God of War-regissören tar på sig skulden för förseningen från 2021 till 2022

Robot
God of War-regissören tar på sig skulden för förseningen från 2021 till 2022

Ber arga spelare att ge sig på honom.

#cory-barlog, #god-of-war, #playstation


Medlem

1. Bra av Cory
2. Vidrigt beteende bakom tangentbord av förövare. Internet har blivit en mycket mörkare plats på många ställen

Medlem

Skamligt beteende.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Är det inte sen samma människor som skriker när spelen inte släpps färdiga?

idioter allihop

Avstängd

Har Alanah gått och blivit spelutvecklare? På Santa Monica? How?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av jontepasagen:

Har Alanah gått och blivit spelutvecklare? På Santa Monica? How?

Hon har såvitt jag vet aldrig jobbat som författare i branschen tidigare, enbart som journalist och röstskådis, men hon är tydligen vän med Cody Barlog och hans fru, så jag antar att det besvarar "how".

Medlem

Alltså dessa meddelande de får...vad är det för sjuka människor som skriver sån smörja?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vilka vidriga människor. Har de verkligen inget bättre för sig än att hålla på så här?

Medlem

Victim shaming är ju ett populärt begrepp. Det är absolut inte det jag vill göra när jag säger detta, men: Folk som slösar sin tid på att skicka sånt här skit till folk, är förmodligen oerhört tragiska små människor som tycker att dom aldrig får synas eller höras. Därav tror jag att när folk uppmärksammar dessa, uppfyller man endast deras önskningar och triggar igång ytterligare tragiska individer. Det kanske är jätte jobbigt att utsättas för elaka meddelanden men varför tar offentliga personer åt sig? Det finns ca 9 miljarder människor, en majoritet har tillgång till internet, även om 99% av dessa är relativt normala så finns det ett extremt stort antal puckon som kan skicka meddelanden till höger och vänter rakt ner i folks inkorgar och kommer alltid göra. Fokusera på det positiva och skit i att läsa hatet, moderera bort det, rätt i papperskorgen, livet är för kort för sån här larvig skit.

Dex
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Hon har såvitt jag vet aldrig jobbat som författare i branschen tidigare, enbart som journalist och röstskådis, men hon är tydligen vän med Cody Barlog och hans fru, så jag antar att det besvarar "how".

Tänkte bara skriva att hon har varit författare i många år och har skrivit mycket (inte bara som speljournalist) olika saker och är även utbildad som både journalist och författare och hon blev anställd på Santa Monica Studios förra året som Junior writer så inte direkt oförtjänt verkar det som.

Medlem

Vad i helvete. Visst att människor blir sura och skickar något "fan va ni är dåliga" meddelande till någon på dev teamet men det där är fan något helt annat. Att hota/hoppas på att någon blir gruppvåldtagen är en riktigt låg nivå att ligga på.

Dex
Medlem
Skrivet av Bf1942:

Victim shaming är ju ett populärt begrepp. Det är absolut inte det jag vill göra när jag säger detta, men: Folk som slösar sin tid på att skicka sånt här skit till folk, är förmodligen oerhört tragiska små människor som tycker att dom aldrig får synas eller höras. Därav tror jag att när folk uppmärksammar dessa, uppfyller man endast deras önskningar och triggar igång ytterligare tragiska individer. Det kanske är jätte jobbigt att utsättas för elaka meddelanden men varför tar offentliga personer åt sig? Det finns ca 9 miljarder människor, en majoritet har tillgång till internet, även om 99% av dessa är relativt normala så finns det ett extremt stort antal puckon som kan skicka meddelanden till höger och vänter rakt ner i folks inkorgar och kommer alltid göra. Fokusera på det positiva och skit i att läsa hatet, moderera bort det, rätt i papperskorgen, livet är för kort för sån här larvig skit.

Tror nog också att dom flesta kändisar gör precis som du säger och skiter i 99% av all skit dom får, men ibland så kan man kanske inte alltid bara släppa det varje gång. Dock tycker jag hon gjorde rätt här som bara verkar ha skämt åt idioten så att han bara ser ännu mer ut som en tomte och inte får den reaktionen han hade hoppats på från henne.

Medlem
Skrivet av Bf1942:

Det kanske är jätte jobbigt att utsättas för elaka meddelanden men varför tar offentliga personer åt sig?

Nästan varje person på internet får liknande meddelanden mot sig, skillnaden är ju att som offentlig person kan du ju utnyttja detta och få sympati och avvika all form av kritik i framtiden genom att säga att det bara är hatare eller troll
Men tycker det är mer han som gör en stor deal utav saken än vad personen som faktiskt fick meddelanden, medans han faktiskt verkar agera som om världen gått under eller något.
Vilket funkar bra i framtiden för nu kan han ju bara säger att alla som ger någon kritik utav utvecklingen utav hans spel bara är dumma hatande troll.

Medlem

Om han tror att det ska hjälpa så misstar han sig.

Medlem
Skrivet av Dex:

Tänkte bara skriva att hon har varit författare i många år och har skrivit mycket (inte bara som speljournalist) olika saker och är även utbildad som både journalist och författare och hon blev anställd på Santa Monica Studios förra året som Junior writer så inte direkt oförtjänt verkar det som.

Skulle dock inte säga att skriva artiklar som "Dem 10 bästa cosplaybilderna!!!!" är direkt något man borde kalla journalism.

