Snart TV-licens på datorn...

Medlem
Snart TV-licens på datorn...

Länk

Jag blir så sne, snart ska SVT släppa någon/några kanaler "gratis" på internet bara därför så ska de tvinga på oss dator-använderare utan tv att betala tv-licens :evil:

Går det inte göre någe abonnemang eller nåt med inloggning för att kunna utnyttja tjänsten/kanalerna för de som vill se skiten?!?

Medlem

Skrev en kommentar på sidan för ett tag sen:

"Antingen fixar dom någon form av medlemskap så att de som vill se skiten betalar för sig, resten slipper. Om inte så kommer jag att börja skicka månadsfakturor till Radiotjänst eftersom att dom har ju faktiskt möjlighet att besöka min hemsida och ta del av mina alster där. Jag menar vad är skillnaden egentligen?"

Medlem

kommer aldrig ge dom pengar, de visar ju bara skit ändå.

Medlem

jag tittar typ aldrig på tv.
och definitivt aldrig tv på datorn.
stick o brinn.

Medlem

Snart får man väl betala licens för mobilen också

Vilka jävla idioter det finns

Medlem

Betalar inte TV-license och kommer knappast betala detta ifall det nu skulle bli så.

Medlem

min första tanke: Fitt rövar.

Jag vill ta bort licensen, lägga den i skatten så alla betalar, så betalar vi som betalar nu betalar lite mindre. (vilken mening )

jag klarar mitt liv helt utmärkt utan SVT å SR. jag skulle inte bli ledsen iallafall.

Dock blir jag alltid sur när folk som har TV slipper undan att betala.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

min första tanke: Fitt rövar.

Jag vill ta bort licensen, lägga den i skatten så alla betalar, så betalar vi som betalar nu betalar lite mindre. (vilken mening )

jag klarar mitt liv helt utmärkt utan SVT å SR. jag skulle inte bli ledsen iallafall.

Dock blir jag alltid sur när folk som har TV slipper undan att betala.

Och dom som inte klarar sig utan SVT och SR?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Dom tre får väll lära sig byta kanal antar jag helt enkelt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Dom tre får väll lära sig byta kanal antar jag helt enkelt

Ja alltså jag glömde bort att det är en jävla massa människor som jobbar med SVT och SR :):):):):)
Fast vafan, jobb är ju överskattat


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Det måste finnas något sätt att komma undan, på TV´n så var det en liten dosa man fick plocka bort och nu kanske det räcker med att blockera hemsidan så att man inte kan använda tjänsten?

Medlem

Jag betalar ingen licens för min tv, och jag tänker fan inte börja för något sånt här. Fast de kanske kollar upp mot bredbandsleverantören?


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av Grön:

Det måste finnas något sätt att komma undan, på TV´n så var det en liten dosa man fick plocka bort och nu kanske det räcker med att blockera hemsidan så att man inte kan använda tjänsten?

Annar gör man som när man har en TV, ringer och säger att man inte har en TV(dator) bara.

Medlem

Är inte helt emot tv licens för tv men det här är bara dumt.

Medlem

Dom har ringt mig i veckan. Svara aldrig om det är ett..

098075??? dom ringer ifrån kan vara 75166 75000 de två numren har ringt till mig ger fan i att svara varje gång någon utan dem nr ringer. Har tillochmed sparat nr. till VARNING! RADIOTJÄNST SVARA EJ!!!

Och så undviker jag att öppna dörren varje gång det är någon okänd person som kommer och plingar på. Det är som en på jobbet säger: Det är aldrig någonting bra när det är en okänd person som står utanför dörren. Det är ju så sant som det är sagt alltid är det någon försäljare, jehovas vittnen eller radiotjänst.

Jag kommer ALDRIG NÅGONSIN betala för den där skiten. Personligen så ser jag aldrig på varken SVT1 eller 2 och jag lyssnar aldrig heller på radio. För det enda som dem visar är ordagrant ren jävla dyna så jag kommer ALDRIG att betala ett korvöre till dom där jävla parasiterna.

Medlem

Jag förstår inte.. har vi inte demokrati längre?
Vart tog våran rättighet vägen att få välja själv om vi vill ha tv till våra datorer eller inte?
Hur kan radiotjänsten ha kunnat få sån stark diktatur?

