Snacket går: nya Battlefield heter Battlefield 2042

Medlem
Skrivet av JaoL:

Battlefield ska inte vara framtid med titans och mechs.

Då kan man spela Star Wars/Battlefront och Titanfall istället.

Tror (tyvärr...) du överskattar hur mycket som kommer hända med världen på 21 år.

Medlem
Skrivet av JaoL:

Battlefield ska inte vara framtid med titans och mechs.

Då kan man spela Star Wars/Battlefront och Titanfall istället.

Men om det nu är en prequel till 2142 så ska det vara det! Ett av de bästa/roligaste Battlefield jag har spelat.
Så länge inte laser och andra energivapen inte är med så är det fine.

Star Wars/Battlefront och Titanfall är inte Battlefield, så nej!

Inaktiv

Passande val av tidsålder tycker jag.
Skar sig för mycket med första- och andra världskriget tyckte jag. Kändes inte autentiskt.
Battlefield är gadgets och lekstuga numera och då passar det med nära framtid.

Ett mer öppet fritt Battlefield skulle vara intressant där fokus ligger på stora landskapskartor.

Medlem
Skrivet av FUtech:

Men om det nu är en prequel till 2142 så ska det vara det! Ett av de bästa/roligaste Battlefield jag har spelat.
Så länge inte laser och andra energivapen inte är med så är det fine.

Star Wars/Battlefront och Titanfall är inte Battlefield, så nej!

Dubbla negationer...

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det hade behövt vara katastrofalt dåligt för att inte få mig att bli intresserad. Den enda anledningen till att BFV och BF1 inte föll mig i smaken var pga tids-eran. Detta är helt "up my alley" där emot!

De flesta bfs och cods är ju bara förklädda modern combat med annan setting även om de är ww1 eller ww2. Tiden då man inte överröste gameplayet med prototypvapen, överdrev med massa kikarsikten m.m eller ens hade unika vapen per sida är som bortblåst sedan över ett decennium.

Om bfv hade varit lite mer 1942 hade jah diggat det mer. Bf1 var det mest polerade de gjort men utan något större djup. Spenderat 100-tals timmar i dem ändå, teknisk imponerade spel och förstörelse är de ju knappast någon annan som pysslar med.

Medlem

Troligtvis är det fortfarande brist på halvledare, så alla soldater knatar runt helt utan high tech prylar - leveransen blev försenad

Medlem

Bryr mig inte så mycket om tidseran så länge den rätta BF känslan infinner sig.
Det som har betydelse för min del dock är om dem denna gång kommer ha någon form av Anti-cheat och Custom servers direkt vid lanseringen och inte "Coming soon".

Medlem

Nej det nya kommer heta Battlefield 1337 och kommer bara kunna spelas på Origin-konton med positiv KDR i tidigare BF-spel. You heard it here first, från 'en random snubbe på fz'. Folk sprider nog alla möjliga rykten bara för att se hur pass långt dessa rykten kan ta sig.

Minns att BF Central hade någon tävling för en massa år sedan där man skulle hitta på lite bf-titlar.
Hittade denhär gamla unkna photoshoppningen som jag slängde ihop för ~16 år sedan

Medlem

Ser fram emot att få veta mer. Skapligt trött på traditionell boots-on-the-ground nu efter BF1/5, MW2019 och BOCW. Ge mig framtid!

Medlem
Skrivet av Evil_Teddiz:

Battlefield 2142 är nog ett av mina absoluta favorit FPS någonsin så skulle vara najs med något liknande...

Glöm bara inte bort hur det fungerar med nostalgi.

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Dubbla negationer...

Det var ju negativt, hoppas du klarade dig! 🙂

Medlem
Skrivet av heady89:

De flesta bfs och cods är ju bara förklädda modern combat med annan setting även om de är ww1 eller ww2. Tiden då man inte överröste gameplayet med prototypvapen, överdrev med massa kikarsikten m.m eller ens hade unika vapen per sida är som bortblåst sedan över ett decennium.

Om bfv hade varit lite mer 1942 hade jah diggat det mer. Bf1 var det mest polerade de gjort men utan något större djup. Spenderat 100-tals timmar i dem ändå, teknisk imponerade spel och förstörelse är de ju knappast någon annan som pysslar med.

Personligen var jag aldrig ett fan av BF1942 som liten. Kunde aldrig riktigt uppskatta det. Istället blev det Desert Combat modden som övervann mig, för att sedan bli Battlefield 2. BF2142 är bland favoriterna och Bad Company 2 är utan tvekan spelet jag anser vara det bästa Battlefield spelet genom tiderna.
Med det sagt gillade jag Battlefield 3 skarpt. Battlefield 4 var helt okej men förstod inte riktigt poängen med spelet då det kändes som Battlefield 3 "igen", men jag gillade det oavsett.

Även BF1 och BFV har jag inga problem med förrutom just det jag sa; tidseran. Jag gillar inte gammalmodiga vapen och teknologi i spel, det är inte och har aldrig varit något för mig någonsin, som 5 åring eller som 30 åring.

Jag gillar "överdriven" teknologi.

Med det sagt så kan det givetvis gå käpprakt åt helvete fortfarande så jag kommer definitivt inte förhandsboka eller så. Jag avvaktar och ser hur saker och ting går. Föredrar även att vänta en liten stund för att kanske få spelet lite billigare än 600kr...

12
Skriv svar