God of War-regissören tar på sig skulden för förseningen från 2021 till 2022

Medlem

Bryr mig inte om förseningen men hade helt missat att de anlitat Alanah Pearce som "writer" för spelet. Då kan man ju skruva ned förväntningarna rejält.

Dex
Medlem
Skrivet av kebbe:

Bryr mig inte om förseningen men hade helt missat att de anlitat Alanah Pearce som "writer" för spelet. Då kan man ju skruva ned förväntningarna rejält.

Och du vet ju naturligtvis att hon inte är en bra writer förstår jag? Santa Monica Studios måste ju så klart ha helt fel och lyckats anställa en Junior Writer som inte kan skriva något.

Och även om du har rätt så på vilket sätt tror du en Junior Writer som är en del av ett stort team på något sätt skulle försämra spelet så markant som du verkar tro?

Förstår mig verkligen inte på folk på internet som alltid måste få allt till att vara det sämsta alltid.....

Edit: Kan ju tilläga också att man vet inte om det är God of War eller det nya spelet som dom håller på med som dom inte har presenterat än som hon är en del av. Men det är ju klart att det som sagt alltid är lättast och bara hoppa på det negativa på internet

eld
Medlem
Skrivet av Dex:

Och du vet ju naturligtvis att hon inte är en bra writer förstår jag? Santa Monica Studios måste ju så klart ha helt fel och lyckats anställa en Junior Writer som inte kan skriva något.

Och även om du har rätt så på vilket sätt tror du en Junior Writer som är en del av ett stort team på något sätt skulle försämra spelet så markant som du verkar tro?

Förstår mig verkligen inte på folk på internet som alltid måste få allt till att vara det sämsta alltid.....

Edit: Kan ju tilläga också att man vet inte om det är God of War eller det nya spelet som dom håller på med som dom inte har presenterat än som hon är en del av. Men det är ju klart att det som sagt alltid är lättast och bara hoppa på det negativa på internet

Det är den där magkänslan gamers får när de ser en kvinna inom spel eller spelindustrin.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Bryr mig inte om förseningen men hade helt missat att de anlitat Alanah Pearce som "writer" för spelet. Då kan man ju skruva ned förväntningarna rejält.

Varför? Är hon dålig på att skriva? Har själv aldrig läst något hon skrivit så har ingen aning, men hon verkar ha en del haters där ute och jag blir nyfiken på varför det är så.

Medlem

Dags att ta körkort för skriva i forum...

Allvarligt, vem är det som tänker ut sådant sedan bestämmer sig, "detta var bra! Detta ska jag skriva så alla kan läsa det"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Bryr mig inte om förseningen men hade helt missat att de anlitat Alanah Pearce som "writer" för spelet. Då kan man ju skruva ned förväntningarna rejält.

Vilka spel som hon har varit med och skrivit har du spelat och varför var de dåliga?

Medlem

Hon är så jävla bäst. Har följt henne ett bra tag. Och hon tar allt så professionellt! Klarar saker som andra skulle bli upprörda över. Jag är rätt avundsjuk på allt hon fått göra i sig liv. Nu nyligen så har hon bott på hotell i Australien i någon vecka /or på grund av corona. Följer ingen slaviskt så jag vet inte om hon fått träffa sin familj en.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Hon är så jävla bäst. Har följt henne ett bra tag. Och hon tar allt så professionellt! Klarar saker som andra skulle bli upprörda över. Jag är rätt avundsjuk på allt hon fått göra i sig liv. Nu nyligen så har hon bott på hotell i Australien i någon vecka /or på grund av corona. Följer ingen slaviskt så jag vet inte om hon fått träffa sin familj en.

Att plagiera andras verk utan att nämna orginalartisten och sen inte ens säga förlåt eller ge cred åt orginalartisten när du blir tagen på bar gärning är ju väldigt professionellt!

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Antagligen inte höga siffror på åldern på personen som skrev det där 😂

Inga stav fel och grammatiken perfekt så det är säkert en 25åring eller ännu äldre som skrivit det där. Sen förekommer sånt här dagligen till kändisar tyvärr. Bara att ignorera i skräpposten. Har själv 2 kanske 3 hundra tusen olästa mail som hamnar antingen i skräp mail eller i papperskorgen. Läser ytterst sällan mail om inte alls

eld
Medlem
Skrivet av mobmoben:

Att plagiera andras verk utan att nämna orginalartisten och sen inte ens säga förlåt eller ge cred åt orginalartisten när du blir tagen på bar gärning är ju väldigt professionellt!

