Uppgift: Splinter Cell, Rainbow Six och The Division paras i FPS:et Battlecat

Robot
Uppgift: Splinter Cell, Rainbow Six och The Division paras i FPS:et Battlecat
Medlem

Spelidén: Brand synergy..

Har hört bättre spelidéer.

Detta är den typen av spel där marknadsavdelningen är drivande för spelet.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hamburgare, Pizza och Sågspån.

FM-guru
F.d. Sisyr

Om det är MP så har det ju omöjligen med det bästa av vare sig Splinter Cell eller Rainbow Six...

International
Man of Mystery

Jag som gillat alla tre av de spelen är försiktigt optimistisk.. och blir det inget bra så, spelar jag nåt annat


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Själv gillar jag ju bara splinter cell av de där. Ett rätt och två fel blir inte bra...

Medlem

Jag gillar ju Splinter Cell för sin stealth gameplay, The Division för den öppna världen, och Rainbow Six för taktisk gameplay med 1-2 andra spelare.

Ställer mig tveksam till att det här kommer bli särskilt bra om man förlitar sig på brand recognition. Är det tänkt att de ska utmana t.ex. Overwatch och Team Fortress 2?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent

Jag har inget emot ett spel där de korsar dessa spel, Splinter Cell och R6 existerar ju i samma universum och tidslinje, men ett lagbaserat mulitplayerspel är jag tveksam till.

Ett spel där man först kanske infiltrerar och skaffar intel med Sam och sen går in med ett R6-team hade varit en cool ide dock.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Låter skräp i mina öron. Ge oss ett nytt Splinter Cell bara!

Medlem

Låter rörigt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jaaaa... ännu mera multiplayer........


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skribent

...och? Heter inte He-mans riddjur Battlecat?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Låter som att de vill samla sina kända karaktärer från deras olika IP:n (som Super Smash) och göra en hero shooter á la Overwatch eller TF2.

Medlem

Sätter pengar på att det är ett mobilspel med MTX


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Åh nej...


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Splinter Cell och Rainbow Six låter som att det skulle fungera bra, men det beror på hur det görs. Jag älskade Spies vs Mercs läget i Splinter Cell, något av de bästa multiplayer jag spelat, så blir det något liknande men kanske med fler spelare är jag helt såld. Vet inte hur The Division ska komma in men antar att gear och framsteg kan komma därifrån kanske.

Nu är det säkert inte så det kommer bli, då det multiplayer läget aldrig verkade bli någon stor hit, men jag tänker envist hoppas tills de avslöjar det.

Skribent
Skrivet av joonsson:

Splinter Cell och Rainbow Six låter som att det skulle fungera bra, men det beror på hur det görs. Jag älskade Spies vs Mercs läget i Splinter Cell, något av de bästa multiplayer jag spelat, så blir det något liknande men kanske med fler spelare är jag helt såld. Vet inte hur The Division ska komma in men antar att gear och framsteg kan komma därifrån kanske.

Nu är det säkert inte så det kommer bli, då det multiplayer läget aldrig verkade bli någon stor hit, men jag tänker envist hoppas tills de avslöjar det.

Håller med om Spies Vs Mercs. Gillar osymetrisk multiplayer och hade gärna sett en uppföljare till det idag. Jag tror inte vi får något åt det håller heller tyvärr, men samtidigt har ju andra osymetriska multiplayetspel blivit rätt populära. Tänker på Dead by Daylight etc, så det är nog bara en tidsfråga innan något större företsag ger sig in på banan.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar