Den stora Stadia-tråden!

Medlem
Skrivet av piddau:

Japp, en överraskning. Köpt sen innan och klarat ut på Stadia, funka väldigt bra!

Började på gamepass, men inte kommit särskilt långt så blir att deleta det från burken o spela ut det på stadia istället.

Medlem

Börjar kanske bli lite löjligt nu men ännu ett Stadia Premiere Edition beställt då.
Jag undrar vilket nästa spel de kommer köra ihop med kitet.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Börjar kanske bli lite löjligt nu men ännu ett Stadia Premiere Edition beställt då.
Jag undrar vilket nästa spel de kommer köra ihop med kitet.

Skitbra jag har en dosa till varenda tv i huset nu blir man sugen på att spela när man går förbi en tv så kan jag slå mig ner vid den! Säljer de slut på lagret så kanske det inte bli någon mer gång, kanada fick ju ingen premiere re8. Men man kan ju hoppas de bjussar på et paket med den nya android tvn till nästa storspel battlefield om vi har tur

Medlem

Plockar varenda Premiere Edition som går. Har inplastade hemma. Sålde ett för mer än jag köpte det för på tradera. Och kommer sälja denna som följde med RE8 på tradera oxå. Förhoppningsvis med förtjänst men är nöjd om jag får tillbaka 749 för RE8, det var ju inte ens läskigt.

Medlem

Google jobbar nu på att man ska kunna använda sin smartphone som brygga för att kunna använda vilken kontroll som helst när man spelar via Chromecast!

Medlem

Rainbow 6 siege och for honor ryktas komma till stadia innan juni är slut. Om det stämmer så är det två riktigt bra spel för att ta död på latency skitpratet

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Google jobbar nu på att man ska kunna använda sin smartphone som brygga för att kunna använda vilken kontroll som helst när man spelar via Chromecast!

Den funktionaliteten finns på Stadia kontrollen också, dock inte riktigt vilken kontroll som helst, men en hel del.

Medlem
Skrivet av piddau:

Den funktionaliteten finns på Stadia kontrollen också, dock inte riktigt vilken kontroll som helst, men en hel del.

Japp, poängen är väl att de som inte har Stadia kontrollen ska kunna spela på TVn också 🙂

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Rainbow 6 siege och for honor ryktas komma till stadia innan juni är slut. Om det stämmer så är det två riktigt bra spel för att ta död på latency skitpratet

Ja, men jag tycker ändå att Doom ethernal bevisade det ganska bra.

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Ja, men jag tycker ändå att Doom ethernal bevisade det ganska bra.

Absolut, men r6 siege är ju ett mp spel och får det crossplay kan man ju visa folk med att skjuta ner dom hur bra stadia är 😀

Medlem

Ubisoft+ ska funka i europa nu

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Ubisoft+ ska funka i europa nu

Fungerade inte för mig i alla fall, men det kan vara så att dom rullar ut det till samtliga, det har dom gjort förr.

Medlem

Inget Ubisoft+ för mig heller.
Får bara upp Ubisoft+ är inte tillgängligt i din region. på https://stadia.google.com/ubisoftplus/linkaccount

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Inget Ubisoft+ för mig heller.
Får bara upp Ubisoft+ är inte tillgängligt i din region. på https://stadia.google.com/ubisoftplus/linkaccount

Samma för mig. Dom rullar nog ut olika regioner vid olika tillfällen.

Medlem

Disco Elysium finns på rea på Stadia nu
299

Medlem

Ubisoft+ verkar fungera i England nu så de rullar nog ut det i europa i juni-juli.

Medlem

Och då sköt dom ner den drömmen om Ubisoft+ för närvarande.
Kanada, UK, Frankrike, Tyskland, Belgien och Schweiz är det endast som får närvara i Ubisoft+ betan.

Dock bekräftades och utannonserades en hel del Ubisoft titlar såsom:
Ass Creed: Black Flag, Rogue, 3 Remastered.
Farcry 4, Primal, 3 Blood Dragon
Rainbow Six siege, Child of Light och Rayman Legends.

Intressant med Rainbow Six Siege där det ryktats om cross play med PC.

Medlem
Skrivet av piddau:

Och då sköt dom ner den drömmen om Ubisoft+ för närvarande.
Kanada, UK, Frankrike, Tyskland, Belgien och Schweiz är det endast som får närvara i Ubisoft+ betan.

