Ägare av ROM-sida döms att betala 17 miljoner kr till Nintendo

Robot
Ägare av ROM-sida döms att betala 17 miljoner kr till Nintendo

Det var nog ett misstag att representera sig själv i rätten.

#Piratkopiering, #ROM


Medlem

Å vips så var hans liv över....


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Inte den skarpaste kniven i lådan... varför inte anlita en advokat? Inte för att jag tror han hade vunnit ändå, men verkar ju helt knäppt.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Inte den skarpaste kniven i lådan... varför inte anlita en advokat? Inte för att jag tror han hade vunnit ändå, men verkar ju helt knäppt.

Kan vara en taktik för att vinna sympati när man väl är oskyldig: "jag har inget att dölja"

Men i detta fallet hade det klart varit bättre med advokat på sin sida.

Medlem

vilket pucko... kan inte påstå jag tycker synd om han.

Medlem

Ja de där 17Miljonerna lär de väl aldrig få se

Medlem

Så om vi glädjeräknar i siteägarens favör blir det 10x300k = 3 mille. Då återstår "bara" 14 mille.

Detta förutsätter att han inte har bränt en krona av de pengar han har dragit in över ett decennium. Man kan ju anta att intäkterna var mindre i början och att pengar har spenderats genom åren.

Joppit läge =P

Skribent

Det här är väl bara första instansen? Det ska överklagas ändå och dras vidare så det är långt kvar på den här proccessen.

Medlem
Citat:

This was a lot less than the $15 million Nintendo's solicitors had pushed for. The judge also stopped short of granting a permanent injunction against Storman (because he'd already shut down the site), and refused further sanctions Nintendo has asked for. But you wouldn't exactly call this a win for Storman, whose "only source of income at the time of his deposition was unemployment and food stamps."

Ofta Nintendo kommer att få se röken av den kosingen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja de där 17Miljonerna lär de väl aldrig få se

Tror inte Nintendo bryr sig det minsta om pengarna.

Medlem

" Han föll bland annat på det faktum att han nekade till att själv ha laddat upp några ROMs till webbplatsen, trots att han tidigare lämnat in ett edsvuret uttalande där han erkände att han gjort just det. "

Varför gjorde du det????

Medlem
Medlem

Kämpigt läge.


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Jag kanske inte är helt insatt i hela denna ROM-världen, men det är ju intressant hur det nästan bara är Nintendo som är utsatta för kopiering och pirater? Åtminstone är det som som uppmärksammas mest

Varför är inte Sega, Sony och Microsoft lika utsatta? Om vi pratar senaste 30 årens konsoler.

Folk verkar ju bara klaga på att Nintendo skyddar sina varumärken, men ingen annan. Högst underligt, kanske rent av hyckleri.

Oavsett. Nintendo clearly sent a message. Mycket bra

Medlem
Skrivet av h0nden:

Jag kanske inte är helt insatt i hela denna ROM-världen, men det är ju intressant hur det nästan bara är Nintendo som är utsatta för kopiering och pirater? Åtminstone är det som som uppmärksammas mest

Varför är inte Sega, Sony och Microsoft lika utsatta? Om vi pratar senaste 30 årens konsoler.

Folk verkar ju bara klaga på att Nintendo skyddar sina varumärken, men ingen annan. Högst underligt, kanske rent av hyckleri.

Oavsett. Nintendo clearly sent a message. Mycket bra

Det är absolut inte endast Nintendo som drabbas av detta, däremot är det endast de som agerar så hårt mot detta. Antagligen är det därför. Men visst är det inte konstigt att ta ner piratkopierat material, tror däremot ine att någon i den här världen blir lyckligare av denna rättegång.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

But why is the rum gone?

Medlem
Skrivet av Redstar:

But why is the rum gone?

Somebody drank the Rom-Aid!

Medlem
Skrivet av Proximately:

tror däremot ine att någon i den här världen blir lyckligare av denna rättegång.

Varför inte? Är nog många som uppskattar att kriminella får lida.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Ofta Nintendo kommer att få se röken av den kosingen.

Jag tror inte dom räknar med några pengar utan i deras värld är det viktigaste att detta blir ett avskräckande exempel

Medlem
Skrivet av h0nden:

Jag kanske inte är helt insatt i hela denna ROM-världen, men det är ju intressant hur det nästan bara är Nintendo som är utsatta för kopiering och pirater? Åtminstone är det som som uppmärksammas mest

Varför är inte Sega, Sony och Microsoft lika utsatta? Om vi pratar senaste 30 årens konsoler.

Folk verkar ju bara klaga på att Nintendo skyddar sina varumärken, men ingen annan. Högst underligt, kanske rent av hyckleri.

Oavsett. Nintendo clearly sent a message. Mycket bra

Det är väl endast Nintendo som orkar lägga ner energi på sånt här. Har nog aldrig sett eller hört talas som att något annat företag gått all out och tagit ner ROM-siter.
Man hör ju bara om Nintendo, för de är de enda i branschen som ser rött, vare sig det rör sig om ROM-sidor, fangjorda projekt, fangjorda portningar, upputsade spel som släpps i form av ROMS osv som de bara måste slå ner.

Det är nog därför man inte hör om SEGA tex, när fangjorda saker och custom ROMS leder till exempelvis Sonic Mania.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Det här är väl bara första instansen? Det ska överklagas ändå och dras vidare så det är långt kvar på den här proccessen.

Han kommer så klart representera sig själv då med, pro bono så klart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Varför inte? Är nog många som uppskattar att kriminella får lida.

Att uppskatta att kriminella får lida är absolut inte en form av lycka. För mig innebär lycka att folk blir varma inombords, får lite mer kärlek till världen, inte att de känner sin ilska eller något hat släppas ut på i form av skadeglädje. Skadeglädje för någon som ramlar med cykeln är oskyldigt. Skadeglädje för att någons liv förstörs för att de kanske påverkat ett framgångsrikt företags försäljning, på ett sätt som företaget med högsta sannolikhet inte kommer märka ekonomiskt, är inte oskyldigt.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Han kommer så klart representera sig själv då med, pro bono så klart.

Självklart. Ska man slanta upp 17 millar så har man inte råd med några extravaganta utgifter som t.ex. en advokat. Det är ju svindyrt!

Medlem
Skrivet av Proximately:

Att uppskatta att kriminella får lida är absolut inte en form av lycka. För mig innebär lycka att folk blir varma inombords, får lite mer kärlek till världen, inte att de känner sin ilska eller något hat släppas ut på i form av skadeglädje. Skadeglädje för någon som ramlar med cykeln är oskyldigt. Skadeglädje för att någons liv förstörs för att de kanske påverkat ett framgångsrikt företags försäljning, på ett sätt som företaget med högsta sannolikhet inte kommer märka ekonomiskt, är inte oskyldigt.

Att uppskatta att kriminella får lida är absolut en form av lycka..

Medlem
Skrivet av Proximately:

Att uppskatta att kriminella får lida är absolut inte en form av lycka. För mig innebär lycka att folk blir varma inombords, får lite mer kärlek till världen, inte att de känner sin ilska eller något hat släppas ut på i form av skadeglädje. Skadeglädje för någon som ramlar med cykeln är oskyldigt. Skadeglädje för att någons liv förstörs för att de kanske påverkat ett framgångsrikt företags försäljning, på ett sätt som företaget med högsta sannolikhet inte kommer märka ekonomiskt, är inte oskyldigt.

Hur menar du nu, är det okej att få skadeglädje av någon som ramlar av cykeln?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hur menar du nu, är det okej att få skadeglädje av någon som ramlar av cykeln?

Ja.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Finns ju hela tv-serier på ämnet

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hur menar du nu, är det okej att få skadeglädje av någon som ramlar av cykeln?

Beror på hur man trillar väl?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nja vett ifan, har svårt att få glädje av någon som cyklar omkull, inte ens när något fyllo kör omkull, visst är det korkat att som full sätta sig på cykeln när man knappt kan gå men inte får jag ut någon glädje av det. Kan gå riktigt illa det där.

12
Skriv svar