "historiska" titeln.

#total-war-three-kingdoms


Medlem

Fattar ej varför Valve inte gör något åt detta. Stäng av de som skrivit recensionerna så att de inte kan recensera spel längre.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Steamrecensioner är fan cancer.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Fattar ej varför Valve inte gör något åt detta. Stäng av de som skrivit recensionerna så att de inte kan recensera spel längre.

Eller ett bättre förslag, ta bort hela systemet.

Dock TW:3K är det tråkigaste TW spelet. Tycker de ska göra Medieval 3 eller Empire 2.

Medlem

Är "fanns" en värre version av "fans"?

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Eller ett bättre förslag, ta bort hela systemet.

Dock TW:3K är det tråkigaste TW spelet. Tycker de ska göra Medieval 3 eller Empire 2.

Jag håller med, men recensionsbombning är bland det dummaste jag sett.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Eller ett bättre förslag, ta bort hela systemet.

Dock TW:3K är det tråkigaste TW spelet. Tycker de ska göra Medieval 3 eller Empire 2.

Jag håller med! Jag tycker vi ska recensionsbomba Cities: Skylines för att få vår vilja igenom!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Frilansare
Skrivet av Pyrox:

Är "fanns" en värre version av "fans"?

Extra rabiata!

Medlem

Tråkigt. Three kingdom är ett av dom bästa total war-spelen.

Medlem

Inte spelat 3K - lider spelet av buggar? Annars är det svårt att förstå ett så extremt missnöje.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Jag håller med! Jag tycker vi ska recensionsbomba Cities: Skylines för att få vår vilja igenom!

DU LÅTER BLI MITT ÄLSKADE CITIES: SKYLINES!
Om du är dum mot dem så kommer jag...kommer jag.....att recensionsbomba ett spel du tycker om! Så det så!!!

( )

Medlem

"Utlovat dlc kommer alltså inte att utvecklas, och buggar som finns kvar kommer inte att fixas." Ganska bra anledning på att bli upprörd över, nu vet jag inte hur buggit spelet är dock. Nu kanske inte steam är rätt ställe att recensionbomba? Men antar att folk gör det eftersom de vill bli hörda och steams recensions del är den del där man kan göra sin röst hörd som bäst. Om folk klagar på olika forum eller Twitter eller reddit, ingen bryr sig. På steam så är det där rakt i ansiktet på utvecklarna/utgivarna/framtida kunder och fans.

Medlem
Skrivet av noyart:

"Utlovat dlc kommer alltså inte att utvecklas, och buggar som finns kvar kommer inte att fixas." Ganska bra anledning på att bli upprörd över, nu vet jag inte hur buggit spelet är dock. Nu kanske inte steam är rätt ställe att recensionbomba? Men antar att folk gör det eftersom de vill bli hörda och steams recensions del är den del där man kan göra sin röst hörd som bäst. Om folk klagar på olika forum eller Twitter eller reddit, ingen bryr sig. På steam så är det där rakt i ansiktet på utvecklarna/utgivarna/framtida kunder och fans.

Låter som om att det är anledning nog att klaga på skiten. Ett bättre alternativ vore kanske att sluta köpa deras spel.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Fattar ej varför Valve inte gör något åt detta. Stäng av de som skrivit recensionerna så att de inte kan recensera spel längre.

Själv fattar jag inte varför Valve inte bannar Creative Assembly. Det är inte första gången dom överger ett superbuggigt spel. Finns så sjukt mycket spel som säljs på Steam som inte ens går att spela, främst retrotitlar.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Själv så är jag av åsikten att recensionsbombningar är ibland ett nödvändigt ont, eftersom det är ett av de få verktyg som vi konsumenter har, där vi kan göra oss hörda särskilt när det finns goda anledningar till det.

Det här fiaoskot hade Creative Assembly lätt kunnat undvika, något som milkandcookiesTW är mån om att poängtera. Rentav töntigt att människor reagerar mer över recensionsbombningarna än skitstövel-beteendet från Creative Assembly.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem
Skrivet av Solaris:

Själv så är jag av åsikten att recensionsbombningar är ibland ett nödvändigt ont, eftersom det är ett av de få verktyg som vi konsumenter har, där vi kan göra oss hörda särskilt när det finns goda anledningar till det.

Det här fiaoskot hade Creative Assembly lätt kunnat undvika, något som milkandcookiesTW är mån om att poängtera. Rentav töntigt att människor reagerar mer över recensionsbombningarna än skitstövel-beteendet från Creative Assembly.

when your right your right!


signatur

Allätare

Inaktiv

Rösta med plånboken och köp inte kommande spel från utvecklaren.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Eller ett bättre förslag, ta bort hela systemet.

Dock TW:3K är det tråkigaste TW spelet. Tycker de ska göra Medieval 3 eller Empire 2.

Jag tycker threee kingdoms var väldigt skoj system mässigt, många saker som lades till som inte fanns i andra total wars, nu war three kingdoms det senaste jag spelati serien men mycket bättre spelmässigt än sketna warhammer etc.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Rösta med plånboken och köp inte kommande spel från utvecklaren.

Lite sent om du redan har köpt spelet och det är inte så att 3K var en flopp, tvärtom så drog 3K in en hel del sallad till Creative Assembly.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem

TW: TK2 var ett bra spel men inte ett spel som riktigt föll mig i smaken. Tycker bäst om Medievil/Rome samt Warhammer.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Eller ett bättre förslag, ta bort hela systemet.

Dock TW:3K är det tråkigaste TW spelet. Tycker de ska göra Medieval 3 eller Empire 2.

