WH40K: Chaos Gate – Daemonhunters är ett strategispel där vi lirar som Grey Knights

Robot
WH40K: Chaos Gate – Daemonhunters är ett strategispel där vi lirar som Grey Knights

Xcom-liknande gameplay med den mytomspunna grenen av Space Marines.

#Chaos-gate-daemonhunters, #Warhammer


Medlem

Minns gamla Chaos Gate från 1998, är detta relaterat till det? Det var ju också XCOM stil.

Edit: Såg nu wikisidan på gamla spelet, där de refererar till detta nya som ett spel i samma serie. Intressant! Gamla Chaos gate var riktigt nice!


signatur

I drank what?

Medlem

Den gamla Chaos Gate var kul på sin tid, kostar hela 20kr just nu på gog.
https://www.gog.com/game/warhammer_40000_chaos_gate

Medlem

Ni som INTE spelat gamla Chaos Gate. Stick till youtube och lyssna på soundtracket. Top tier!
Som nån sa: "det bästa med soundtracket är att det låter som något som faktiskt skulle kunna finnas i 40K världen".

Medlem

Blir alltid ledsen när jag ser ett nytt Warhammer spel utannonserat för jag vet alltid vad för typ av spel det kommer vara... Spelet kanske kommer vara jättekul men så tröttsamt att ingen vill utveckla ett välgjort RPG eller actionspel. I don't get it :/

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Blir alltid ledsen när jag ser ett nytt Warhammer spel utannonserat för jag vet alltid vad för typ av spel det kommer vara... Spelet kanske kommer vara jättekul men så tröttsamt att ingen vill utveckla ett välgjort RPG eller actionspel. I don't get it :/

Jag tror problemet kan vara att 40k inte är särskilt lättillgängligt. Lite svårt att "penetrera pansaret", och när jag hör "Warhammer 40k" blir jag med en gång lite matt bara av att tänka på det, och då är jag ändå mer påläst än gemene man är. Jag hoppas dock vi får ett bra spel med stor budget inom snart framtid. Space Marine (2011) tycker jag var det bästa hittills, även om ungdomsspel som Space Hulk (1993) också ligger närt och kärt.

Drömmen hade dock varit ett storbudgetspel i samma stil som Mass Effect-spelen

FM-guru
F.d. Sisyr

Den titeln rullade inte av tungan direkt.

Medlem

ADB är ett starkt namn att ta in för handlingen! Som många andra brukar jag bli besviken när det kommer till 40k spel(space marine och dawn of war I & II är undantag) men nu så vill jag faktiskt tro att detta kan bli bra!

Medlem

* Ansvarigt företag har bara gjort mobilspel
* Chaos Gate är ett av de mest hyllade spelen i Warhammeruniversumet
* Orginalet var mer på nivån av Xcom - From the Deep än moderna varianter

Jag hoppas verkligen att detta spel blir bra, inte är för enkelt, verkligen är skräddarsytt för PC och inte försöker flörta med spelare som har svårt för att fokusera en längre tid på komplicerade spelmekanismer.

Medlem

I heard there was heresy and i came as fast as i could!

Medlem

Det blir väl halvkasst som resten av 40K-spelen på sistone. Känns som om GW borde vara lite mera återhållsamma med licensen. Hellre färre bra spel mer sällan än flera halvbra spel ofta.

Medlem

Tänkte fel när jag läste denna blev liten tanke vurpa och trodde ni skrev fel. Jag tänkte men de var Dan Abnett som är Co-writer. Märkte nu att jag satt och tänkte på Fatsharks DarkTide coop game

1
Skriv svar