DLC till Alan Wake - en julspecial

Robot
Medlem
DLC till Alan Wake - en julspecial

Vet inte riktigt om jag ska vara besviken eller glad över att de gör DLC:s till den... Det gäller verkligen att de fixar ett riktigt bra slut och inte lämnar allt för många dörrar öppna... Skulle hellre uppskatta ifall de istället skulle gära en 2:a av det hela än en massa DLC:s...

Medlem

Först måste man betala ca 600 kr för första halvan av spelet sen måste man köpa den andra halvan som DLC.

Inget köp där inte.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Först måste man betala ca 600 kr för första halvan av spelet sen måste man köpa den andra halvan som DLC.

Inget köp där inte.

Måste? Man ingår ju inte nåt slags kontrakt om DLC-köp för att man köper ett spel.

DLC är ju bra för ett spel som Alan Wake som kanske inte är så mycket att spela längre när man kommit igenom det. Utvecklarna har dessutom sagt att man inte ens börjat jobba på DLCn ännu, så det är inte något som redan finns men lämnas bort från spelet för att sen skramla in mer pengar som DLC.

KoP
Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Först måste man betala ca 600 kr för första halvan av spelet sen måste man köpa den andra halvan som DLC.

Inget köp där inte.

Your loss. Tycker dlc kan vara trevligt om det kan skänka ett par timmars spelande till och möjligtvis en vidareutveckling av händelser i ett spel. Blir iaf köp dag 1 av Alan Wake.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Neatherblade:

Först måste man betala ca 600 kr för första halvan av spelet sen måste man köpa den andra halvan som DLC.

Inget köp där inte.

Your loss. Tycker dlc kan vara trevligt om det kan skänka ett par timmars spelande till och möjligtvis en vidareutveckling av händelser i ett spel. Blir iaf köp dag 1 av Alan Wake.

När ett spel har varit i utveckling så länge som Alan Wake har finns det ingen ursäkt till att göra på det här sättet, en ren mjölkning är var det är.

Att påstå "du väljer själv att köpa DLC" är som att kolla sätta sig på bio och kolla på halva filmen, sen vill de ha betalt för resten av filmen igen, nej fy fan.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Förstår inte varför alla säger halva spelet.
Han säger ju att det är som en julspecial.
Jag har aldrig sett en julspecial som innehåller innehållet av en halvsäsong?

Att gå på bio och se hälften eller en 1/3 av filmen har väl hänt? Matrix eller LOTR är två exempel.

Medlem

philster: De senaste 30 åren har man fått ett komplett spel för de 500kr+ man lagt ut. Nu får man antingen ett okomplett spel eller 10 timmar speltid ala' mw2. Så dåligt.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Spel blir inte billigare att göra och kraven blir större. Folk väljer ju därför så klart att dra ner på speltiden. personligen skulle inte jag vilja spela sp kampanj i Mw2 på 40 h -_-...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Värst vad folk är negativa, vissa tycks verkligen längta efter att system med 1 expansion/spel/år, som max. Vi som gillar spel har inget emot att det släpps mer material oavsett namn. Vill man inte ha det så köper man det ej, enkelt. Senast jag kollade kunde man köpa spel för 1kr om man byter in billigt skräp vid release, eller för 299 om man väntar 2 månader.

Hur som helst så är mer material bara bra, speciellt till SP-spel. Så länge de lägger till mer story/material samt funktioner som saknades i originalspelet så är det grymt!
Om man tar bort material och sedan släpper det via DLC så är det skunk, men det är en helt annan historia. Ska köpa spelet samt all bra DLC för jag tänker inte missa något material, om jag gillar spelet. Då är man bara korkad

Medlem

Ska nog vänta och se om det kommer en GOTY edition med allt material inkluderat...

Inaktiv

Tanken med DLC var väl tänkt att de skulle göra spelen billigare?
Visst förlänga är ju ochså kul men de beror på med hur mycket de förlänger.

KoP
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Neatherblade:

Först måste man betala ca 600 kr för första halvan av spelet sen måste man köpa den andra halvan som DLC.

Inget köp där inte.

Your loss. Tycker dlc kan vara trevligt om det kan skänka ett par timmars spelande till och möjligtvis en vidareutveckling av händelser i ett spel. Blir iaf köp dag 1 av Alan Wake.

När ett spel har varit i utveckling så länge som Alan Wake har finns det ingen ursäkt till att göra på det här sättet, en ren mjölkning är var det är.

Att påstå "du väljer själv att köpa DLC" är som att kolla sätta sig på bio och kolla på halva filmen, sen vill de ha betalt för resten av filmen igen, nej fy fan.

Jo jo, men vet du varför det har tagit sådan tid?
Först utvecklade dom spelet, sen avvecklade dom det då dom insåg att en free roam Alan Wake inte skulle fungera. Och så började dom på ny kula med ett mera linjärt Alan Wake (helt rätt imo) som låter dom styra upp tempot och dramaturgin i storyn på ett helt annat sätt än om det blivit free roam pannkaka av allt.

Dessutom är Remedy en ganska liten spelstudio jämnfört med många andra spelmakare. Alla kudos till Remedy, dom kan sitt hantverk.

Dessutom är mjölk billigt, det har jag råd med.

Ännu mera DLC, för att de ska få ut produkten så fort som möjligt (?) och sedan håva in mer. Ser det inte som en "gåva"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har ingenting emot själva idén av DLC, men så länge de tar oerhörda mängder pengar för lite spel så kan de ju skyffla upp det där solen inte skiner tycker jag.

Medlem

Ni ska nog se att folk planerar DLC's riktigt tidigt i deras produktion av spelet...

http://www.gametrailers.com/episode/bonusround/403?ch=4

Bioware: "Det planeras redan i prototype stadiet av spelet"

1
Skriv svar