Det bästa spelet ni aldrig klarade?

Medlem

Fick ju chansen att äntligen "klara" WoW genom att döda Kel'Thuzzad i.o.m. classic.

Så då återstår väl PoE: Deadfire Archipelago då. Riktigt nice, men inledningen var så splittrad och seg jämfört med första PoE, så orkade inte riktigt komma in i spelet.

Zelda: Ocarina of Time

Kanske man orkar sätta igång igen någon gång

Inaktiv
Medlem
Skrivet av ilovemajs:

Bloodborne (kom till sista bossen och la av)
Sekiro (kom till sista bossen och la av)

Till mitt försvar har jag spelat igenom alla soulsspelen inkl. Demon's.

Ändå ruskigt bra att komma till sista bossen! Sekiro tyckte jag var spec. utmanande (inte heller tagit sista bossen där).
Men det är ju resan som är målet och resan var ju otroligt bra

Medlem

Brothers och A Way Out - är oklarade än så länge! Bittert och åtgärd behöver göras, men co-op delen gör att planeringen blir lite svår

Spelunky var ett otroligt bra spel, men jag är osäker på om jag nånsin varvade det "hemliga" specialslutet som var rackarns svårt.

Medlem

Det skulle ha varit Hollow knight, men det klarade jag i julas när jag och min avkomma spelade igenom det igen. Så det måste vara Ninja Gaiden till original xbox. Fan va kul det var och svårt! Det var så långt mellan sparpunkterna och till slut fick jag psykbryt och skulle som någon ovan sa "ta en paus". Pausen har hittils varat i nästan 20 år. Fortfarande lite besviken att jag inte klarade det och dubbelt besviken att jag i affekt vid någon flytt för 10 år sedan slängde konsolen och alla spel (förutom Shenmue 2).

Medlem

World of Warcraft, har aldrig dingat maxlevel trots att jag tycker om spelet. Nu senast med Classic hindrades jag av musarm, gången innan av att livet kom emellan.

Oblivion har jag aldrig klarat main quest, bara Shivering Isles. Underbar värld och roligt spel, men portalvärldarna är alldeles för enformiga.

Xcom 1 och 2. Har spelat dem nästan färdigt, men aldrig hela vägen in i kaklet. Jag älskar gameplay, men det skulle behövas lite mer story för att ta mig i mål.

Heroes of Might and Magic 3. Trots hundratals, om inte tusentals, timmar spelade har jag aldrig rört kampanjen. Multiplayet, map editor och custom maps är allt jag spelar.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Det skulle ha varit Hollow knight, men det klarade jag i julas när jag och min avkomma spelade igenom det igen. Så det måste vara Ninja Gaiden till original xbox. Fan va kul det var och svårt! Det var så långt mellan sparpunkterna och till slut fick jag psykbryt och skulle som någon ovan sa "ta en paus". Pausen har hittils varat i nästan 20 år. Fortfarande lite besviken att jag inte klarade det och dubbelt besviken att jag i affekt vid någon flytt för 10 år sedan slängde konsolen och alla spel (förutom Shenmue 2).

Kanske dags att för dig att plocka upp remastern som kommer snart. Ninja Gaiden är svårt men inte Dark Souls svårt tycker jag, klarade det för ca 18 år sen. Håller på med 2:an nu.

Medlem

Väldigt många spel jag inte avslutar men Skyrim, RDR2, Sekiro, X-Com 2 och FFXV är väl de jag kommer på först som jag verkligen har tyckt om. Skyrim är ett av mina mest spelade spel genom alla tider med ca 300 timmar och 3-4 karaktärer skapade men jag har aldrig tagit mig igenom main storyn.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Zelda: Ocarina of Time

Kanske man orkar sätta igång igen någon gång

Skaffade det till 3DS:en för 5 år sen, men kom av mig någonstans. Sen dess har jag inte kommit mkt längre än ett tidshopp.

