Får vi se Elden Ring på E3 på torsdag?

Robot
Får vi se Elden Ring på E3 på torsdag?

Geoff Keighley antyder... något.

#e3-2021, #elden-ring


Medlem

Det hoppas vi verkligen då det utan tvekan är det spel jag är mest nyfiken på!

OHHHHHHHHHHHHHHH ELDEN RING!

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Det hoppas vi verkligen då det utan tvekan är det spel jag är mest nyfiken på!

OHHHHHHHHHHHHHHH ELDEN RING!

Ohhhhhhhhh

Medlem

Tror jag aldrig varit med om fler felaktiga rykten om ett spel än om Elden ring...sen hoppas man ju att detta stämmer, men tar det med en mycket stor nypa salt.

Jag är strängt emot förhandsbokningar sedan Fallout 76, Cyberpunk osv men detta är nog det enda spelet som fortfarande är ett 100% förköp deluxe måste! sjuuuuukt va man längtar

Skribent

Ja! Nu är det banne mig dags!

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag är strängt emot förhandsbokningar sedan Fallout 76, Cyberpunk osv men detta är nog det enda spelet som fortfarande är ett 100% förköp deluxe måste! sjuuuuukt va man längtar

From Software är en av få utvecklare man kan förhandsboka spel från med gott samvete, utan tvekan!

Medlem

Verkar vara en väldig hype, trots att vi inte vet mycket alls. Knepigt.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Det kommer att visas. Mr Omni på resetera har sagt sitt om den saken 😎.

Medlem

Det förvånar mig faktiskt att ett spel från From Software genererar sådan hysteri. Souls-spelen är ju inte universellt älskade, även om jag personligen gillar dem. Misstänker att det är fans av GoT som påverkar en del...

0 hype för detta

Medlem

Nah


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

From Software är en av få utvecklare man kan förhandsboka spel från med gott samvete, utan tvekan!

Så där sa folk om bethesda före fallout och sen CD projekt före cyberpunk också. Varför köper man det inte bara på releasedagen istället för att förboka? Det tar ju inte slut i butikerna liksom...

Geeks Gaming
Skrivet av Robez:

Så där sa folk om bethesda före fallout och sen CD projekt före cyberpunk också. Varför köper man det inte bara på releasedagen istället för att förboka? Det tar ju inte slut i butikerna liksom...

Plus nästan alla PC portar av FS spel har varit riktigt kassa vid släpp.

Skribent

Tror inte vi får se något. De väntar väl på att G.R.R Martins ska skriva färdigt storyn så de kan släppa spelet, men han ska bara skriva färdigt GoT först. XD

Skämt åt sido (sa frukthandlaren), hoppas vi får se något i alla fall


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

From Software är en av få utvecklare man kan förhandsboka spel från med gott samvete, utan tvekan!

Hahaha människan lär sig aldrig. Det är tacke vare folk som dig att spel är trasiga vid release. FÖRHANDSBOKA ALDRIG ÄR DET SVÅRT ATT FATTA!?

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Hahaha människan lär sig aldrig. Det är tacke vare folk som dig att spel är trasiga vid release. FÖRHANDSBOKA ALDRIG ÄR DET SVÅRT ATT FATTA!?

Ursäkta? Vad vet du om vilka eller hur många spel jag faktiskt förhandsbokar?
Menar du att FromSoftwares spel är trasiga på release eller vad fan dillar du egentligen om?

eld
Medlem
Skrivet av McRaoul:

Hahaha människan lär sig aldrig. Det är tacke vare folk som dig att spel är trasiga vid release. FÖRHANDSBOKA ALDRIG ÄR DET SVÅRT ATT FATTA!?

Nej, förhandsbokningar är inte varför vissa spel är trasiga vid release.

Trasiga släpp är oerhört dålig PR oavsett, ingen utvecklare vill släppa trasiga spel, de vill ju fortsätta släppa spel utan att folk hatar dom.

Internet är varför utvecklare ens kan släppa trasiga spel idag, jultomten är också en stor skurk i det hela.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Det förvånar mig faktiskt att ett spel från From Software genererar sådan hysteri. Souls-spelen är ju inte universellt älskade, även om jag personligen gillar dem. Misstänker att det är fans av GoT som påverkar en del...