Dock bekräftades och utannonserades en hel del Ubisoft titlar såsom:
Ass Creed: Black Flag, Rogue, 3 Remastered.
Farcry 4, Primal, 3 Blood Dragon
Rainbow Six siege, Child of Light och Rayman Legends.

Intressant med Rainbow Six Siege där det ryktats om cross play med PC.

Man får ju hoppas att den betan inte håller på lika länge som usa betan gjorde

Medlem

Någon som har koll på skicket på outriders till stadia? Det var ju lite rea på det

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Någon som har koll på skicket på outriders till stadia? Det var ju lite rea på det

Det funkar... Dock känns det som att utvecklarna uppdaterar Stadia sist och bryr sig relativt lite. Inte kört på ett tag men Stadia var någon version bakom PC och konsollerna innan så ingen crossplay fungerade.

Sen måste dom förbättra just matchmaking osv, just nu söker man ett spel och hoppas att dom man landar med är sugen på att göra samma som dig. Finns inget direkt sätt att kommunicera detta behovet heller(fanns inte innan iallafall).

Men ska du spela själv så fungerar det absolut bra.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Någon som har koll på skicket på outriders till stadia? Det var ju lite rea på det

Värt att veta att crossplay inte fungerar mellan stadi och andra plattformar. Köpte det på stadia men eftersom dom fortfarande inte aktiverat det fick jag börja om på min gamla xbox one via gamepass för att spela med mina vänner på series x o pc.

Övrigt så är det ett roligt spel. Svårt på högre tiers.

Medlem
Skrivet av piddau:

Det funkar... Dock känns det som att utvecklarna uppdaterar Stadia sist och bryr sig relativt lite. Inte kört på ett tag men Stadia var någon version bakom PC och konsollerna innan så ingen crossplay fungerade.

Sen måste dom förbättra just matchmaking osv, just nu söker man ett spel och hoppas att dom man landar med är sugen på att göra samma som dig. Finns inget direkt sätt att kommunicera detta behovet heller(fanns inte innan iallafall).

Men ska du spela själv så fungerar det absolut bra.

Skrivet av robbis:

Värt att veta att crossplay inte fungerar mellan stadi och andra plattformar. Köpte det på stadia men eftersom dom fortfarande inte aktiverat det fick jag börja om på min gamla xbox one via gamepass för att spela med mina vänner på series x o pc.

Övrigt så är det ett roligt spel. Svårt på högre tiers.

Tack för svaren! tänkte spela med frugan på stadia 😀

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Tack för svaren! tänkte spela med frugan på stadia 😀

Spelar hon oxå stadia så ska det inte vara något problem

Medlem
Skrivet av robbis:

Spelar hon oxå stadia så ska det inte vara något problem

Vi hann köra lite i början, funkade bra. Verkar som ett rätt roligt spel lite blandning mellan remnant from the ashes och division känns det som.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Vi hann köra lite i början, funkade bra. Verkar som ett rätt roligt spel lite blandning mellan remnant from the ashes och division känns det som.

Jo det e rätt skoj faktiskt. Speciellt tillsammans med 2 andra. Singelplayer är väl sådär. Funkar man alla spel blir roligare i coop

Medlem

Efter alla rundor med Terraria på Stadia så är det ju ganska häftigt att det kom till Stadia Pro idag.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Efter alla rundor med Terraria på Stadia så är det ju ganska häftigt att det kom till Stadia Pro idag.

Då får jag äntligen testa detta spel nu då

Medlem
Räknar EA Stadia som Next-gen?

Läste igenom pressreleasen för Fifa 22 efter sett trailern för Xbox versionen då trailern avslutades med att HyperMotion Technology enbart kom till Xbox Series S|X och blev nyfiken om det inte skulle komma till Playstation 5 iaf.
Men döm om min förvåning när det står i pressreleasen att Hypermotion kommer till Xbox series S|X, Playstation 5 och Stadia.

https://news.ea.com/press-releases/press-releases-details/202...

Nu får vi se hur många gånger Stadia kommer nämnas när sidor skriver om Fifa 22 och HyperMotion.
Själv så är jag väldigt glad att Stadia får det och det innebär att Fifa 22 troligtvis kommer inhandlas till Stadia i höst.

Medlem

Hur man får barnen att slita i Stadia kontrollerna. Man sätter helt enkelt igång Paw patrol.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Hur man får barnen att slita i Stadia kontrollerna. Man sätter helt enkelt igång Paw patrol.

Min dotter älskar det. Hon har dock båda på switch. Hade jag vetat att det skulle kommit till stadia hade jag skaffat det dr istället.

Skriv svar