Klart! Battlefield avtäcks nästa vecka

Medlem

BF1 älskade jag, BFV var bara kul i DM, conquest var katastrofalt där. Var dessutom betydligt tristare banor där (både i DM och Conquest). Saknade franska byar där men kunde spränga ner taken på folk.

Kommer garanterat köra 6:an också. Taggad vad det än blir.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Lol. Orka. Skulle säga att en flopp inte är en personlig åsikt i alla fall.

Så varför ska jag respektera din åsikt om du inleder med "lol orka"? Men vet du vad? Jag tror du får läsa på vad ordet egentligen betyder.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

En text som lyder Battlefield i princip. Berätta gärna mer om hur du kan döma ut spelet som en flopp baserat på det.

Just det.
De hypear spelet likt alla andra år sen det gick utför och sen kommer det visa sig vara totalt jävla skräp i år igen.
Robotarmar, genuspedagokik, påtvingat PK-fjanteri, flygande robothundar, laservapen, UFOn, 1000-olika vapenskins och lootboxes.
Vet inte vad jag ska förvänta mig detta året men antagligen samma skräp som de senaste utgåvorna.
Vad hände med att göra ett rent jävla krigsspel?

Gör de bort sig i år igen kan de lika gärna lägga ner BF-serien och DICE kan pensionera sig.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Har gillat alla bf jag spelat, dvs bf2, 3, 4, bc1 och 2, bf1 och bf5. Har aldrig brytt mig om hur trailern ser ut, det viktiga är hur spelet är.

Hoppas faktiskt på ett bf i en nära framtid (5-10 år). Hoppas att mitt 3080 klarar spelet på höga grafikinställningar. Och slutligen hoppas jag att man antingen tar bort kill cam eller lägger till hardcore.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Taggad som ett barn som vill leka med sina Turtles-gubbar men samtidigt känner sig lite barnslig när han gör det.

Calle på jobbet?

Medlem
Skrivet av Solaris:

Så varför ska jag respektera din åsikt om du inleder med "lol orka"? Men vet du vad? Jag tror du får läsa på vad ordet egentligen betyder.

Jösses. Har inte ens bett dig om att respektera min åsikt.

Varför ens gå i polemik med mig? Enda jag sa var att man kan inte bedömma ett spel/film/vadsomhelst utifrån ett typsnitt. Man kan absolut ha sina egna personliga åsikter, men flopp betyder att något misslyckas kapitalt generellt sett.

Tror nog EA kommer skratta hela vägen till banken även denna gång. Flopp? Jo, tjena.

Medlem
Skrivet av MeaN:

Just det.
De hypear spelet likt alla andra år sen det gick utför och sen kommer det visa sig vara totalt jävla skräp i år igen.
Robotarmar, genuspedagokik, påtvingat PK-fjanteri, flygande robothundar, laservapen, UFOn, 1000-olika vapenskins och lootboxes.
Vet inte vad jag ska förvänta mig detta året men antagligen samma skräp som de senaste utgåvorna.
Vad hände med att göra ett rent jävla krigsspel?

Gör de bort sig i år igen kan de lika gärna lägga ner BF-serien och DICE kan pensionera sig.

Det är helt okej att ha personliga åsikter.

Medlem

Bara hoppas det inte blir en stor jävla flopp som BFV vart!

Medlem

Jag kommer inte att förboka den här gången!
Kände mig mycket missnöjd med hur femman blev.


signatur

autograph

Medlem

Baserat på läckor mm så ser det äntligen ut som att vi får nånting BF3/4 liknande igen.
Försiktigt optimistisk

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hoppas detta nu blir bra!

Du skrev säkert bara för att visa upp den fläskiga speccen som utan tvekan kommer rulla detta med maxat grafikgodis i 100+ fps.. 😉😈

/6 år gammal hårdvara som behöver ett lyft

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Jösses. Har inte ens bett dig om att respektera min åsikt.

Varför ens gå i polemik med mig? Enda jag sa var att man kan inte bedömma ett spel/film/vadsomhelst utifrån ett typsnitt. Man kan absolut ha sina egna personliga åsikter, men flopp betyder att något misslyckas kapitalt generellt sett.

Tror nog EA kommer skratta hela vägen till banken även denna gång. Flopp? Jo, tjena.

Ska vi slå vad om man kan absolut bedöma något utifrån ett stycke text? Det räcker bara med att titta på vad EA ansåg om BF5s försäljningssiffror för att bedöma det som en flopp, av kapitala mått.

Med tanke på att EAs historia om IPs som har inte gått så där jättebra så kan man utgå ifrån att Battlefield och DICE kommer hamna i huggstocken ifall nästa Battlefield floppar också.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Om spelet bara heter "Battlefield" kommer jag kläcka ett ägg. Ska det vara så svårt . . . (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Solaris:

Ska vi slå vad om man kan absolut bedöma något utifrån ett stycke text? Det räcker bara med att titta på vad EA ansåg om BF5s försäljningssiffror för att bedöma det som en flopp, av kapitala mått.