Fan skaran är nog större än du tror.
Släpper From Software ett spel så finns det garanterat miljoner personer som håller andan efter nästa steg i deras katalog


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Fan skaran är nog större än du tror.
Släpper From Software ett spel så finns det garanterat miljoner personer som håller andan efter nästa steg i deras katalog

Ja alltså, jag är gammal gubbe, aldrig varit någon fanboy åt varesig det ena eller andra hållet, ingen lojal konsument mot någon branch (kanske att jag alltid helst handlat på ICA då). Men när det kommer till fromsoft, dom har ju faktiskt levererat gång på gång på gång. Jag förhandsbokar inte, aldrig gjort ich kommer aldrig gära. Men deras facit är ju helt underbart för dom av oss som älskar loren och spelen i stort. Min hypemätare har aldrig vart högre, trots att man inte sett så mycket och trots att jag föredrar det halvlinjära framför open world. Det ska helt enkelt bli så jäkla intressant att se VAD dom kokat ihop, oavsett vad det är. Ohhhhhh

Medlem

Umbasa på den.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Hahaha människan lär sig aldrig. Det är tacke vare folk som dig att spel är trasiga vid release. FÖRHANDSBOKA ALDRIG ÄR DET SVÅRT ATT FATTA!?

Nej, det är inte förhandsbokningar som är orsaken till att spelen släpps trasiga. Finns ingen som helst underlag för det. Vad som är mer trolig till trasiga spelsläpp är för snäva deadlines, de har investerare och aktieägare som de måste tillfredsställa, och sen sist men inte minst är att folk köper spel oavsett spelets skick (och nu menar jag köper, inte förbokar. Det var väldigt många som köpte CP2077 fastän de visste att det var trasigt, som inte hade förbokat spelet).

Så en snabb recap:

Snäv deadline (företagen försöker släppa X-antal spel inom en tidsram).
Investerare och aktieägare som vill se nyheter inom företaget för att se att investeringarna ger tillbaka något.
Spelare köper spel oavsett skick (och då pratar jag inte om förbokningar, utan även de som köper Day 1 utan förbokning).

Medlem

Tiden är inne.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hade varit underbart!

Tar hellre 60 fps till Bloodborne dock... som uppvärmning inför Elden Ring.

Tänk om revealen av Elden Ring avslutas med att BB kommer remastrat några månader innan release...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

0 hype för detta

Låter som någon fick stryk av "Ornstein and Smough" och är lite bitter över det. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Gnällkuk

Vad är man hypad över förutom From Software? Är det inte George RR Martin som ska skriva? Han är ju så notoriskt långsam att detta spelet kommer vara klart tidigast 2031...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Känns som det är dags... Är på sista bossen i Sekiro


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror inte vi får se något. De väntar väl på att G.R.R Martins ska skriva färdigt storyn så de kan släppa spelet, men han ska bara skriva färdigt GoT först. XD

Skämt åt sido (sa frukthandlaren), hoppas vi får se något i alla fall

Skrivet av trickeh2k:

Vad är man hypad över förutom From Software? Är det inte George RR Martin som ska skriva? Han är ju så notoriskt långsam att detta spelet kommer vara klart tidigast 2031...

Det kan ju vara värt att nämna igen, RR Martin skriver mytologin och historian om världen, inte storyn. Så allt som har hänt i världen långt innan spelarens tid i världen är skriven av gamle George. Denna lore är nog klar för länge sedan. Lite citat från Miyazaki:

  • Martin wrote about a time long before the era the player actually explores

  • Miyazaki compared the mythology that Martin wrote for Elden Ring to that of the dungeon master’s handbook in a tabletop RPG”

  • “The player will be able to learn about Martin’s mythology through exploration,”

  • Elden Ring is a FromSoftware game with a main story by Miyazaki and lore from Martin in one package. And while the two might have created their stories separately, according to Miyazaki they are heavily influenced by each other. He says that the excitement, drama and depth of Martin’s lore has had a huge impact on FromSoftware’s world creation for Elden Ring."

Egentligen behövs det ju inget mer argument för att vara hypad än att det är FromSoftware som gör spelet och Miyazaki i spetsen. Men av all officiell info man har fått så låter det otroligt intressant.

Officiell info går att läsa i spoilertagen eller länken:

  • "Development for Elden Ring started just after development for the Dark Souls 3 DLC had ended. At the time, Elden Ring was being planned as a more classic fantasy title compared to others that were either being considered or already in the early stages of development.

  • We wanted to create a new dark fantasy action RPG full of things that we weren’t able to do in the Dark Souls series.”

  • “While assigning co-directors to each project, I took direction over the various game design, art and musical aspects of the titles.”-Miyazaki

  • “Unlike Sekiro, which has a heavy focus on action, Elden Ring puts more focus on RPG elements.”

  • “The importance we place on the joy the player experiences through overcoming challenges will be the same as it is in our other titles.”

  • “This title will include a wide variety of weapons, magic, and ways to engage enemies, that make it possible to provide users with a style of gameplay and strategy that suits them.”

  • “Yes, it will contain character customization elements.”

  • “This mythos proved to be full of interesting characters and drama along with a plethora of mystical and mysterious elements as well”

  • “Due to this, the scale of the world and its narrative, as well as the depth and freedom of exploration have increased dramatically”

  • “we have simply tried our own approach to a game with a large, open field to play in.

  • “It is a world full of danger and threats, as well as many areas ripe for exploration”

  • “We feel there is a wide variety of unique and horrifying bosses for players to look forward to.”

  • On the concept art character:

  • “We chose this character because of his eccentric aspects as well as the way he portrays the darkness that the world and story possess.”

  • “While Elden Ring may be a classic dark fantasy title, it is more than just that.

  • This character also represents one more theme in addition to the previously mentioned eccentricity.

  • That theme is the will, or ambition of mankind.”

  • https://news.xbox.com/en-us/2019/06/09/hidetaka-miyazaki-and-... [Xbox, June 9th, 2019]

  • “With a larger world, new systems and action mechanics inevitably become necessary. I think that Elden Ring is a more natural evolution of Dark Souls.”

  • “Elden Ring goes beyond simply bringing new twists to the formula. By adding larger and more open environments, he believes that the game will evolve on a larger scale.”

  • ““The more extensive world will form the base of Elden Ring’s gameplay, and its mechanics are designed with that type of environment in mind.”

  • “Miyazaki gives three reasons to why he wanted to introduce this new type of environment: showing the game’s world and lore on a grander scale, adding more freedom and depth to exploration, and creating more variation to battles.”

  • “Miyazaki believes that more open environments can create more diverse situations”

  • “Villages will be the dark dungeon-like ruins that you have come to expect from us,”

  • “Martin wrote about a time long before the era the player actually explores”

  • “Elden Ring is a FromSoftware game with a main story by Miyazaki and lore from Martin in one package. And while the two might have created their stories separately, according to Miyazaki they are heavily influenced by each other. He says that the excitement, drama and depth of Martin’s lore has had a huge impact on FromSoftware’s world creation for Elden Ring.”

  • “Miyazaki compared the mythology that Martin wrote for Elden Ring to that of the dungeon master’s handbook in a tabletop RPG”

  • “The player will be able to learn about Martin’s mythology through exploration,”

  • “he believes that Elden Ring’s NPC characters are more compelling than in his previous works.”

https://www.ign.com/articles/2019/06/21/elden-ring-is-an-evol...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Robez:

Så där sa folk om bethesda före fallout och sen CD projekt före cyberpunk också. Varför köper man det inte bara på releasedagen istället för att förboka? Det tar ju inte slut i butikerna liksom...

Jag tror att en del handlar om att många bor i mindre orter där internet kan vara segt och det inte finns ett Elgiganten man kan köpa spelet på. Då får man köpa dagen innan så att man förhoppningsvis får ner dom där 100Gb tills spelet släpps eller förbeställa några dagar innan så att det förhoppningsvis hinner levereras till release. Eller köra ett gäng mil till närmsta ställe som säljer spel och hoppas att det finns ett exemplar kvar.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Håll i hatten! Nu köööör vi!

Medlem

Bloodböne 2 plix!!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

12
Skriv svar