Varför? Ett fåtal spel får den typen av negativ uppmärksamhet som orsakar recensionsbombning, trollen är arga i fem minuter (deras recensioner flaggas och göms i Steams nuvarande system) och recensionerna är användbara under resten av spelets livstid. Föredrar att se vad andra spelare säger om spelen över att förlita mig på köpta recensioner av förhandsexemplar.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Jag tycker threee kingdoms var väldigt skoj system mässigt, många saker som lades till som inte fanns i andra total wars, nu war three kingdoms det senaste jag spelati serien men mycket bättre spelmässigt än sketna warhammer etc.

Smaken är som baken, tyckte Total War Warhammer 1-2 var enormt mycket roligare än sketna Three Kingdoms, extremt tråkiga fraktioner och karaktärer (inte för att karaktär någonsin varit seriens största och bästa sida).

Medlem
Skrivet av kebbe:

Varför? Ett fåtal spel får den typen av negativ uppmärksamhet som orsakar recensionsbombning, trollen är arga i fem minuter (deras recensioner flaggas och göms i Steams nuvarande system) och recensionerna är användbara under resten av spelets livstid. Föredrar att se vad andra spelare säger om spelen över att förlita mig på köpta recensioner av förhandsexemplar.

Skulle nog säga att merparten av alla "recensioner" bara är ren BS, bara ett fåtal som är bra. Att förlita sig på vad en random person skriver på en steam recension är ungefär lika som att lita blint på en journalists recension.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Skulle nog säga att merparten av alla "recensioner" bara är ren BS, bara ett fåtal som är bra. Att förlita sig på vad en random person skriver på en steam recension är ungefär lika som att lita blint på en journalists recension.

Visst. Men i samma veva så kan man ju då säga att recensionsbombning är faktiskt en anledning att titta lite närmare, då det är en form av konsumentprotest och som sagt, alla har rätt till sin åsikt.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem

Ingen som läser recensioner kommer få bilden av att spleet längre supportas med nytt content. kanske fyller de sin funktion.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Låter som om att det är anledning nog att klaga på skiten. Ett bättre alternativ vore kanske att sluta köpa deras spel.

Man kan ju ta sig en funderare för deras framtida spel, om man vill stödja ett företag som inte håller vad de lovar. Men det hjälper inte folk som redan köpt detta spel och nu står där. Borde gå att ge rescention på företaget i sig på något sätt, istället för att folk tar ut det på spelen.

Medlem
Skrivet av noyart:

Man kan ju ta sig en funderare för deras framtida spel, om man vill stödja ett företag som inte håller vad de lovar. Men det hjälper inte folk som redan köpt detta spel och nu står där. Borde gå att ge rescention på företaget i sig på något sätt, istället för att folk tar ut det på spelen.

Tror dock att negativ publicitet har bättre effekt om man tar ut det på spelet, tror det påverkar utvecklaren mer ifall man säger att deras produkt är skit och därför ska man inte ge dem pengar.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem
Skrivet av noyart:

Man kan ju ta sig en funderare för deras framtida spel, om man vill stödja ett företag som inte håller vad de lovar. Men det hjälper inte folk som redan köpt detta spel och nu står där. Borde gå att ge rescention på företaget i sig på något sätt, istället för att folk tar ut det på spelen.

Det beror ju på hur man ser det. Förstår att man inte vill se ett av sina favoritspel dränkta i negativa betyg, men samtidigt så känner nog de flesta konsumenter att de inte har några andra sätt att nå fram med sin kritik. Det finns olika sätt att visa sitt missnöje på såklart, men det mest effektiva vore ju om folk tog åt sig av det här och helt enkelt slutade att köpa spelen från denna utvecklare.

Det löser inget med spelet i sig, men det hjälper däremot folket som köpte det. De behöver inte bli lurade av samma utvecklare ännu en gång.

Medlem
Skrivet av Solaris:

Tror dock att negativ publicitet har bättre effekt om man tar ut det på spelet, tror det påverkar utvecklaren mer ifall man säger att deras produkt är skit och därför ska man inte ge dem pengar.

Skrivet av justhitx:

Det beror ju på hur man ser det. Förstår att man inte vill se ett av sina favoritspel dränkta i negativa betyg, men samtidigt så känner nog de flesta konsumenter att de inte har några andra sätt att nå fram med sin kritik. Det finns olika sätt att visa sitt missnöje på såklart, men det mest effektiva vore ju om folk tog åt sig av det här och helt enkelt slutade att köpa spelen från denna utvecklare.

Det löser inget med spelet i sig, men det hjälper däremot folket som köpte det. De behöver inte bli lurade av samma utvecklare ännu en gång.

Är bra kluven. Personligen tycker jag det är bra med recensionbombningar även om det känns omoget på något sätt. Om jag ska köpa ett spel o ser att folk gått in med massa negativa recensioner om företaget eller spelet så håller jag mig borta.

Medlem
Skrivet av noyart:

Är bra kluven. Personligen tycker jag det är bra med recensionbombningar även om det känns omoget på något sätt. Om jag ska köpa ett spel o ser att folk gått in med massa negativa recensioner om företaget eller spelet så håller jag mig borta.

Kan förstå det. Jag har också några tankar om det, som när det finns en vettig anledning bakom, som i det här fallet, så tycker jag inte att det är omoget. Om vi bortser från att rösta med plånboken så är detta det enda sättet för konsumenter som redan har spenderat sina pengar på produkten, att protestera för det är väldigt lätt för utvecklare/utgivare att moderera sina egna plattformar såsom forum.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

12
Skriv svar