The Witcher 3 har jag spelat betydligt mer och har efter 3 (väldigt utspridda) år av sidequests och lite story missions tagit mig till Skellige. Det tar ju emot att lämna ett område när man ser hur mkt outforskat det finns kvar.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

För många för att räkna upp, har ca 160 spel installerade på min PS5. Jobbig backlog.
Det som stör lite extra är Far Cry 5 med sitt buggiga fiskande. Hatar att fiska i spel.

Medlem

God Of War, älskade storyn, berättandet och världen. Men vette tusan vad jag tyckte om fightingen och kameran gjorde mig yr med den smala FOV. Tittade till slut färdigt på storyn på YT istället. Men jag förstår varför folk gillar det

Skyrim, Obilivon, Fallout 3 och Fallout 4, har klarat main quests på samtliga men vet inte om jag kan säga att jag klarat hela spelen då jag fortfarande inte utforskat alla sidequests, dungeons och liknande. Med sådana här spel är det ju svårt att veta när man kan säga att man klarat dem också, är det när man klarat main quest eller är det när man gjort den + alla sidequests?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av blackidus:

God Of War, älskade storyn, berättandet och världen. Men vette tusan vad jag tyckte om fightingen och kameran gjorde mig yr med den smala FOV. Tittade till slut färdigt på storyn på YT istället. Men jag förstår varför folk gillar det

Jag tog en paus från det efter att ha fastnat på en boss. Håller med om att storyn och miljöerna imponerar medan striderna inte gör det. Dessutom är jag notoriskt dålig på bossar. Men jag hoppas att jag ska kunna ta mig igenom det till slut.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Zelda Breath Of The Wild, köpte det som mitt sista spel till Wii U. Kom väl 2-3 timmar sen blev det liggandes, fast jag älskar Zelda universumet och spelat alla stora spel i serien.

Tror lite berodde på att ja tyckte Wii U va en sån usel konsol.

Nu har ja Switch och ska införskaffa det igen idag, får bli årets sommarprojekt på semestern 😊

Medlem

Bloodborne, Nioh och Demons Souls Remake. Lockas ibland in i soulslike-genren och under de första 15-20 timmarna brukar jag verkligen gilla mekaniken och stämningen. Sen börjar jag ifrågasätta om jag verkligen tycker att det är kul med hela trial and error-grejen, och landar ofta i slutsatsen att jag snarare hamnat i ett maniskt "måste måste"-beteende, som inte skapar något annat än frustration. Har än så länge aldrig lyckats ta mig till sluttexterna i något spel i genren.

Medlem

Jag spelade igenom alla FROM spelen förutom Sekiero. Efter det så var jag sugen på mer och fick höra att Nioh skulle vara så fantastiskt, spelade igenom ettan, tyckte det var helt okej men LÅNGT ifrån magin från From spelen, Sen började jag på Nioh 2, tror jag klarat 3/4 av Nioh 2 men jag tröttnade, kändes bara som en endless grind, ointressant story och loot och verkligen inte den atmosfär som är i FROM spelen

Darksouls 1 spelade jag igenom 2020, stenålders grafik men ändå så var jag helt fast i det spelet, kan inte förstå att folk klassar Nioh spelen i samma klass som FROM, långt ifrån enligt mig...men smaken är som baken

Skrivet av Mr.Waterboy:

Skaffade det till 3DS:en för 5 år sen, men kom av mig någonstans. Sen dess har jag inte kommit mkt längre än ett tidshopp.

The Witcher 3 har jag spelat betydligt mer och har efter 3 (väldigt utspridda) år av sidequests och lite story missions tagit mig till Skellige. Det tar ju emot att lämna ett område när man ser hur mkt outforskat det finns kvar.

Jag skaffade BotW till Switch istället, är nog det bästa Zelda spelet jag spelat.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Kanske dags att för dig att plocka upp remastern som kommer snart. Ninja Gaiden är svårt men inte Dark Souls svårt tycker jag, klarade det för ca 18 år sen. Håller på med 2:an nu.

