Bilder som sägs föreställa "Battlefield 6" har läckt

Medlem
Skrivet av blackidus:

Saken är den att Warzone, Siege och CS är påhittade konflikter som dessutom är i nutid då kvinnor är allt vanligare i det militära.
Så där finns inget att klaga på.

Men sen i BFV är jag själv lite splittrad, ska man ha en historisk "korrekt" upplevelse så är det väl mest Ryssarna som hade kvinnor just vid fronten och i flygplanen. För övriga länder var det väl bland sjukvård och artilleri man hittade kvinnorna. Så ja, kvinnor deltod ju i båda världskrigen men inte till den stora del som framför allt Battlefield V får det att framstå. I BF1 begränsades dem till Ryssarnas Scout klass för att hedra den kvinnliga Ryska "Battalion of Death".

MEN å andra sida så har jag aldrig spelat BF spelen ( dem historiskt baserade) pga dess historiska korrekthet. Vill jag spela ett historisk korrekt spel så får man vända sig till "Hell let Loose" eller kanske "Enlisted". Så för min del gör det inget att det finns kvinnliga karaktärer att välja bland men jag kan förstå varför vissa hostorie fanatiker klagar. Ska ju bli destå mer spännande i "BF6" och se vilka alternativ det finns var det gäller kosmetika

Men de klagade inte på att jag som Britt sprang runt med en BAR i öknen i BF1942. Eller att det gick att lasta ett bombplan fullt med soldater och hoppa fallskärm över Storbritannien som tysk. Lika fel som kvinnor vid fronten.

HSB
Avstängd
Skrivet av metricblge:

Åå jösses.. Du tror alltså på fullaste alvar att bilderna vi ser här representerar slutresultatet av Battlefield 6? 🙄

Herregud, får man inte dissa en spelserie som i bästa fall klarar av att leverera en bra titel varannan gång. Förlåt, men jag är ingen "gamer" som köper titel efter titel. DICE är ojämna, och bilderna ser skit ut.

HSB
Avstängd
Skrivet av Meurik:

Helt ärligt, så tror jag många kollar på dessa bilder och tror det är slutresultatet, ja. För folk är exakt såpass dumma oftast.

Det faktum att du kallar folk för dumma får inte dig att framstå speciellt ödmjuk. Ärligt talat, spelindustrin är den ända industrin där konsumenter envisas att köpa halvfärdiga produkter. Jag har inga problem med att inte spendera pengar på något jag tycker ser halvdant ut, spel är leksaker och således inget viktigt. Jag står lätt över och sparar mina pengar.

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag har bara bestämt mig för att det är dåligt helt enkelt.

Vad baserar du det här på för något?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Vad baserar du det här på för något?

Jag tror, om jag inte missförstår, att det är ett skämt och ett litet drev.

Men, kan ju ha fel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag tror, om jag inte missförstår, att det är ett skämt och ett litet drev.

Men, kan ju ha fel.

Ja, precis!
Jag var ironisk... eller sarkastisk? Och ett litet drev!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av HSB:

Det faktum att du kallar folk för dumma får inte dig att framstå speciellt ödmjuk. Ärligt talat, spelindustrin är den ända industrin där konsumenter envisas att köpa halvfärdiga produkter. Jag har inga problem med att inte spendera pengar på något jag tycker ser halvdant ut, spel är leksaker och således inget viktigt. Jag står lätt över och sparar mina pengar.

Tycker det är lite kul att du kommenterar på att jag sa att "många är dumma", och så lyckas du med felstavningen av ordet ENDA. Point made, point confirmed!

Sen sa jag faktiskt inte att någon här på FZ var dum, men att "folk generellt" är ganska dumma. Om inget annat så är väl alla dum nån gång (inklusive jag själv). Tar du åt dig av min kommentar, kanske du kände dig träffad?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

En dag kvar till avslöjande. Då borde man väl få läcka lite eller? Jag har ju tidigare nämnt att jag vet när det utspelar sig. Men mer än så vågar jag nog inte säga.

Detta var sagt vid min första kontakt med Dice i alfastadiet: "Spelet kommer att utspela sig 10 år efter Battlefield 4."


signatur
Medlem
Skrivet av Thane:

Men de klagade inte på att jag som Britt sprang runt med en BAR i öknen i BF1942. Eller att det gick att lasta ett bombplan fullt med soldater och hoppa fallskärm över Storbritannien som tysk. Lika fel som kvinnor vid fronten.

Som jag sa, Battlefield är inget spel man vänder sig till när man vill ha historisk korrekthet. Därför bryr JAG mig inte om kvinnor vid fronten. Sen kan jag hålla med om att samma personer som klagar över kvinnor vid fronten borde även vara lika arga över att alla kan springa runt med STG44 oavsett sida eller att i stort sett alla vapen kan ha kikarsikten.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Hoppas verkligen på att de förbättrar spelmekaniken denna gången istället för att bara trycka på "fler spelare, större kartor" som de har gjort i sina senaste titlar. Önskar bl.a. att de går tillbaka till de gamla fordonssystemen där man plockade fordon fritt från kartan då jag tycker att det tar bort väldigt mycket ifrån upplevelsen med att exempelvis spawna i ett flyg som redan är i luften.

Jag vill se något nytt, inte bara "mer"!

Exakt detta. Har spelat vissa BF-titlar senaste åren men inte fått någon känsla alls sedan BFBC2. BF3 var okej, men efter det har det verkligen bara gått utför. Svårt att sätta fingret på vad, men det är för mycket av allt är väl min övergripande känsla.

123
Skriv svar