Ratchet & Clank Rifts Apart patchas med strålspårning på releasedagen

Medlem
Skrivet av Shadee:

Bra tips!

Fast jag är för försiktig för att förhandsboka ett spel med släppdatum på en fredag, något litet strul så har man inte spelet förens på måndag. Torsdagssläpp är att föredra tycker jag.

edit: Om det inte går att hämta i butik alltså, men som jag förstod Gigantens kampanj var att det var online och leverans till ombud.

Yes det är alltid lite chansning så klart om postnord levererar eller inte för elgiganten brukar skicka ut dagen innan release vad jag vet. Jag chansar för priset var så bra
I värsta fall får jag börjar lira en helg efter andra men det var ändå 200 kr o spara hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men snälla hur gammal är du?
Korkad kommentar.

Jag gnäller inte jag ställde en fråga.
Om man nu inte kan få 60fps med allt på max + RT varför finns det inte ett alternativ att ha lägre upplösning och allt på max i 60FPS?

Skrivet av Nosnos:

Kan nog vara för att det skulle se dåligt ut ur ett PR-perspektiv. Ett flaggskepp och exklusiv titel och konsolen klarar inte ens av att köra det i 4k. Känns som att det skulle använts emot dem rätt rejält. Men jag håller med dig, jag skulle gärna sett ett sånt val också. Många har ju inte ens möjligheten att köra spel i 4k pga TVn och då är det ju verkligen bortslösad potential.

Det skulle nog vara trevligt för många spelare och det finns ju rätt många som sitter med 1080P TV fortfarande eller har en sekundär 1080P TV att spela på.

Jag tror att det handlar om 2 saker, att det kostar en del att hålla på med optimering och att de vill göra det enkelt för konsolspelare att bara dra igång spel utan att behöva tänka på inställningar.
Vi får nog vara glada att vi ens får tre olika inställningar att välja emellan framöver, performance RT verkar ju vara det som är mest intressant för den stora massan.
1440P(skalat till 4k?), lite lättare RT och ganska bra grafik är väl en bra kompromiss?
Sen så tror jag att nedskalning till 1080P från 1440P ser bättre ut än bara 1080P(downsampling?), tror att bland annat Playstation har det som alternativ i systeminställningar.

Skribent
Skrivet av SunShine:

Yes det är alltid lite chansning så klart om postnord levererar eller inte för elgiganten brukar skicka ut dagen innan release vad jag vet. Jag chansar för priset var så bra
I värsta fall får jag börjar lira en helg efter andra men det var ändå 200 kr o spara hehe.

En fördel med att förhandsboka är ju att de som skickar ut tänker som mig så de skickar en eller två dagar tidigare så får man spelet FÖRE släppdatum. Det händer ju med var och varannan release tycker jag.

I vanliga fall hade det inte spelat någon roll för mig heller, men nu tänker jag åka iväg på releasedagen och köpa spelet. Länge sedan jag var så pepp för ett nytt spel måste jag säga! Hoppas på samma pris i butik på Giganten på fredag.

Medlem
Skrivet av Shadee:

En fördel med att förhandsboka är ju att de som skickar ut tänker som mig så de skickar en eller två dagar tidigare så får man spelet FÖRE släppdatum. Det händer ju med var och varannan release tycker jag.

I vanliga fall hade det inte spelat någon roll för mig heller, men nu tänker jag åka iväg på releasedagen och köpa spelet. Länge sedan jag var så pepp för ett nytt spel måste jag säga! Hoppas på samma pris i butik på Giganten på fredag.

Ja jag ser fram emot det som tusan jag med. Har gillat varenda ratchet spel, till och med de lite mindre spinoff grejerna har haft något kul i sig.
Det kommer de säkert att ha. Det står på deras sida att erbjudandet gäller fram till den 13 vilket är på Söndag så det borde gälla även i butik då de inte skrivit någonstans att det bara gäller vid onlineköp. Annars får du väl "boka" online o hämta i butik på fredan hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Om man nu inte kan få 60fps med allt på max + RT varför finns det inte ett alternativ att ha lägre upplösning och allt på max i 60FPS?

För att det handlar om nya spel år 2021 på en maskin med begränsad hårdvara. Man vill hellre ha högupplösning än MAX på alla settings. Alterantivt kunde man ju renderat i 1080p men skalat upp till 4K. Men ja, är tveksam till det...

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag vet inte hur det är på konsol, men på Pc är det omöjligt att inte märka den skillnaden...i stort sett omöjligt åtminstone

Man märker skillnad på konsol oxå, körde från början med 60fps läget på AC Valhalla i över 1 månad...sen för skoj ville jag testa hur ögongodis läget såg ut...Oj aldrig mer 30fps igen om valet finns där om man säger som så...

Medlem

Om RT + 60fps läget kommer bli liknande som det i miles morales kommer man få leta rejält om man ska hitta några direkta synliga skillnader mellan det mer grafik tunga läget eller performance läget. Det är galet hur bra jobb de gjorde med Miles Morales.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Vill tro att det handlar lite om native upplösning också, ni som pladdrar om 1k istället för 4k osv. 4k tv har 4k som native upplösning det vill säga det är där det är som mest krisp utan en massa suddighet osv. Ställer man in 1k på en sån tv ser det ut som skit. Testa om ni har en monitor som stöjer typ 1440p o ställ den i 1080p. Ser ut som kattskit direkt


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skribent

Jag kommer självklart testa 30 FPS-läget där allt ska vara så jävla snyggt och häftigt, men är övertygad om jag mestadels kommer köra på 60 FPS-läget.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

För att det handlar om nya spel år 2021 på en maskin med begränsad hårdvara. Man vill hellre ha högupplösning än MAX på alla settings. Alterantivt kunde man ju renderat i 1080p men skalat upp till 4K. Men ja, är tveksam till det...

På min TV som är 70 tum offrar jag gärna upplösning och kör 60/120FPS i de spel jag kan välja det om 4k läget är 30FPS.
4K ser bättre ut om man studerar det, men så fort man faktiskt spelar spelet väger flytet så mycket tyngre.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

På min TV som är 70 tum offrar jag gärna upplösning och kör 60/120FPS i de spel jag kan välja det om 4k läget är 30FPS.
4K ser bättre ut om man studerar det, men så fort man faktiskt spelar spelet väger flytet så mycket tyngre.

Håller med i "snabba" titlar, typ CoD och Fortnite kanske. Men inte alla andra spel. Men jag kanske bara är en mega grafiknörd

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Skulle vara intressant att se vilket spelläge som används mest. Själv kör jag alltid max ögongodis och 30 fps, ser ingen skillnad på 60 fps ändå.

JAG brukar köra som dig,men på AC Valhalla föredrar jag 60fps

12
Skriv svar