Ja kanske. Det svåra tyckte jag var att sparpunkterna var så långt ifrån varandra. Att man fick spela om långa sekvenser där man var tvungen att hålla tungan rätt i mun hela tiden. Det är möjligt att jag spelade det fel? Har inte spelat dark souls men där har jag för mig att man har möjligheten att levla upp och på så sätt göra det lättare? Samt nu finns youtube. Man kan titta hur andra löser det.

Medlem

Ghosts n Goblins
Alltid gillat det sen det var nytt, men har nog aldrig kommit längre in i spelet än 1 minut som visas i videon

Medlem

battletoads på nes, älskade det, men det var helt enkelt på tok för svårt.

God of War, hade väldigt svårt för valkyriorna i mitten/på slutet...

Medlem

God of War
Sekiro
Nioh 2

Har väldigt lätt för att bara lägga av för att jag hittar något annat spel. Vilket egentligen är konstigt eftersom jag spelade klart Death Stranding. Sen blir jag också uttråkad så fort det tar emot lite i spel. Önskar att jag hade tålamodet som alla souls-älskare

Medlem
Skrivet av ohGr:

Ghosts n Goblins
Alltid gillat det sen det var nytt, men har nog aldrig kommit längre in i spelet än 1 minut som visas i videon
https://youtu.be/4sHeHCm4kVo

Jag och en polare körde igenom det för första gången i söndags (ett varv iaf). Lagomt idiot-svårt till och från (på ett dåligt sätt)....

Sen den lilla detaljen att boss 5 är immun mot yxan och det enda vapen vi hade var just yxan. Vi fick köra om från början igen då det enda vapnet som spawnade på banan var yxan. Var nära att vi sket i det just där men vi härdade ut men bestämde oss för andra varvet en annan gång då vi var rätt trötta på det vid det laget

Medlem
Skrivet av caracarn:

Jag och en polare körde igenom det för första gången i söndags (ett varv iaf). Lagomt idiot-svårt till och från (på ett dåligt sätt)....

Sen den lilla detaljen att boss 5 är immun mot yxan och det enda vapen vi hade var just yxan. Vi fick köra om från början igen då det enda vapnet som spawnade på banan var yxan. Var nära att vi sket i det just där men vi härdade ut men bestämde oss för andra varvet en annan gång då vi var rätt trötta på det vid det laget

WOW bra jobbat!

Medlem

Ghost of Tsushima - Vet inte varför riktigt. Jag var på sista delen, hade gjort allt. Samlat ihop alla grejer och hade mål att nå 100% trophy. Sen så... bara slutade jag spela.

Witcher 3 - Minns att jag älskade miljön, storyn och allting egentligen. Men av någon anledning blev det för övermäktigt med alla frågetecken på mappen och jag tänker alltid att jag inte ska gå efter varenda jäkla frågetecken, men sen så blir det så ändå och sen tappar man intresset av spelet..

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Såsåsåsåså:

God of War, hade väldigt svårt för valkyriorna i mitten/på slutet...

Ja, fy tusan.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Dark souls, har försökt flera gånger (har kommit till blighttown som längst) men det "klickar" inte för mig.

Medlem

Prey.
Haft kul med det, trots att det är tålamodsprövande många gånger.
Spelat igenom det mesta av huvudstoryn, men nu gav jag upp.
"Så, nu har jag fått nog" tänkte jag och stängde av PS4:an.

Guardians of the Galaxy, slutbossen.

Medlem

Death Stranding kanske.
Grymt bra men pallar inte med den metafysiska interdimensionella världen som känns som något ur en mardröm
man bara vill vakna upp ur..

SOMA
Ångest.. Klarar inte av spel där man är jagad av något läskigt som man inte kan döda..
Resident Evil spelen är gränsfall. Dom kan jag lira men det är på håret alltså.

Jag som ville ge mig på Alien Isolation då jag älskar Alien filmerna (första två dvs.) men tror inte jag kommer palla det psykiskt

Skriv svar