Med tanke på att EAs historia om IPs som har inte gått så där jättebra så kan man utgå ifrån att Battlefield och DICE kommer hamna i huggstocken ifall nästa Battlefield floppar också.

Stycke text? Det stod Battlefield. Och ett datum. Och en tidpunkt. Solklar flopp enligt vissa.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Stycke text? Det stod Battlefield. Och ett datum. Och en tidpunkt. Solklar flopp enligt vissa.

Tja, BF5 sålde "bara" 7.5 miljoner exemplar och missade därför vad de hade räknat med. Därför är det en flopp.

DICE är ute på tunn is, helt enkelt.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem
Skrivet av Solaris:

Tja, BF5 sålde "bara" 7.5 miljoner exemplar och missade därför vad de hade räknat med. Därför är det en flopp.

DICE är ute på tunn is, helt enkelt.

Aha, så vi pratar BF5 nu. Då är jag med.

Avstängd

Bra tryck i dumdumdudmdudmdudmdudmdudmdudm!!!!

Medlem

Hoppas det blir bra och vi slipper 100 olika vapen och modifikationer, lootboxes och skit.
Meeeeen det tror jag inte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Oerhört otaggad på mer Battlefield. Kom med någonting nytt nu Dice.

Kom med något nytt🤔 Battlefield med riddare eller? Eller med trollkarlar och kortväxta?
Skippa stora kartor och PvP och köra linjär RPG kanske?🤔 Battlefield är ju Battlefield, och det är Dices signum och levebröd!😬

Har inte spelat sen BF4 men man förväntar sig inget annat från Dice och man vill inte ha något annat från Dice:)

Gnällkuk
Skrivet av a10388:

Du skrev säkert bara för att visa upp den fläskiga speccen som utan tvekan kommer rulla detta med maxat grafikgodis i 100+ fps.. 😉😈

/6 år gammal hårdvara som behöver ett lyft

Spelar väl kanske mindre roll om spelet är snyggt men inte kul


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tror de blir ett Battlefield Royal i Vietnamesiska jungeln.

"i Love the smell of napalm in the morning"..

Medlem
Skrivet av Solaris:

Tja, BF5 sålde "bara" 7.5 miljoner exemplar och missade därför vad de hade räknat med. Därför är det en flopp.

DICE är ute på tunn is, helt enkelt.

Fast BF5 var inte en flopp. Den sålde 7.5M kopior på 30 dagar. Det ligger lite under vad de brukar göra, men inte med mycket. Du verkar inte veta vad termen Flopp betyder och gillar slänga runt det hejvillt. Att missa målet med 1M är inte mycket för att kalla det en flopp. Finns gott om spelare som spelade det under launch, samt även idag, 3 år senare.

Bara för att det inte var deras bästa BF-spel så betyder det inte att spelet var ett totalt misslyckande. Fanns mycket med BF5 som Dice faktiskt lyckades med. Vapenkänslan var nog ett av de bästa de har haft i spelen. Grafiken fortsätter att imponera. Banorna var roliga att spela. Såklart fanns det problem också som det alltid har gjort, såsom buggar, obalans i vapnen osv.

Dice är inte ute på tunn is. Tittar man i olika communities inom BF så verkar majoriteten av de som gillar serien vara hypead inför BF6 och ser fram emot det.

Sen hurvida BF6 kommer vara är omöjligt och säga utifrån teasern. Det enda den avslöjar är Text och Musik, samt temat vilket påminner om BF3/4. Men mer får vi inte veta, därmed är det bara löjligt att i förväg säga hurvida spelet kommer bli. Kanske vänta med att göra sånna uttalanden när den faktiska trailern kommer ut.

Medlem

Jag ska inte förboka. Jag ska inte förboka. Jag ska inte förboka...


signatur

autograph

Medlem

När ska det återigen bli modernt/acceptabelt att sätta en siffra efter uppföljarnamn för önskvärd tydlighet? Har varit 10-15 år nu som det varit så himla inne med "tillbaka till grunderna-namn" som bara förvirrar.

Inaktiv

Noll tagg än så länge, men det kommer nog.
Det är väl att drömma, men skulle bli mer intresserad av ett BF som lutade mer åt Squad än CoD.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Tror de blir ett Battlefield Royal i Vietnamesiska jungeln.

"i Love the smell of napalm in the morning"..

"It smells like victory"......😁

Medlem
Skrivet av Deekar:

Kom med något nytt🤔 Battlefield med riddare eller? Eller med trollkarlar och kortväxta?
Skippa stora kartor och PvP och köra linjär RPG kanske?🤔 Battlefield är ju Battlefield, och det är Dices signum och levebröd!😬

Har inte spelat sen BF4 men man förväntar sig inget annat från Dice och man vill inte ha något annat från Dice:)

Jo, men det vore kul att se vad dom kan göra annat än Battlefield och Battlefront. Eller är jag galen?

Medlem

Content creators har fått kryptiska meddelanden. Här från jackfrags


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:

Alldeles för sant!


signatur
12
Skriv svar