Medlem

Antagligen inte höga siffror på åldern på personen som skrev det där 😂

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Men tycker det är mer han som gör en stor deal utav saken än vad personen som faktiskt fick meddelanden, medans han faktiskt verkar agera som om världen gått under eller något.

Han agerar ju knappast som att "världen gått under", han agerar som att hans medarbetare får vidriga saker skickade till sig. Rätt rimligt att ta på sig ansvaret för spelet etc. med tanke på hans roll. Ser inget överdrivet i hans tweets överhuvudtaget men jag kanske har missat något.
Om det sitter en massa muppar och troll-reagear på det ännu mer genom att skicka ännu mer tramsig skit till hans kollegor för att de tycker att ett spels försenade releasedatum eller dylikt är som att världen har gått under är det väl trist men vafasen.

eld
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Utvecklarna borde egentligen bara hålla käft som på 2000-talet och bakåt där man kanske läste i PCG att ett spel skulle komma sen blev det släppt. För mycket transparens nu vilket har gjort att folk tycker sig ha rätt att tom mordhota utvecklarna.

"de skulle ha hållt käft" är ju spelindustrins version av "du skulle inte ha klätt dig sådär"

eld
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag visste att jag skulle behöva utveckla på det jag skrev men orkade inte skriva nå mer. Hur som helst så menar jag för deras skull, inte att jag tycker att det ska behöva vara så. Självklart ligger ansvaret för idiotin hos idioterna som trakasserar och hotar men jag kan tänka mig att många utvecklare längtar tillbaka till en tid då kommunikationen med fansen var begränsad, just av dessa anledningar.

Nej, utvecklare önskar mest att de kan prata fritt och öppet utan hot. De längtar inte tillbaka till en tid då man inte kunde kommunicera med sina fans.

Medlem

Man blir ju bara less...
..vilket jäkla sätt vissa fånar har.

Medlem

Internet kulturen är bedrövlig. Det skulle behövas något slags körkort för Internet. Svårt o få o lätt o bli av med typ.
Många kan tusan inte bete sig o borde inte vistas här alls någonsin.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Man kan nästan tro att 90% av alla gamers är incels när man gång på gång läser dessa nyheter...


signatur

Specs: PS5

Medlem

Fungerar dessa "skicka allt hat till mig" tweets någonsin? Känns ju knappast som att trollen skulle bry sig om det.

Medlem

Jag fattar inte hur man kan sitta o skriva nåt sånt där till någon... Man blir så jävla less

Medlem

Varför ger dom ens luft till dom. Hmm undra varför spel kan bli försenade speciellt nu? Coronapandemi kanske? 🤔

Är det samma tomtar som gnäller över förseningar och sen när spelet släpps i dåligt skick ala Cyberpunk ska det gnällas över hur ospelbart det är?

Fan låt utvecklarna hålla på hur länge dom känner för det..

Medlem
Skrivet av Gmodderable:

Man kan nästan tro att 90% av alla gamers är incels när man gång på gång läser dessa nyheter...

Gamers har inget med det här att göra, människor med mentala problem finns inom hela samhället.
Mer troligt att minst 99% av gamers inte beter sig på det här sättet, dock så sticker såklart extremerna ut.

Gillar inte när folk skriver som du gör, det påverkar normen till att det är tabu att spela.
Det finns som sagt hur många som helst som spelar och ytterst få har så stora problem att de känner behov av uttrycka sig på det här sättet.
Gamers är i vanliga fall helt funktionella, stabila och snälla människor.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Nästan varje person på internet får liknande meddelanden mot sig, skillnaden är ju att som offentlig person kan du ju utnyttja detta och få sympati och avvika all form av kritik i framtiden genom att säga att det bara är hatare eller troll
Men tycker det är mer han som gör en stor deal utav saken än vad personen som faktiskt fick meddelanden, medans han faktiskt verkar agera som om världen gått under eller något.
Vilket funkar bra i framtiden för nu kan han ju bara säger att alla som ger någon kritik utav utvecklingen utav hans spel bara är dumma hatande troll.

Hur menar du? Menar du att det bara är opportunistiskt av utvecklaren att göra en grej av att bli kallad hora för att releasen av ett spel kommer skjutas fram? Alltså, va fan?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Om han tror att det ska hjälpa så misstar han sig.

Det hjälper nog alla på teamet. Inte för att de får färre meddelanden, men för att de känner sig stöttade av företagets starke man. Sådant betyder mycket.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Det hjälper nog alla på teamet. Inte för att de får färre meddelanden, men för att de känner sig stöttade av företagets starke man. Sådant betyder mycket.

Exakt det här! Att få den uppbackningen av sin chef tycker jag inte minst tyder på en bra företagskultur, men också en arbetsgivare som tar ansvar över sina arbetstagare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dex:

Tänkte bara skriva att hon har varit författare i många år och har skrivit mycket (inte bara som speljournalist) olika saker och är även utbildad som både journalist och författare och hon blev anställd på Santa Monica Studios förra året som Junior writer så inte direkt oförtjänt verkar det som.

Okej, det är mer än vad jag vet. I stand corrected i så fall. Vad har hon författat? Såg inget om det när jag googlade förut. Kan inte hitta någonting om det nu heller. Inte heller att hon hade någon utbildning som författare (vilket förstås är en relativt betydelselös grej, oavsett).

Skriv svar