Lite 70-80 tals musik, what were you listening to?

Medlem
Lite 70-80 tals musik, what were you listening to?

The River Of Babylon remix Boney M - (Video edit Payaso Dj ReMix)
https://www.youtube.com/watch?v=nKThyNeKqUU&list=RDWon6YrN9dR...

Istället för att ska en tråd varje gång du ser en Youtube video e det kanske bättre att kolla ifall där redan finns en tråd för det som här t.ex:

https://www.fz.se/forum/trad/26909-vilken-lat-lyssnar-du-pa-n...

Eller skapa en tråd som heter Solidworks samlade YouTube videos och ha alla där


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

På 80-talet så var favoriterna Madonna, Prince, Def Leppard, Kiss, Iron Maiden, Rainbow, Robbie Nevil, Howard Jones, Dan Reed Network.

Medlem

Helt rätt Snake, sorry för att jag postade.

Medlem
Skrivet av SolidWorks:

Helt rätt Snake, sorry för att jag postade.

The name is Plissken


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem
Medlem

Thanks for that, reminds me of good stuff, no period sign

Medlem

Och bara för att skapa något i samma tradition:

https://www.youtube.com/watch?v=DmL12NRE4hQ

Medlem
Avstängd

signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

70-talet blev det nog gonattvisor som lyssnades på mest.
80-talet väcktes mitt hårdrockslyssnande till liv.

Numera är jag allätare men föredrar tyngre metal


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Kraftwerk, Depeche Mode, Erasure, Jarre, Laserdance, Koto, Skinny Puppy, Front 242. Ja elektronisk musik helt enkelt, det var mitt 80-tal.

Medlem

Det var tider det!

Inaktiv
Skrivet av ohGr:

Och denna

Medlem

Galet bra!

Inaktiv
Skrivet av ohGr:

Galet bra!

Här är hela plattan, hade den på vinyl och den gick varmt kan jag säga.
Spelade mycket NES och Sega Mega Drive till ljuva toner.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Här är hela plattan, hade den på vinyl och den gick varmt kan jag säga.
Spelade mycket NES och Sega Mega Drive till ljuva toner.
https://www.youtube.com/watch?v=h8xbjpArhuw

Oj kul tack för tips!

Avstängd
Skrivet av Ariath:

70-talet blev det nog gonattvisor som lyssnades på mest.
80-talet väcktes mitt hårdrockslyssnande till liv.

Numera är jag allätare men föredrar tyngre metal

Media hatade hårdrock, på 80talet var det få gånger hårdrock gavs utrymme på tv och radio trots stor popularitet. Skitsnackare hade en massa meningslös tjatterprogram om hur hårdrocksgrupper var djävuldsdyrkare. Vinyl och kassetter är inget vidare, idag är det härligt smidigt att lyssna på vad man vill med hög kvalitet.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Media hatade hårdrock, på 80talet var det få gånger hårdrock gavs utrymme på tv och radio trots stor popularitet. Skitsnackare hade en massa meningslös tjatterprogram om hur hårdrocksgrupper var djävuldsdyrkare. Vinyl och kassetter är inget vidare, idag är det härligt smidigt att lyssna på vad man vill med hög kvalitet.

Det går i vågor, slutet på 90 talet /början på 2000 hade ju mycket "hårdrock" på topplistor och MTV mm Metallica var ju bla som störst då.
Sen tror jag man tjänade lite på att ha djävulsdyrkarstämpel i de leden av fans, Ozzy är kanske mer ihågkommen för sitt drogande och ha bitit huvudet av en fladdermus än själva musiken idag, så tror hårdrocken vill vara utanför media det är lite av själen att inte passa in bland boybands och megastjärnor. Och det är lika bra enligt mig då själen ryker åt helvete när man ska blidka fans,producenter,media etc rock on

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Media hatade hårdrock, på 80talet var det få gånger hårdrock gavs utrymme på tv och radio trots stor popularitet. Skitsnackare hade en massa meningslös tjatterprogram om hur hårdrocksgrupper var djävuldsdyrkare. Vinyl och kassetter är inget vidare, idag är det härligt smidigt att lyssna på vad man vill med hög kvalitet.

Kommer ihåg Sivert Öholms program på SVT. W.A.S.P - Animal - fuck like a beast


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Minns det som det vore igår.
Tracks P3, 1983, Kaj Kindvall, han säger något om den här nya låten, och sen sätter den här igång.
Har varit såld sen dess!

Avstängd
Skrivet av Ariath:

Kommer ihåg Sivert Öholms program på SVT. W.A.S.P - Animal - fuck like a beast

Öholm brinner säkert i helvetet, vidrigare finns inte.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Öholm brinner säkert i helvetet, vidrigare finns inte.

Läste en bok som Anders Tegner skrivit, om alla hårdrocksband han träffat.
Han nämner det här med Öholm, och att de träffades senare. Öholm bad om ursäkt, han hade gått på för hårt. Som jag minns det så respekterade dom varann, båda var lika drivna och hade integritet.

Det är iallafall sanslöst roligt att se det klippet. Jag minns själv 1984, och det är helt overkligt att dom var så mossiga då, rena medeltiden

Medlem

Även den här. (Lite senare än min förra post i den här tråden.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Ojoj vad Okej sålde ännu mer lösnummer.

1
Skriv svar