No Man's Sky får grafiskt lyft

Robot
No Man's Sky får grafiskt lyft
Gnällkuk

Nu börjar det bli dags att testa det här spelet


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nu börjar det bli dags att testa det här spelet

För min del är det "dags att installera spelet igen" : )

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nu börjar det bli dags att testa det här spelet

Instämmer Både jag och Sambon köpte det när det var rea nu för ett par dagar sedan för att spela ihop och det verkar vara bra tajmning.

Någon som har spelat det coop och vet hur det är?

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Instämmer Både jag och Sambon köpte det när det var rea nu för ett par dagar sedan för att spela ihop och det verkar vara bra tajmning.

Någon som har spelat det coop och vet hur det är?

Spelat det coop i vr och det är väldigt kul 👌

Medlem

Crap! Har missat att man under en kort tid kunde få skeppet Normandy från Mass Effect till sin flotta genom en expedition. Det är inte flygbart, utan är en fregatt i ens flotta. Problemet är att det var time-gated och nu går det inte att få det längre (sista dagen var sista maj).

Trailer här, observera att det inte går att få längre alltså : (
https://www.youtube.com/watch?v=BQ5FgGINdWU

Medlem

Figurerna rörde sig lite väl stelt och ryckigt?


signatur

autograph

Medlem

Hello Games fortsätter att leverera!

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

För min del är det "dags att installera spelet igen" : )

Samma här! Köpte på release men lämna tillbaka men börjar nästan fundera om det är dags för ett inköp igen.

ELF
Medlem
Skrivet av Fulci:

Crap! Har missat att man under en kort tid kunde få skeppet Normandy från Mass Effect till sin flotta genom en expedition. Det är inte flygbart, utan är en fregatt i ens flotta. Problemet är att det var time-gated och nu går det inte att få det längre (sista dagen var sista maj).

Trailer här, observera att det inte går att få längre alltså : (
https://www.youtube.com/watch?v=BQ5FgGINdWU

Borde ju gå att fuska sig till om man spelar på pc. För det lär ju inte vara borttaget från spelet.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Instämmer Både jag och Sambon köpte det när det var rea nu för ett par dagar sedan för att spela ihop och det verkar vara bra tajmning.

Någon som har spelat det coop och vet hur det är?

Spelet är kul i co-op, men jag rekommenderar att spela igenom introdelen själva. Den när man samlar resurser och lagar sitt kraschade rymdskepp. Problemet om man är två på den delen är är att det ibland inte finns resurser på planeten åt båda för att laga skeppet, vilket blir problem.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Spelet är kul i co-op, men jag rekommenderar att spela igenom introdelen själva. Den när man samlar resurser och lagar sitt kraschade rymdskepp. Problemet om man är två på den delen är är att det ibland inte finns resurser på planeten åt båda för att laga skeppet, vilket blir problem.

Tack! mycket bra tips!

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Tack! mycket bra tips!

Är nästan bra att få köra den delen själv och lära sig allt också.

Men sen efter det är det riktigt kul att åka runt och utforska tillsammans. Spelet blir mycket vad man gör det till dock, målen får man som sätta själva istället för att spelet gör det åt en.


signatur

"Writer and Fighter"

FM-guru
F.d. Sisyr

Är tyvärr allergisk mot spelets UI/UX. Annars verkar det (numera) rätt ballt.

Medlem

Smiter bara förbi för att säga att jag älskar NMS.

Medlem

Spelade sönder det när det kom ut, ren meditation efter jobbet. Idag är det ju ett helt annat spel. Efter all skit de fick ta känner jag bara respekt för Hello Games. Tyvärr utvecklades spelet inte riktigt i "min" riktning men blir det en regnig sommar kanske det ändå är dags att köra igen.
Jepp, another fanboi post.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Crap! Har missat att man under en kort tid kunde få skeppet Normandy från Mass Effect till sin flotta genom en expedition. Det är inte flygbart, utan är en fregatt i ens flotta. Problemet är att det var time-gated och nu går det inte att få det längre (sista dagen var sista maj).

Trailer här, observera att det inte går att få längre alltså : (
https://www.youtube.com/watch?v=BQ5FgGINdWU

Nooooooo!! Missat det helt!

Medlem

Det är ett väldigt rörigt spel tycker jag som kanske är ok om man gillar trixigt basbyggande mm. Själv så fastnar jag bara i spelet efter 10-20 timmar. Har aldrig varit nära slutet efter kanske 4 försök att klara spelet.

Medlem

Funderar på att testa spelet. Men har man uppdrag eller åker man bara var man vill?
Jag vill gärna ha något mål.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Funderar på att testa spelet. Men har man uppdrag eller åker man bara var man vill?
Jag vill gärna ha något mål.

Hard mode one life. Detta och subnautica är perfekta spel för sådant.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Funderar på att testa spelet. Men har man uppdrag eller åker man bara var man vill?
Jag vill gärna ha något mål.

Det finns en story line man följer, även om den kan vara lite rörig. Men du får i princip hela tiden ett uppdrag tills du har "klarat" spelet. Du låser även upp en del genom att klara dessa uppdrag. Sen finns det en del side missions, bountys osv också.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hello Games fortsätter att leverera!

Jupp, bara lite till och så har de levererat vad de lovade från början. 😁

Skribent
Skrivet av Pretorian24:

Funderar på att testa spelet. Men har man uppdrag eller åker man bara var man vill?
Jag vill gärna ha något mål.

Storyn är ju inte direkt fokus, men spelet har uppdrag och bounties du kan göra. Så helt mållöst är inte spelet, även om du för det mesta får forma ditt eget äventyr.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Spelade aldrig detta på grund utav launch-fiaskot. Nu flera år senare och många uppdateringar så ser det helt klart lockande ut att prova. Frågan är dock om det är helt sandbox utan mål eller om man faktiskt kan följa en röd linje genom hela spelet. Har alltid haft problem med sandbox för jag blir lite "lost" i vad jag ska göra så motivationen finns inte riktigt där.

Medlem

Hello Games ska ha en riktigt fet klapp på axeln! Inte många utvecklare som lägger så mycket tid och energi på ett 5 år gammalt spel som dessutom fetfloppade när det släpptes. All heder skall dem ha!

Medlem

Är det fortfarande väldigt få CO-OP uppdrag?

1
Skriv svar