Hade helt missat den här situationen, så var tvungen att gräva ner mig lite för att se vad som hänt.

Såklart så klantade hon sig rejält, men jag ser inget medvetet försök till att lura folk, seikiro är ju redan uppenbarligen inte hennes, precis som allt annat hon ritat så är det kopierat från digitalt till papper, lite som folk som gör pärlplattebilder av pixelart, problemet var att det blev en kopia av någon annans fanart istället för officiell art.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

https://i.imgur.com/tZEFM4v.jpg

Att plagiera andras verk utan att nämna orginalartisten och sen inte ens säga förlåt eller ge cred åt orginalartisten när du blir tagen på bar gärning är ju väldigt professionellt!

Ovan är ju ett bra exempel på en form av näthat, där huvudsyftet enbart är att nedvärdera och misskreditera. Hade varit enkelt att ta reda på all fakta kring ämnet (då informationen uppenbarligen finns därute, vilket eld bevisade), men behovet av att skriva något negativt tar oftast överhanden till den grad att allt positivt ignoreras.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

förstår mig verkligen inte på folk som blir helt tokiga av att ett spel blir försenat, då kan man verkligen inte ha mycket för sig i livet tragiskt.

Medlem

Oj visste inte att Alanah hade så mycket hatare. Jag klarar inte av hatare som gottar sig i tabbar folk gör. Jag väljer att suga ut dom bra delarna folk kan ge. Och Alanah har gett mig mycket underhållning det senaste året. Hon är en av dom bästa på Youtube just nu! Ingen är perfekt och speciellt inte jag. Så då är det rätt trevligt att se friska roliga och trevliga människor som gör bra saker ibland. Hon fick betala 3000$ för hotellet man måste bo på för att komma in i Australien. Rätt saftigt.

Medlem
Skrivet av eld:

Hade helt missat den här situationen, så var tvungen att gräva ner mig lite för att se vad som hänt.

Såklart så klantade hon sig rejält, men jag ser inget medvetet försök till att lura folk, seikiro är ju redan uppenbarligen inte hennes, precis som allt annat hon ritat så är det kopierat från digitalt till papper, lite som folk som gör pärlplattebilder av pixelart, problemet var att det blev en kopia av någon annans fanart istället för officiell art.

https://i.imgur.com/wdXmjjO.png

Det var helt klart överdrivet av folk att gänga sig samman på det viset. Tycker dock det är lite gränsfall om hon medvetet eller inte försökte få folk tro att det var hennes eget verk, och inte bara en kopia. Man måste nästan veta att hon bara kopierar andras konst, för annars så ser ju posten ut som att det är hennes egen fan art, och inte en kopia av någon annans fan art.

Men som sagt, blir lite väl mycket mob-mentalitet kring det hela, och då försvinner helt enkelt en mea culpa i allt brus.

Edit: I bilden du postat ovan säger hon att hon var väldigt tydlig att det var en kopia, men det framgår ju inte i Instagramposten i fråga, men men... <insert axelryck>

Medlem

Sen skrev jag inte att Alanah är professionell heller för det har jag ingen aning om. Följder inte den delen alls utan bara Youtube när hon pratar med andra. Jag skrev att hon tar allt professionellt. Och med det menar jag att hon tar saker på ett lungt och sansat sätt. Och råkar hon göra fel så försöker hon fixa det. Många har fel intryck av vad hon jobbat med. Vissa tror tex att hon bara är en "Youtuber".

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Oj visste inte att Alanah hade så mycket hatare. Jag klarar inte av hatare som gottar sig i tabbar folk gör. Jag väljer att suga ut dom bra delarna folk kan ge. Och Alanah har gett mig mycket underhållning det senaste året. Hon är en av dom bästa på Youtube just nu! Ingen är perfekt och speciellt inte jag. Så då är det rätt trevligt att se friska roliga och trevliga människor som gör bra saker ibland. Hon fick betala 3000$ för hotellet man måste bo på för att komma in i Australien. Rätt saftigt.

Det blev nog inte bättre när hon var en av alla de journalister som hypeade upp Cyberpunk också i förväg, massor.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Det blev nog inte bättre när hon var en av alla de journalister som hypeade upp Cyberpunk också i förväg, massor.