Medlem

Jag ser inte hur detta skulle förändra någonting, då moralen torde bestå densamma trots den nya lagstiftningen. Hushållen och näringsidkare ser inte skippandet av att betala tv-licens som en lagöverträdelse eller en ond gärning utan snarare som en frivillig börda utan allvarliga konsekvenser. Och utan en förändring i moralen, där den överhängande majoriteten känner att de får ut mer eller lika mycket som de ger för tjänsten kommer vi aldrig att få se någon förändring.

Säkerligen spelar faktorer som rädsla, okunskap och ren och skär lathet in vilken gissningsvis utgör en signifikant andel av de betalande och kommer så förbli. Så kontentan blir att det ända som ändras blir lagrummet.

Medlem

Jag betalar tv-licens och har gjort det i många, många år - jag tittar sällan på svt eller lyssnar på radio men samtidigt litar jag mer på dessa media än andra reklamfinansierade alternativ och jag tycker det är riktigt viktigt att de finns och att de har de medel som krävs för att kunna konkurrera med reklamdjungeln.

Jag tycker det är dyrt att betala tv-licens, det är inte roligt att betala men jag gör det för att lagen säger att jag skall göra det samt att jag tycker oberoende media är viktigt - Om ni som smiter från att betala hade betalt också kanske det inte hade varit så dyrt för mig och alla andra som betalar.

Dessutom, skall man inte betala tv-avgift även om man bara har en radio? dator/webbradio?

Jag tycker att denna avgift kunde dras på skatten så att alla fick betala lika mycket - det finns ingen heder eller solidaritet att lita på idag. Folk designar sina liv och åsikter baserat på några hundralappar. Noll eftertanke.

Betala er tv-avgift så JAG slipper göra det. Tack.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag förstår tanken med att flytta denna avgift och klumpa ihop med skatt - problemet där är ju att Public Service då inte längre blir så oberoende av politiker.

"sänder ni det avsnittet av dokument inifrån där ni kritiserar oss så stryper vi eran inkomst"


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Castor: SVT är knappast oberoende media. Det är precis lika politiskt vinklat som all annan media idag.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Jag tycker att denna avgift kunde dras på skatten så att alla fick betala lika mycket - det finns ingen heder eller solidaritet att lita på idag. Folk designar sina liv och åsikter baserat på några hundralappar. Noll eftertanke.

Men om de får sina pengar från staten genom skatt så blir de beroende av dem. SVT kriserar regeringen -> regeringen ger mindre skattepengar till SVT -> SVT kritiserar inte regeringen -> CCCP. Istället kanske man skulle kunna ha en separat avgift. Då kan inte regeringen påverka SVT


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av Kamp:

Castor: SVT är knappast oberoende media. Det är precis lika politiskt vinklat som all annan media idag.

Nu tänkte jag kanske inte på politik i första rummet utan snarare på att man som media inte kan gå emot sin sponsors intressen genom att säga sanningen.

Att SVT skulle vara politiskt vinklat vet jag inte om jag håller med om - jag tycker förvisso att vartenda folkkär underhållare i sverige är halvkommunist eller vänsterpartist men det påverkar inte nämnvärt - Personligen tycker jag att mycket information är vinklad och felriktad men jag skulle inte gå så lång som att påstå att någon politisk kraft ligger bakom och bestämmer.

Exempelvis är det för mycket daltande med individen i TV - han fick inte pengar av försäkringskassan, hon blev misshandlad av sin man och kommunen visste allt och familjen blev utvisad - Jag antar att folk går igång på sånt?

Harmless, jag menade inte att det skulle vara skatt, jag menade att avgiften skulle betalas SOM skatt. Av alla hushåll oavsett.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det jag ogillar mest med TV-licensen är programutbudet som följer med den. Om det enbart vore nyheter och andra faktabaserade program hade det varit okej. Men nu är det också en massa underhållning som jag inte ser har något samhällsvärde på samma sätt.

Medlem

tex kyrkans pengar går via saktten, och kyrkan ska ju oxså vara "fri ifrån staten"


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Det här låter dumt, men jag är för Tv-licensen.
Kolla på USA tex. Fox, NBC och CNN är dem stora, vi måste ha en fri kanal.

Medlem

Vi har ju fått klassiker som Klang&Company och Rally på radion.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Rally är kul, men är det värt tiotusentals kr under min livstid? neeee.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

IceMan: Har du inte gått ur kyrkan än?

SVT och SR är det enda som fortfarande inte sänder skit flera timmar om dagen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

bjosarn , nope, gör det inte pga det blir billigare å enklare för folk när jag har dött.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

bjosarn , nope, gör det inte pga det blir billigare å enklare för folk när jag har dött.

Har du tänkt att dö i år?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar