World of Warcraft: The Burning Crusade Classic

Robot
World of Warcraft: The Burning Crusade Classic

Den första WoW-expansionen har fått Classic-behandling – går live nu!

#the-burning-crusade-classic, #world-of-warcraft


Medlem

Det såg inte riktigt ut som jag minns det.

Medlem
Laaggg

Som vanligt när en ny expansion släpps, super många spelare och super lagg för mig än så länge

Medlem

suttit och browsat mitt gamla guildforum via the way back machine i en timme nu bara pga den här artikeln. så sjukt nostalgiskt att man nästan blir sugen ...12 år sedan sist.

Skribent
Skrivet av kebbe:

https://i.imgur.com/4DvBd5n.jpg

Det såg inte riktigt ut som jag minns det.

Ditt minne spelar dig ett spratt!

Skrivet av Mover:

Som vanligt när en ny expansion släpps, super många spelare och super lagg för mig än så länge

Det är en del av charmen.

Skrivet av quadratis:

suttit och browsat mitt gamla guildforum via the way back machine i en timme nu bara pga den här artikeln. så sjukt nostalgiskt att man nästan blir sugen ...12 år sedan sist.

Om du har hållit dig borta från WoW i 12 år så kan TBC Classic säkert vara en väldigt trevlig nostalgitripp.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag hade så gärna grottat mig ner i detta. Men äger inte en dator i dagsläget, så får lugna mig med att se videos. Helt klart ett av de bästa expansionerna!

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Jag hade så gärna grottat mig ner i detta. Men äger inte en dator i dagsläget, så får lugna mig med att se videos. Helt klart ett av de bästa expansionerna!

Dator? Gå till närmaste dagligvaruhandel. En potatis borde räcka


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Fick mig ett gott skratt när du kalla mobs för meningsmotståndare, tycker detta borde bli det nya officiella namnet på dem!

Kommer bli kanon det här, bara det att worldbuffs hysterin försvinner är jätteskönt. Och med 16 HCs att välja mellan kommer det bli roligare att gå in och slöspela lite.

Medlem

Nja alltså jag tror verkligen inte vi får se någon Cataclysm Classic

Medlem

Nej skulle aldrig få för mig att betala en krona till Blizzard. Dom förtjänar inte sina pengar från sina konsumenter. Skitföretag

Avstängd

Väl skriven artikel. Jag kan vara instämma, hela classic grejen är bra märklig, när ska det sluta? TBC var kul, 2007. Nu är det inte alls aktuellt öht.

Medlem

Jag är sjukt sugen på att testa. Men TBC var roligare förr, när man hade mer tid över, fler kompisar och mer ork för grind.

Medlem
Skrivet av General White:

Väl skriven artikel. Jag kan vara instämma, hela classic grejen är bra märklig, när ska det sluta? TBC var kul, 2007. Nu är det inte alls aktuellt öht.

Tur att många inte delar samma åsikter då TBC är fortfarande kul, likaså var Vanilla Classic.

Classic är ett bra alternativ för de som gillar World of Warcraft, men kanske inte gillar t.ex. Shadowlands eller är "klar" med Shadowlands och vill spela en äldre expansion.

Medlem

Blir inget för mig, lirar retail samt lirade så extremt hardcore i tbc, bästa expansionen helt klart men har redan gjort det, och känns inte som att jag vill ha det gameplayet konstant. Kul att dom släpper sånt här dock!

Medlem

TBC var expansionen som bröt mitt WOW-sug. Var hardcore i Classic men tappade suget helt i TBC efter att ha levlat upp och börjat med de första raiderna. Kan tänka mig att spela classic igen, möjligtvis lich king. TBC klarar jag mig utan.

Skribent
Skrivet av abso:

Fick mig ett gott skratt när du kalla mobs för meningsmotståndare, tycker detta borde bli det nya officiella namnet på dem!

Glad att jag kan roa!

Skrivet av Ronzem:

Nja alltså jag tror verkligen inte vi får se någon Cataclysm Classic

Känns som att mycket av poängen med Classic går förlorad om man gör det med Cataclysm. Samtidigt: när folk börjar känna sig klara med WotLK Classic (jag sätter en njure på att det blir ett WotLK Classic) så blir ju Cataclysm nästa steg. Så känns lite 50/50 än så länge...


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag undrar hur långt är det vettig att gå med vanilla, eller som du nu heter, classic.
Min favorit var visserligen WotLK, så det skulle inte störa mig så hemskt mycket om det blir av. Men Catalycsm och senare - mja.

Blir det i slutändan x olika server varianter då?
Retail
Vanilla
TBC Classic
Wotlk Classic
etc etc ???

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Jag undrar hur långt är det vettig att gå med vanilla, eller som du nu heter, classic.
Min favorit var visserligen WotLK, så det skulle inte störa mig så hemskt mycket om det blir av. Men Catalycsm och senare - mja.

Blir det i slutändan x olika server varianter då?
Retail
Vanilla
TBC Classic
Wotlk Classic
etc etc ???

Enligt Blizz så finns det ej några planer på att fortsätta efter Wotlk. De lämnar möjligheten öppen om det skulle finnas stor efterfrågan vilket dock inte är troligt då Cata spelstil påminner väldigt mycket om moderna wow, som de flesta i classic ville komma ifrån. Så länge tillräckligt med folk fortsätter lira så kommer vi garanterat ha olika server varianter med Vanilla, TBC, Wotlk och retail. En liten wow-buffé där alla kan välja sitt gift

Medlem

Jag älskar World of Warcraft och har spelat konstant sen EU betan fram till i vintras. Jag borde då också vara något av en målgrupp för Classic, men suget kom aldrig riktigt, vilket förvånade mig. Jag har så oerhört fina minnen från både Vanilla och TBC men på något sätt så kände jag någonstans att jag ändå upplevt det där en gång och inte var så sugen på att göra det igen. Det blir inte samma sak.

Visst fanns det mycket som var bättre i spelet på den tiden, men överlag så har faktiskt spelet blivit bättre genom åren. Anledningen till att det inte lockar lika mycket längre är nog pga man helt enkelt blivit äldre och varken har tiden eller intresset att lägga ner så mycket tid som krävs, jag har försökt men kan fan inte lira WOW casual.

Kul dock för alla som inte hann uppleva TBC att nu få en ny chans, en oerhört fin expansion all in all.

Medlem

Man blir sugen. Men tolv år har passerat och två barn och tillhörande sambo tillkommit vilket gör detta till ett fortsatt trevligt minne.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Jag är sjukt sugen på att testa. Men TBC var roligare förr, när man hade mer tid över, fler kompisar och mer ORC för grind.

☝️ Någon behövde fixa posten...

Medlem
Skrivet av Miindz:

Jag är sjukt sugen på att testa. Men TBC var roligare förr, när man hade mer tid över, fler kompisar och mer ork för grind.

Håller med. När man började spela Wow så var det väldigt tidskrävande om man ville komma någonstans. Samtidigt så hade man mycket fritid när man var arbetslös och vännerna jobbade.

Nu när man jobbar, har barn och hus med mera så finns det inget att hämta i Wow när man bara kan sätta sig med det i högst en timme kanske.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Håller med. När man började spela Wow så var det väldigt tidskrävande om man ville komma någonstans. Samtidigt så hade man mycket fritid när man var arbetslös och vännerna jobbade.

Nu när man jobbar, har barn och hus med mera så finns det inget att hämta i Wow när man bara kan sätta sig med det i högst en timme kanske.

Det beror väl lite på vad ens mål är och vad man prioriterar på sin fritid. Jag befinner mig i samma sits som dig men kan fortfarande få ut glädje ur spelet. Visst, det blir inte raidande 4 dagar i veckan eller 6-8 timmar WoW sju dagar i veckan. Men, 2-3 timmar varje kväll hinner man med och på helgerna ännu mer vilket lämnar plats för både casual raidande och andra aktiviteter ingame

Medlem

Tycker det är märkligt att så många anser att man måste lägga 6 timmar per dag för att få ut något underhållande av TBC? Går ju superbra att bara spela en timme om ens det, få gjort några quests eller köra en dungeon. Bara för att man som ung satt och spelade sönder TBC i 70 timmar i veckan och inte har samma tid för det idag betyder det inte att man inte kan ha kul.

TBC var enligt min mening den bästa expansionen, finns tillräckligt att göra (speciellt om du inte kan spela lika mycket längre) även om du inte raidar 4 dagar i veckan.

Medlem
Skrivet av Ninami:

Tycker det är märkligt att så många anser att man måste lägga 6 timmar per dag för att få ut något underhållande av TBC? Går ju superbra att bara spela en timme om ens det, få gjort några quests eller köra en dungeon. Bara för att man som ung satt och spelade sönder TBC i 70 timmar i veckan och inte har samma tid för det idag betyder det inte att man inte kan ha kul.

TBC var enligt min mening den bästa expansionen, finns tillräckligt att göra (speciellt om du inte kan spela lika mycket längre) även om du inte raidar 4 dagar i veckan.

Det har kanske att göra med känslan av (icke)framsteg. en timme per dag - du kommer "ingenstans" med tanke på att det tar i Vanilla med vanlig questing 5-6 dagar till lv60 (dvs 120+ h) Med en timme per dag - motsvarar det 6 månader. Kännst väldigt långt för en del.... Minns inte tiden för TBC 1-70.
Det är en av många anledningar att Wow förändrades över tiden, tex ner till 3 dagar till max level. Nuförtiden kanske ännu mindre? Jag räknar inte dungeongrind i detta.

Medlem

Jag var ett Stort fan av WC2 från 1998:ish. WC3 var efterlängtat men blev en besvikelse då känslan försvann av de små 2D-gubbarna och blir stora "blaffor", kändes som att man implementerade 3D för 3Dns skull och inte spelets skull.

1
Skriv svar