Åååh, nej... vad hemskt... en journalist var människa och tyckte också att spelet såg grymt ut. Helt otroligt. Det är ju nästan som att företaget hade lanserat en massa framgångsrika och bra titlar på senare år som gett underlag till förtroendet. Den här hypen fanns väl överallt?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Åååh, nej... vad hemskt... en journalist var människa och tyckte också att spelet såg grymt ut. Helt otroligt. Det är ju nästan som att företaget hade lanserat en massa framgångsrika och bra titlar på senare år som gett underlag till förtroendet. Den här hypen fanns väl överallt?

Åååh nej....vad hemskt....människor har något emot att de har blivit lurade och manipulerade och ger folk skit för detta. Det är ju nästan som om folk har något emot att bli manipulerade och sedan när de får höra "hihi ni får skylla er själva" blir de besvikna och tappar förtroendet?

Medlem
Skrivet av Dex:

Ja jag tror säkert spelet blev ännu mer försenat nu när ett par anställda tog sig typ 1 minut för att göra ett inlägg på Twitter. Att dom ens vågar!! Dom ska ju jobba minst 16 timmar om dagen och aldrig göra något annat!!!!!!

Hoppas verkligen att du var sarkastisk i ditt inlägg, men det är svårt att märka

Sista delen var sarkasm, men inte första.
Ger man dessa personer en platform så kommer det bara fortsätta. Nu fick dom precis va dom ville ha: Uppmärksamhet. Och dessa chefer "slår tillbaka" bara så att dom kan gå runt och klappa sig själv på axeln och vara självgod "Nu var du jävligt cool och duktig när du skrev de där!" "Jo jag vet, jag är bäst!" Medans dom som skrev det sitter anonymt hemma och skrattar för att dom lyckats slösats massa människors tid, du och jag inkluderade. Internet är inte på riktigt och tar man illa upp över text från människor man aldrig någonsin kommer träffa så bör man se över sitt liv och sina prioriteringar.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Åååh nej....vad hemskt....människor har något emot att de har blivit lurade och manipulerade och ger folk skit för detta. Det är ju nästan som om folk har något emot att bli manipulerade och sedan när de får höra "hihi ni får skylla er själva" blir de besvikna och tappar förtroendet?

Bli arg på Cyberpunk 2077 och utvecklarna för all del, men detta typ "hon förtjänar inte att bli anställd som författare hos detta företaget för att hon trodde på CDPR" som jag tolkar in i kritiken mot hennes beröm känns lite malplacerat. Sen är det ju gott om man kräver mer underlag innan man börjar kritisera en människas värdighet för ett jobb än vad som framgår i denna diskussionen.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Dex
Medlem
Skrivet av McRaoul:

Sista delen var sarkasm, men inte första.
Ger man dessa personer en platform så kommer det bara fortsätta. Nu fick dom precis va dom ville ha: Uppmärksamhet. Och dessa chefer "slår tillbaka" bara så att dom kan gå runt och klappa sig själv på axeln och vara självgod "Nu var du jävligt cool och duktig när du skrev de där!" "Jo jag vet, jag är bäst!" Medans dom som skrev det sitter anonymt hemma och skrattar för att dom lyckats slösats massa människors tid, du och jag inkluderade. Internet är inte på riktigt och tar man illa upp över text från människor man aldrig någonsin kommer träffa så bör man se över sitt liv och sina prioriteringar.

Vad imponerande att du vet exakt att Cory Barlog skrev vad han gjorde bara för att det skulle vara bra PR eller för att "dunka sig själv i ryggen".

Jag vet att det är svårt på internet ibland, men är det så svårt och förstå att människor kanske är trevliga och helt enkelt ställer upp för sina anställda och istället för att ignorera det (vilket hade varit jäkligt dåligt som chef) så och ger sina anställda sitt fulla stöd?

Har han gjort något innan som får dig att tro att han bara gör det för PR?

Eller man ska alltid vara negativ bara på internet som vanligt?

Medlem
Skrivet av Dex:

Vad imponerande att du vet exakt att Cory Barlog skrev vad han gjorde bara för att det skulle vara bra PR eller för att "dunka sig själv i ryggen".

Jag vet att det är svårt på internet ibland, men är det så svårt och förstå att människor kanske är trevliga och helt enkelt ställer upp för sina anställda och istället för att ignorera det (vilket hade varit jäkligt dåligt som chef) så och ger sina anställda sitt fulla stöd?

Har han gjort något innan som får dig att tro att han bara gör det för PR?

Eller man ska alltid vara negativ bara på internet som vanligt?

