Xbox Game Pass - Juni 2021 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Juni 2021 - Part 1

Då får vi en första omgång med spel till Xbox Game Pass för den här månaden. Mest spännande är nog Backbone som kommer direkt på releasedagen till PC. Utvecklarna har sagt att det kommer en konsolversion senare i år och den åker också rakt in på Xbox Game Pass då, trevligt! En ovanligt liten samling spel den här gången, men uppmärksamma läsare noterar säkert att släppen bara sträcker sig till E3... Vi brukar alltid få fräna drops till XGP under E3 så det ska bli skoj att se vad som kommer härnäst.

The Wild at Heart som lades till i förra omgången får nu också stöd för streaming från molnet. Tips är att kolla in @Gubbgamern s utmärkta recension här på forumet: The Wild At Heart -Eller "det susar i säven"

Maj månads Xbox Game Pass-trådar hittar ni här: Xbox Game Pass - Maj 2021 - Part 1, Xbox Game Pass - Maj 2021 - Part 2.

Nya Titlar:

The Wild at Heart (Nu, konsol+PC+cloud)

For Honor (3 juni, konsol+cloud)

Backbone (8 juni, PC)

Darkest Dungeon (10 juni, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 juni: Ace Combat 7, Night Call, West of Dead, Wizard of Legend, Observation.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #nyhetstips


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot

Backbone! Varit taggad sedan @Gustav Höglund strömmade på FZ.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Holy shit, Backbone!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Backbone! Varit taggad sedan @Gustav Höglund strömmade på FZ.

Skrivet av Gustav Höglund:

Holy shit, Backbone!

Ja! Det har varit på radarn sedan dess


signatur

Jump in.

Medlem

Backbone, vilken trevlig överraskning!


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Belfry:

Backbone, vilken trevlig överraskning!

Verkligen!


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr

Fy fan vad fett med Backbone! Gått och väntat på releasen ända sedan jag spelade Steam-demot för typ två år sen.

Inaktiv

Darkest Dungeon! Sweet.

Medlem

Xbox Live är nog den tjänst som funkar sämst av alla tjänster jag någonsin har haft. Det är alltid problem att ansluta och spela på Game Pass. Går bra att ladda ner så fort man ska starta något när man känner för det så ligger tjänsten nere. Tycker att datorn saknar internet fast jag kan ladda ner spelen på Game Pass. Steam funkar alltid och även Playstation Network funkar till 99%. Men Xbox live känns som det är mer nere än uppe.

Medlem
Skrivet av Frazzefraz:

Xbox Live är nog den tjänst som funkar sämst av alla tjänster jag någonsin har haft. Det är alltid problem att ansluta och spela på Game Pass. Går bra att ladda ner så fort man ska starta något när man känner för det så ligger tjänsten nere. Tycker att datorn saknar internet fast jag kan ladda ner spelen på Game Pass. Steam funkar alltid och även Playstation Network funkar till 99%. Men Xbox live känns som det är mer nere än uppe.

Känner inte alls igen mig i detta. Har haft strul en gång om året kanske, de senaste fem (?) åren. Typ. "Mer nere än uppe" måste vara tidernas överdrift.

Sen förstår jag inte meningen "Tycker att datorn saknar internet fast jag kan ladda ner spelen på Game Pass"...?! Fattar noll!

Inget fel med din utrustning?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Frazzefraz:

Xbox Live är nog den tjänst som funkar sämst av alla tjänster jag någonsin har haft. Det är alltid problem att ansluta och spela på Game Pass. Går bra att ladda ner så fort man ska starta något när man känner för det så ligger tjänsten nere. Tycker att datorn saknar internet fast jag kan ladda ner spelen på Game Pass. Steam funkar alltid och även Playstation Network funkar till 99%. Men Xbox live känns som det är mer nere än uppe.

Känner inte heller igen mig alls i detta och jag använder Xbox Live/Network flitigt om man säger så. Har du pratat med supporten?


signatur

Jump in.

Medlem

Samma här. Det stämmer inte in på verkligheten. Jobbar han för Sony tro? 🤣

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Samma här. Det stämmer inte in på verkligheten. Jobbar han för Sony tro? 🤣

Nej, jag jobbar inte på Sony.
Tjänsten på PC verkar inte funka som den ska. Går bra att ladda ner men går inte att spela. Då Xbox live har super hög svars tid på 163ms om man kollar på Xbox Network i inställningar i Windows 10. Men vägrar att starta spelen då den inte lyckas att koppla upp sig mot Xbox live. Inte första gången det är så. Vet inte hur det funkar på Xbox konsolen om de kopplas upp mot något annat. Steam funkar utan problem har inga problem. Jag har haft tjänsten förut och då har det även vart upp och ner hur den funkar.
Sen är microsoft store som Xbox appen använder sig av satan själv. Kanske har otur och precis prickar när Xbox live tjänsten har störningar. Sen har de problem enligt deras status sida även flera som rapporterat in på sidor som t.ex. down detector. Jag hade tyckt det var en bra tjänsten om den funkade felfritt men det gör den inte på PC iaf. Har 500/500mbit med TP direkt från routern till datorn. Tptest visar 520/513 8ms så inga problem där. Kört COD Warzone utan några problem ikväll men Xbox live verkar inte lira. Idag funkade igår. Men för mig har jag haft en hel del problem med just spel från Xbox appen på PC att det är segt mot deras servrar med hög svarstid. Jag har fortfarande åsikten att Xbox live av mina erfarenhet har funkat sämst av dem tjänsterna jag har haft.
Sen är det roligt att folk alltid ska köra med att står på någon sida av alla plattformar. Jag tycker om att spela spel sen vilken tjänst eller plattform struntar jag i jag spelar där spelen finns som jag gillar och det är på samtliga plattformar. Just nu har jag ingen Xbox Series X då jag inte fått tag på någon. Men de flesta Xbox titlarna finns ju även på PC så har lider inte av det förutom att det kanske funkar bättre på konsol än igenom Xbox appen på PC. Kör ni konsol eller på PC?

Uppdatering:
Har pratat med supporten nu och de har problem att vissa inte kan starta spel. De jobbar på det men har ingen tid när det är klart. Har nog med att svarstiden är för hög och därför går det inte att ansluta mot Xbox live när man startar spel och får att man inte har någon internet anslutning.

Medlem

En sak att tillägga som kanske kommer Microsoft Flight Simulator.
Sök på spelet i GamePass appen och det kommer dyka upp som både spelbart på PC och på konsoll, men det går dock inte att ladda ner ännu. Något som kommer släppas i samband med E3 eventet?

Redaktör
Ponny

Instämmer i Backbone-hypen! Ser magiskt ut på ett sätt som är ovanligt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Frazzefraz:

Xbox Live är nog den tjänst som funkar sämst av alla tjänster jag någonsin har haft. Det är alltid problem att ansluta och spela på Game Pass. Går bra att ladda ner så fort man ska starta något när man känner för det så ligger tjänsten nere. Tycker att datorn saknar internet fast jag kan ladda ner spelen på Game Pass. Steam funkar alltid och även Playstation Network funkar till 99%. Men Xbox live känns som det är mer nere än uppe.

Redan i November klagade du och skulle sluta använda tjänsten (för en bugg som redan var fixad). Men uppenbarligen är du kvar. Du ska också veta att tjänsten har fortfarande 'beta status' på PC. Den är inte lika slim och nice som på konsoll. Så nu har du fått gnälla. Nu vill jag veta det positiva.

Vad är det som gör tjänsten bra? Vad får dig att fortsätta prenumenera?

Medlem

Häftigt med Backbone. Kanske ska damma av PCn och köra.

Fö. tror jag de kommer smälla till med spel efter E3. Typ visa något och sedan "..and it's available on GamePass now"

Medlem
Skrivet av Frazzefraz:

Nej, jag jobbar inte på Sony.
Tjänsten på PC verkar inte funka som den ska. Går bra att ladda ner men går inte att spela. Då Xbox live har super hög svars tid på 163ms om man kollar på Xbox Network i inställningar i Windows 10. Men vägrar att starta spelen då den inte lyckas att koppla upp sig mot Xbox live. Inte första gången det är så. Vet inte hur det funkar på Xbox konsolen om de kopplas upp mot något annat. Steam funkar utan problem har inga problem. Jag har haft tjänsten förut och då har det även vart upp och ner hur den funkar.
Sen är microsoft store som Xbox appen använder sig av satan själv. Kanske har otur och precis prickar när Xbox live tjänsten har störningar. Sen har de problem enligt deras status sida även flera som rapporterat in på sidor som t.ex. down detector. Jag hade tyckt det var en bra tjänsten om den funkade felfritt men det gör den inte på PC iaf. Har 500/500mbit med TP direkt från routern till datorn. Tptest visar 520/513 8ms så inga problem där. Kört COD Warzone utan några problem ikväll men Xbox live verkar inte lira. Idag funkade igår. Men för mig har jag haft en hel del problem med just spel från Xbox appen på PC att det är segt mot deras servrar med hög svarstid. Jag har fortfarande åsikten att Xbox live av mina erfarenhet har funkat sämst av dem tjänsterna jag har haft.
Sen är det roligt att folk alltid ska köra med att står på någon sida av alla plattformar. Jag tycker om att spela spel sen vilken tjänst eller plattform struntar jag i jag spelar där spelen finns som jag gillar och det är på samtliga plattformar. Just nu har jag ingen Xbox Series X då jag inte fått tag på någon. Men de flesta Xbox titlarna finns ju även på PC så har lider inte av det förutom att det kanske funkar bättre på konsol än igenom Xbox appen på PC. Kör ni konsol eller på PC?

Uppdatering:
Har pratat med supporten nu och de har problem att vissa inte kan starta spel. De jobbar på det men har ingen tid när det är klart. Har nog med att svarstiden är för hög och därför går det inte att ansluta mot Xbox live när man startar spel och får att man inte har någon internet anslutning.

Känns nästan ändå som att felet ligger hos dig, haft gamepass sen tidernas begynnelse på PC. Lirar nån timma varje dag mellan 18-2230. Och mer skottsäker tjänst får man leta efter, vare sig haft lagg, svårt att ansluta eller spel som inte vill starta.

Eller så har du bara haft otur och försökt spela på andra tider.


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av maq777:

Redan i November klagade du och skulle sluta använda tjänsten (för en bugg som redan var fixad). Men uppenbarligen är du kvar. Du ska också veta att tjänsten har fortfarande 'beta status' på PC. Den är inte lika slim och nice som på konsoll. Så nu har du fått gnälla. Nu vill jag veta det positiva.

Vad är det som gör tjänsten bra? Vad får dig att fortsätta prenumenera?

Jag har nog haft otur att prenumerat på tjänsten då dessa fel har precis uppstått vid dessa tidpunkter. Jag anslöt mig i förrgår igen efter ett uppehåll från tjänsten då just det med att den inte alltid startade nedladdningen. Men det är egentligen inte kopplat till Xbox då Xbox appen använder sig av Microsoft store. Nu har Microsoft fixat till detta och kommer även gör om den ännu mer med nästa version av Windows 10. Tjänsten i sig med spelutbudet är inte alls dåligt. Nu hade det tillkommit bra med spel som jag vill testa. Jag gillar konceptet pga att idag inte är som förut då de oftast fanns demon på de flesta spelen. Så är ett bra sätt att testa spel som man annars aldrig skulle ha kört annars. Det är spelutbudet som gör tjänsten bra. För finns ingen som slår Game pass när det gäller utbud. Så finns mycket positivt men som sagt får man den dålig erfarenhet som jag har haft av tjänsten så känns det mindre kul att använda den. Igår hade de problem enligt den engelska chatt-supporten. Så felet låg inte hos mig.
Se stapeln enligt https://downdetector.com/status/xbox-live/

Jag är glad för er skulle att ni inte har haft dessa problem.

Så hoppas som sagt att tjänsten funkar utan problem idag så jag ändrar min uppfattning av tjänsten.

Medlem

Orkade inte läsa igenom alla inlägg men för mig är xbox "appen" för PC satans påfund. Att microsoft inte fixar det bättre är en gåta! Dom har bästa utbudet by far men launchern är fan ett skämt.

Edit: Dom som misstror mig kan ju försöka ansluta till ett party i sea of thieves.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Frisell:

Orkade inte läsa igenom alla inlägg men för mig är xbox "appen" för PC satans påfund. Att microsoft inte fixar det bättre är en gåta! Dom har bästa utbudet by far men launchern är fan ett skämt.

Edit: Dom som misstror mig kan ju försöka ansluta till ett party i sea of thieves.

Ja, den sociala delen av deras launcher (att skapa party osv) är riktigt kass kontra konkurrenterna. Där får jag allt lov att hålla med, trots att jag annars är ett stort fan av Game Pass. Försökte spela State of Decay 2 med polare och det var fan inte smidigt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Frazzefraz:

Uppdatering:
Har pratat med supporten nu och de har problem att vissa inte kan starta spel. De jobbar på det men har ingen tid när det är klart. Har nog med att svarstiden är för hög och därför går det inte att ansluta mot Xbox live när man startar spel och får att man inte har någon internet anslutning.

Hoppas att det löser sig för dig snart då!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av blackidus:

En sak att tillägga som kanske kommer Microsoft Flight Simulator.
Sök på spelet i GamePass appen och det kommer dyka upp som både spelbart på PC och på konsoll, men det går dock inte att ladda ner ännu. Något som kommer släppas i samband med E3 eventet?

Mhm, tror att konsolsläppet är mycket nära förestående!


signatur

Jump in.

Medlem

Uppdatering: Idag funkar det strålande. Får hoppas det håller sig i. =D

Medlem

Tack som vanligt. Konstigt att jag inte hittade denna tråd, letade innan jag kommenterade i majtråden.. aja.. im kass

Själv är jag sugen på for honor, alltid varit nyfiken men ej köpt. Ska se om jag lyckas övertyga xboxcirkeln att prova

1
Skriv svar