CD Projekt sparkar igång utveckling av två AAA-spel under 2022

Robot
CD Projekt sparkar igång utveckling av två AAA-spel under 2022

Företagets värde har samtidigt sjunkit ordentligt.

#aaa, #cdpr, #cyberpunk


Medlem

Tänk om de bara hade väntat 1-1½ år till med att släppa Cyberpunk så hade det varit ett helt annat läge för CDPR. Får skylla sig själva för alla problem de har. Det är bara synd om dem som ska göra spelen och tyvärr lär vi se samma sak igen.

Deras fokus känns ganska märklig också. De har fortfarande inte fixat spelet som satte dem i en dålig sits, som de lovade att göra, men ändå ska de börja på två nya?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Skall vara klara om 2 år, men kommer om 5 år, knappt färdiga =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Frilansare
Skrivet av Metroid:

Tänk om de bara hade väntat 1-1½ år till med att släppa Cyberpunk så hade det varit ett helt annat läge för CDPR. Får skylla sig själva för alla problem de har. Det är bara synd om dem som ska göra spelen och tyvärr lär vi se samma sak igen.

Deras fokus känns ganska märklig också. De har fortfarande inte fixat spelet som satte dem i en dålig sits, som de lovade att göra, men ändå ska de börja på två nya?

De kommer jobba dedikerat med Cp2077 framöver också, som vi tidgare rapporterat. Startar de inte nya projekt kommer mängder av människor gå sysslolösa och behöva sägas upp.

Förstår att man måste prata om sånt här med investerare, men det blir ju lite konstigt i ögonen på fansen/köparna.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

De kommer jobba dedikerat med Cp2077 framöver också, som vi tidgare rapporterat. Startar de inte nya projekt kommer mängder av människor gå sysslolösa och behöva sägas upp.

Förstår att man måste prata om sånt här med investerare, men det blir ju lite konstigt i ögonen på fansen/köparna.

Jag trodde CDPR skulle ha 2 teams, inte 3? Om de sparkar igång 2 nya AAA-spel nästa år så känns det som att de har 12 månader (give or take) kvar att göra de DLCs de vill släppa till CP2077 sen gå vidare?

Inaktiv
Skrivet av Shamanfox:

Jag trodde CDPR skulle ha 2 teams, inte 3? Om de sparkar igång 2 nya AAA-spel nästa år så känns det som att de har 12 månader (give or take) kvar att göra de DLCs de vill släppa till CP2077 sen gå vidare?

Är rätt stor skillnad på att starta upp 2 projekt och att slutföra 1.

Medlem

Ska mycket till innan förtroendet för dom är tillbaka på normal läge , även om jag nu kunnat spel cyberpunk på pc hyffsat men tja.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Frilansare
Skrivet av Shamanfox:

Jag trodde CDPR skulle ha 2 teams, inte 3? Om de sparkar igång 2 nya AAA-spel nästa år så känns det som att de har 12 månader (give or take) kvar att göra de DLCs de vill släppa till CP2077 sen gå vidare?

Oklart. de can ju ha en skeleton crew kvar som ska laga CP. Sen är det ju frågan om de två betal-dlc som utlovats någonsin kommer också.

Medlem

Trodde det skulle ta max ett halvår för CDPR att få rätsida på CP2077. Men nu sitter man här och läser recensioner om att det i princip är samma spel som vid release. De verkar ha det tufft med både tekniken och contentet.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Skall vara klara om 2 år, men kommer om 5 år, knappt färdiga =D

Hah, hur lång tid tog inte cyberpunk o göra? Kommer väl lagom till Ps6

Medlem
Skrivet av Miindz:

Trodde det skulle ta max ett halvår för CDPR att få rätsida på CP2077. Men nu sitter man här och läser recensioner om att det i princip är samma spel som vid release. De verkar ha det tufft med både tekniken och contentet.

PC versionen har alltid fungerat helt okej. Vad jag förstått har det även fungerat helt okej för next gen, det är endast last gen som de strulade rätt rejält på.

När det kommer till content så är Cyberpunk rätt högt upp på listan av spel med bra content. Det är ett RPG spel där storyn, skådespeleriet och världsbyggandet är riktigt bra.

Problemet med Cyberpunk är att en oerhört stor grupp människor höjde spelet till skyarna innan det släpptes. När ens förväntningar är fullkomligt orimliga väntar enbart besvikelse.

TL:DR Cyberpunk är ett väldigt bra spel förutsatt att du inte spelade på last gen.

Medlem
Skrivet av Striva:

PC versionen har alltid fungerat helt okej. Vad jag förstått har det även fungerat helt okej för next gen, det är endast last gen som de strulade rätt rejält på.

När det kommer till content så är Cyberpunk rätt högt upp på listan av spel med bra content. Det är ett RPG spel där storyn, skådespeleriet och världsbyggandet är riktigt bra.

Problemet med Cyberpunk är att en oerhört stor grupp människor höjde spelet till skyarna innan det släpptes. När ens förväntningar är fullkomligt orimliga väntar enbart besvikelse.

TL:DR Cyberpunk är ett väldigt bra spel förutsatt att du inte spelade på last gen.

Instämmer helt. CDPR kan ju också till viss del anklagas för att ha bidragit till den orimliga hypen, men framförallt är min bild att det kommer från fansen.

Det är ett riktigt bra spel på PC och next gen. Oförsvarbart att det släpptes till last gen.

Ser verkligen fram emot studions kommande spel, men också att spela igenom Cyberpunk igen när alla patcher och DLC är på plats. Hade riktigt roligt första gången.

Tåls att upprepas, men förboka inte spel om du inte kan ta att åka på ofärdiga produkter med jämna mellanrum. Invänta flera recensioner.

Medlem
Skrivet av Striva:

PC versionen har alltid fungerat helt okej. Vad jag förstått har det även fungerat helt okej för next gen, det är endast last gen som de strulade rätt rejält på.

När det kommer till content så är Cyberpunk rätt högt upp på listan av spel med bra content. Det är ett RPG spel där storyn, skådespeleriet och världsbyggandet är riktigt bra.

Problemet med Cyberpunk är att en oerhört stor grupp människor höjde spelet till skyarna innan det släpptes. När ens förväntningar är fullkomligt orimliga väntar enbart besvikelse.

TL:DR Cyberpunk är ett väldigt bra spel förutsatt att du inte spelade på last gen.

Jaså?

För mig var det helt ospelbart när det släpptes och när jag testade igen för några dagar sedan är det fortfarande mycket strul kvar, även om vissa saker har blivit lite bättre.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Striva:

PC versionen har alltid fungerat helt okej. Vad jag förstått har det även fungerat helt okej för next gen, det är endast last gen som de strulade rätt rejält på.

När det kommer till content så är Cyberpunk rätt högt upp på listan av spel med bra content. Det är ett RPG spel där storyn, skådespeleriet och världsbyggandet är riktigt bra.

Problemet med Cyberpunk är att en oerhört stor grupp människor höjde spelet till skyarna innan det släpptes. När ens förväntningar är fullkomligt orimliga väntar enbart besvikelse.

TL:DR Cyberpunk är ett väldigt bra spel förutsatt att du inte spelade på last gen.

Fast detta har vi väl diskuterat fram och tillbaka redan? Detta bojkott/återköp har inget med hype eller höga ribbor att göra, utan mer att spelet inte var klart när det släpptes. Fanns fler och vassare funktioner i GTA San Andreas än vad det gör i Cyberpunk.

Cyberpunk är ett fiasko, oavsett på PC eller old-gen.

Medlem

Bra att veta. Då kommer jag blunda för alla CD Projekt Red spelnyheter dom kommande 10åren tills dom båda är klara.

Medlem
Skrivet av Striva:

PC versionen har alltid fungerat helt okej. Vad jag förstått har det även fungerat helt okej för next gen, det är endast last gen som de strulade rätt rejält på.

När det kommer till content så är Cyberpunk rätt högt upp på listan av spel med bra content. Det är ett RPG spel där storyn, skådespeleriet och världsbyggandet är riktigt bra.

Problemet med Cyberpunk är att en oerhört stor grupp människor höjde spelet till skyarna innan det släpptes. När ens förväntningar är fullkomligt orimliga väntar enbart besvikelse.

TL:DR Cyberpunk är ett väldigt bra spel förutsatt att du inte spelade på last gen.

Tycker det är lite tråkigt när man lägger skuld på spelarna när spelet uppenbart inte nådde fram till det CDPR snackade om/lovade genom åren, som tydligt bidrog till hypen. Buggar är en sak, men spelet var en grundläggande bristfällig och tunn upplevelse, med vissa solklara solglimtar (sidostories som t.ex. Panams och Judys). Nu snackar vi naturligtvis bara om personliga åsikter här huruvuda spelet är bra eller inte, men även jag som inte på något vis var hypad och hade sedan länge åsikten att spelet aldrig kommer bli som de lovat, blev besviken av upplevelsen med en så själlös och tom värld.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Tänk om de bara hade väntat 1-1½ år till med att släppa Cyberpunk så hade det varit ett helt annat läge för CDPR. Får skylla sig själva för alla problem de har. Det är bara synd om dem som ska göra spelen och tyvärr lär vi se samma sak igen.

Deras fokus känns ganska märklig också. De har fortfarande inte fixat spelet som satte dem i en dålig sits, som de lovade att göra, men ändå ska de börja på två nya?

Sluta nu, det är 5/5 recensioner ljuger inte.

Skribent
Skrivet av Kyraal:

Tycker det är lite tråkigt när man lägger skuld på spelarna när spelet uppenbart inte nådde fram till det CDPR snackade om/lovade genom åren, som tydligt bidrog till hypen. Buggar är en sak, men spelet var en grundläggande bristfällig och tunn upplevelse, med vissa solklara solglimtar (sidostories som t.ex. Panams och Judys). Nu snackar vi naturligtvis bara om personliga åsikter här huruvuda spelet är bra eller inte, men även jag som inte på något vis var hypad och hade sedan länge åsikten att spelet aldrig kommer bli som de lovat, blev besviken av upplevelsen med en så själlös och tom värld.

Jag håller med om att man som spelare kanske inte ska hajpa saker för mycket (det är väldigt lätt dock), men som du säger så bidrog CDPR till hajpen själva och sen visade det sig att de inte kunde leverera. Hela projektet skriker av uttrycket "att ta sig vatten över huvudet" och det måste de ju själva också ha känt under utvecklingen. Det är inget fel att ha visioner och ambitioner, men du måste också vara ärlig med dig själv och andra när du inte kan leverera det du från början siktade på. Om CDPR varit mer transparanta under utvecklingen hade de nog inte suttit i sitsen de gör nu.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Striva:

Problemet med Cyberpunk är att en oerhört stor grupp människor höjde spelet till skyarna innan det släpptes. När ens förväntningar är fullkomligt orimliga väntar enbart besvikelse.

Håller inte alls med där. Problemet var att CDPR själva hypade spelet till max. Man hade en massa "dev diaries" och "gameplay" videor där de berättade om spelet och alla fantastiska system som skulle finnas i det.

Sen i slutändan så levererade de något som innehöll typ mindre än hälften av allt det som de hade pratat om.

Så går det när man ljuger för sina fans och släpper nått som kräver ett kärnkraft verk för stt driva


signatur

New life, New hope

1
Skriv svar