Twitter är plattformarnas plattform för att dunka sig själv i ryggen, så det är ganska självklart att han gjorde det för publicitet, så du behöver inte vara imponerad längre. Jag blir bara otroligt trött att detta trams ens är nyhetsvärdigt, det är dagisnivå. Om han vore en bra chef så skulle han inte vara på twitter.
Twitter.. där alla kan spy sin åsikt om allt hela tiden utan någon slags hänsyn om någon bryr sig eller inte. Det är det jag föreställer mig att helvetet är, fast man hör allt real-time.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Twitter är plattformarnas plattform för att dunka sig själv i ryggen, så det är ganska självklart att han gjorde det för publicitet, så du behöver inte vara imponerad längre. Jag blir bara otroligt trött att detta trams ens är nyhetsvärdigt, det är dagisnivå. Om han vore en bra chef så skulle han inte vara på twitter.
Twitter.. där alla kan spy sin åsikt om allt hela tiden utan någon slags hänsyn om någon bryr sig eller inte. Det är det jag föreställer mig att helvetet är, fast man hör allt real-time.

Grymt bevismaterial. Verkligen. Jag tänker bara, av ren nyfikenhet, att det skulle vara ganska intressant att se dig bryta ner följande värdet i argumenten du ger i ditt inlägg var för sig:

"Twitter är plattformarnas plattform för att dunka sig själv i ryggen, så det är ganska självklart att han gjorde det för publicitet, så du behöver inte vara imponerad längre."

"Om han vore en bra chef så skulle han inte vara på twitter. Twitter.. där alla kan spy sin åsikt om allt hela tiden utan någon slags hänsyn om någon bryr sig eller inte."

Personligen så känner jag väl att inga av dessa kommentarer egentligen ger belägg för någonting. Du generaliserar så grovt om aktiviteten som sker på Twitter att jag undrar om inte du ser på Twitter genom perspektivet av en bakvänd kikare. Det finns ju en hel del chefer som är på Twitter, och du bara "Icke godkänt!" Det liksom... kom igen... orkar du inte bry dig mer än så om dina egna tankar och kommentarer?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Pinsamt att folk lägger någon skuld på Alanah för Cyberpunk(första gången jag hör det faktiskt men väntade bara på det). Tror inte att hon fick mycket mer info än någon annan. Jag skulle också lyft ett spel jag trodde på och som jag var med i. Skulle vara så otroligt stolt på något sätt så det bara skulle spricka i hela kroppen. Tryckter ni inte att Alanah klarade den kallduschen otroligt bra? Kanske inte alla är så perfekta som ni? Men jag skulle aldrig klara av vad Alanah klarar av. Och jag är endå en hetro vit kille.............................................................................................................................................................................

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Twitter är plattformarnas plattform för att dunka sig själv i ryggen, så det är ganska självklart att han gjorde det för publicitet, så du behöver inte vara imponerad längre. Jag blir bara otroligt trött att detta trams ens är nyhetsvärdigt, det är dagisnivå. Om han vore en bra chef så skulle han inte vara på twitter.
Twitter.. där alla kan spy sin åsikt om allt hela tiden utan någon slags hänsyn om någon bryr sig eller inte. Det är det jag föreställer mig att helvetet är, fast man hör allt real-time.

Twitter har verkligen fallit ja. Tog bort mitt konto där för något år sedan då det bara blir värre o värre. Twitter är Internet's största narcissist semesterort numer haha. Och nu säger jag inte Cory här tilhör den gruppen men twitter är så jäkla bajs nu för tiden det går knappt o ha en konvo med någon utan det ska komma tomtar o lägga sig i.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Pinsamt att folk lägger någon skuld på Alanah för Cyberpunk(första gången jag hör det faktiskt men väntade bara på det). Tror inte att hon fick mycket mer info än någon annan. Jag skulle också lyft ett spel jag trodde på och som jag var med i. Skulle vara så otroligt stolt på något sätt så det bara skulle spricka i hela kroppen. Tryckter ni inte att Alanah klarade den kallduschen otroligt bra? Kanske inte alla är så perfekta som ni? Men jag skulle aldrig klara av vad Alanah klarar av. Och jag är endå en hetro vit kille.............................................................................................................................................................................

Men......det är ju nästan som om det är journalisters jobb att just göra detta och granska, undersöka och ställa frågor till spelföretagen så att läsare som inte har samma möjlighet kan veta om hur spelet/produkten kommer vara. Jag tror inte att någon hade haft något emot om "journalisten" bara hade kallade sig en marknadsförare för spelet vilket hon i princip var. Det va ju inte bara hon folk va upprörda på, men tycker du verkligen det är något konstigt att folk tappar förtroendet på folk vars jobb är att granska, undersöka och ställa de lite mer besvärliga frågorna till utvecklarna och istället är de bara en verktyg för marknadsföring? Varför skall vi har någon tillit för dessa människor eller lyssna på dem om allt dem gör att att säga "KÖP SPELET DET ÄR SKITBRA!" sen när spelet släpps så går dem "Meeeeen du kunde ju faktiskt vetat att det kanske inte skulle bara så bra"
Ännu värre är det ju att folk i denna tråden sägèr hur duktig och bra Alanah, är det inte självklart folk blir besvikna då?
Och denna kritik har alla typer av folk fått, även om dem är en bit hetro kille är vit lesbisk tjej........................................................................................................(vet inte ens vad det har med saken att göra eller varför du ens tar upp det)

Medlem

Jag vet inte det. För mig så ligger det Alanah gör/gjort på samma nivå som om Björne i björnens magasin skulle glömt att mata snigel en dag. Blir man arg på all media hela tiden så har man det verkligen jobbigt i dagens läge. Man måste ha mycket högre tolerans om man ska kunna njuta av vad folk gör på Youtube mm. Vit kille grejen tog jag upp för att allt är så löjligt. Jag har ingen förståelse för någon action mot Alanah över huvud taget. Tycker att man borde förstå istället.

eld
Medlem
Skrivet av SunShine:

Twitter har verkligen fallit ja. Tog bort mitt konto där för något år sedan då det bara blir värre o värre. Twitter är Internet's största narcissist semesterort numer haha. Och nu säger jag inte Cory här tilhör den gruppen men twitter är så jäkla bajs nu för tiden det går knappt o ha en konvo med någon utan det ska komma tomtar o lägga sig i.

En hemlis om Twitter: det blir till hur man formar det, hela flödet beror på vilka man följer.

Diskussioner på Twitter är som på ett forum, det är såklart att folk kan hoppa in överallt, precis som jag gör här.

Medlem

Ok hoppas iaf att folk fått lära sig lite bättre nu vilka man ska lita på och hur mycket. Som Alanah tex som var partisk(med i spelet mm) och igentligen inte visste så mycket om spelet. Tror inte jag hört att hon lovat att spelet måste bli bra. Hur som ni har blivit lite starkare och smartare efter den här händelsen. Nästa gång kan det vara någon som medvetet försöker lura er på både demokrati och pengar. Då har ni lite kött på benen och kan förstå lite bättre och värdera allt bättre. Och sen i slutändan inte känna er lurade besvikna och dumma.

Dex
Medlem
Skrivet av mobmoben:

Men......det är ju nästan som om det är journalisters jobb att just göra detta och granska, undersöka och ställa frågor till spelföretagen så att läsare som inte har samma möjlighet kan veta om hur spelet/produkten kommer vara. Jag tror inte att någon hade haft något emot om "journalisten" bara hade kallade sig en marknadsförare för spelet vilket hon i princip var. Det va ju inte bara hon folk va upprörda på, men tycker du verkligen det är något konstigt att folk tappar förtroendet på folk vars jobb är att granska, undersöka och ställa de lite mer besvärliga frågorna till utvecklarna och istället är de bara en verktyg för marknadsföring? Varför skall vi har någon tillit för dessa människor eller lyssna på dem om allt dem gör att att säga "KÖP SPELET DET ÄR SKITBRA!" sen när spelet släpps så går dem "Meeeeen du kunde ju faktiskt vetat att det kanske inte skulle bara så bra"
Ännu värre är det ju att folk i denna tråden sägèr hur duktig och bra Alanah, är det inte självklart folk blir besvikna då?
Och denna kritik har alla typer av folk fått, även om dem är en bit hetro kille är vit lesbisk tjej........................................................................................................(vet inte ens vad det har med saken att göra eller varför du ens tar upp det)

Dock är det flera år sedan Alanah Pearce var en journalist. Det var när hon jobbade på IGN för flera år sedan så din poäng fungerar ju inte i detta fallet.
Jag håller med dig generellt, men som sagt det stämmer inte på henne. Dom senaste åren har hon varit på Funhaus som "Content creator" och när Cyberpunk släpptes jobbade hon redan på Santa Monica Studios

Skriv svar