Före detta Call of Duty-chef blir chef för Battlefield-serien

Robot
Före detta Call of Duty-chef blir chef för Battlefield-serien

Byron Beede ska ansvara för varumärkets expansion i framtiden.

#Battlefield, #Call-of-duty, #Electronic-arts


Gnällkuk

Hmm, det är nog bra för dem som varumärke men undrar om det kommer att innebära att BF blir en kopia på CoD?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Warzone var faktiskt roligt i sig och spelades flitigt. Spelade vanliga CoD på free weekends och tröttnade väldigt snabbt varje gång. Jag vet inte hur mycket en GM har med själva spelet att göra men om det är en väldigt betydelsefull roll så hoppas jag att det pushar utvecklingen mot STORA kartor mer fokus på att finna den där balansen mellan fastpaced spray and pray och realism (Sweetspot) som jag tyckte BF3 hade. Har tyckt att serien tappat den balansen mer och mer efter varje nytt spel.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hmm, det är nog bra för dem som varumärke men undrar om det kommer att innebära att BF blir en kopia på CoD?

Skulle sägs gärna för den delen, cod har ju allfall hardcore läget, och dom är mer eller mindre lika.... Dessvärre


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Isch...vet inte om jag vill detta faktiskt...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Så, ett nytt BF om året framöver då

Medlem

Aha, rosa skins, årliga releaser och microtransaktioner i överflöd att vänta alltså.

Medlem

Hoppas de fixar så att vapnen känns mer som cod.

Geeks Gaming
Skrivet av Lilagröt:

Hoppas de fixar så att vapnen känns mer som cod.

Nej tack.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Hoppas de fixar så att vapnen känns mer som cod.

Du menar inte alls?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Nej tack.

Skrivet av rosski:

Du menar inte alls?

Hellre det än vad som är i Battlefield. Varenda skott är spårljus och flyger väldigt sakta framåt. Man ska väl inte kunna se kulan komma från en krypskytt och sedan gå ett steg åt höger för att undvika? Inte upplevt det i cod i alla fall. I Battlefield känns det som att man skjuter airsoft fast med mer rekyl.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Hellre det än vad som är i Battlefield. Varenda skott är spårljus och flyger väldigt sakta framåt. Man ska väl inte kunna se kulan komma från en krypskytt och sedan gå ett steg åt höger för att undvika? Inte upplevt det i cod i alla fall. I Battlefield känns det som att man skjuter airsoft fast med mer rekyl.

Om du vill ha CoD-vapenkänsla så spela CoD? Det är ju bra att det är olika känslor, då det finns folk som gillar olika. Jag personligen giller verkligen hur vapnen känns i BFV, samtidigt vill jag ha mer och snabbare action så spelar jag CoD. Det vore bara dumt om BF skulle bli en CoD-klon.

Sen att CoD inte skulle ha spårljus och flyger väldigt sakta? https://www.youtube.com/watch?v=IhrzNeZP-I8&t=27s personligen tycker jag att t.ex. det där skottet är lika "seg" om inte segare än de sniperskott som skjuts i BF.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Om du vill ha CoD-vapenkänsla så spela CoD? Det är ju bra att det är olika känslor, då det finns folk som gillar olika. Jag personligen giller verkligen hur vapnen känns i BFV, samtidigt vill jag ha mer och snabbare action så spelar jag CoD. Det vore bara dumt om BF skulle bli en CoD-klon.

Sen att CoD inte skulle ha spårljus och flyger väldigt sakta? https://www.youtube.com/watch?v=IhrzNeZP-I8&t=27s personligen tycker jag att t.ex. det där skottet är lika "seg" om inte segare än de sniperskott som skjuts i BF.

Som sagt inget jag upplevt men spelade mest Cod runt 2008 de senare har jag inte spelat så mycket och de är ju mindre storlek på kartorna så problemet blir inte lika uppenbart som på en battlefield karta.
Det jag vill ha är egentligen att man inte ska se varenda kula. Och att de ska nå sitt mål snabbt.

Hmm får se vart de leder. Det enda jag skulle vilja ha från cod är den sekundära reload animationen (då man siktar). Inga jävla regnbågs färgade vapen.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Som sagt inget jag upplevt men spelade mest Cod runt 2008 de senare har jag inte spelat så mycket och de är ju mindre storlek på kartorna så problemet blir inte lika uppenbart som på en battlefield karta.
Det jag vill ha är egentligen att man inte ska se varenda kula. Och att de ska nå sitt mål snabbt.

Har nog mycket med kartstorleken att göra. Vapnen med snabbaste kulorna i BFV är Kar98 och Krag med 900 m/s, SMG's ligger mellan 4-500 m/s och LMG/MMG och AR ligger runt 6-800 m/s. Pistoler runt 2-300 m/s.

COD Cold war verkar ju vara i stort sett lika med vapen som börjar runt 200 m/s och upp till 1000 m/s för helt uppgraderade vapen.
( Är inte alls insatt i COD då jag vägrar röra dem spelen så jag googlade )
Men var det inte så att dem gamla COD spelen var i stort sett eller var helt "hit-scan"?

Skillnaden är nog också att battlefield sen BF1 räknar med luftmotståndet för kulorna och introducerar "Bullet-drag" så kulorna blir långsammare ju längre dem färdas.
Men detta är ju så klart en balans grej som jag gillar med BF, en sniper med realistisk kul hastighet och utan bullet tracer skulle vara alldeles för op på Battlefields stora och öppna kartor.

Inaktiv

Tycker att skotten i BF ända sen BF3 har känts lite som laser utan något tryck. Väldigt lång TTK och "långsamma" kulor. Battlefront kändes det rätt i men inte med blykulor.

Medlem
Medlem
Skrivet av blackidus:

Har nog mycket med kartstorleken att göra. Vapnen med snabbaste kulorna i BFV är Kar98 och Krag med 900 m/s, SMG's ligger mellan 4-500 m/s och LMG/MMG och AR ligger runt 6-800 m/s. Pistoler runt 2-300 m/s.

COD Cold war verkar ju vara i stort sett lika med vapen som börjar runt 200 m/s och upp till 1000 m/s för helt uppgraderade vapen.
( Är inte alls insatt i COD då jag vägrar röra dem spelen så jag googlade )
Men var det inte så att dem gamla COD spelen var i stort sett eller var helt "hit-scan"?

Skillnaden är nog också att battlefield sen BF1 räknar med luftmotståndet för kulorna och introducerar "Bullet-drag" så kulorna blir långsammare ju längre dem färdas.
Men detta är ju så klart en balans grej som jag gillar med BF, en sniper med realistisk kul hastighet och utan bullet tracer skulle vara alldeles för op på Battlefields stora och öppna kartor.

Ja då är det säkert kartornas storlek som gör att det inte upplevs lika segt i Cod.
Tycker det borde fungera bra även med snabba osynliga kulor. De kan ju låsa antal snipers exempelvis.
Men förstår att det är en arkad shooter, så det är väl inte för mig längre helt enkelt.
Skulle vilja ha typ post sqriptum men med battlefield "polering".

Inaktiv

Haha folk som tror att en person automatiskt kolmer ändra hela Battlefield i grunden för han jobbade på Cod tidigare. Ni vet att det är många fler som tillsammans formar spelet?

Medlem

Jag upplever inte att skotten i BF är långsamma, men jag börjar väl bli gammal.

1
Skriv svar