Assetto Corsa 2 släpps (förmodligen) 2024

Robot
Assetto Corsa 2 släpps (förmodligen) 2024

Och ett Assetto Corsa till mobiler i sommar – hurra?

#assetto-corsa-2


Farornas Konung

Trodde att Assetto Corsa Competizione var en uppföljare..
Men trevliga nyheter, bästa bilspelet som inte är för mycket simulator.

Medlem

Fördelen med ett mobilsläpp är att det kan finansiera utvecklingen av uppföljaren till PC/konsol.

Redaktör
Skrivet av JonseredRocks:

Trodde att Assetto Corsa Competizione var en uppföljare..
Men trevliga nyheter, bästa bilspelet som inte är för mycket simulator.

Det är det väl... ungefär. Eller mer av ett sidospår: är ju bara en enda disciplin. Hursomhelst, detta är uttalad uppföljare i alla fall. Kul!


signatur
Medlem

Hoppas det blir modstöd, det är ju det som gjort att AC blivit så pass stort som det blivit. Utan mods hade det aldrig levt så pass väl än idag. Tror jag iallafall


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

"Det har dragit in 66 miljoner euro, cirka (666) miljoner kronor."

Den svenska Djävulen måste vara riktigt nöjd iaf...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Redaktör
Skrivet av CARTMAN:

"Det har dragit in 66 miljoner euro, cirka (666) miljoner kronor."

Den svenska Djävulen måste vara riktigt nöjd iaf...

Jag försökte komma på nåt sataniskt att skriva men failade. :/


signatur
Medlem

Jag ångrar early access på den första. Därför köper jag inte fler.


signatur

autograph

1
Skriv svar