Blodbadssimulatorn Chivalry 2 släppt

Robot
Blodbadssimulatorn Chivalry 2 släppt
Inaktiv

Undrar hur det står sig mot Mordhau.

Upplevde dålig tickrate i Chivalry 1. Kändes som alla med låg fördröjning låg i topp, så jag blev trött och provade War of Roses eller va det hette istället. Det gillade jag, trots att det var lite långsammare.
Över lag så tycker jag dock det känns svårt att göra något nytt med den här genren.

Medeltidsman 🧔
Skrivet av anon_79617:

Undrar hur det står sig mot Mordhau.

Upplevde dålig tickrate i Chivalry 1. Kändes som alla med låg fördröjning låg i topp, så jag blev trött och provade War of Roses eller va det hette istället. Det gillade jag, trots att det var lite långsammare.
Över lag så tycker jag dock det känns svårt att göra något nytt med den här genren.

Jag missade tyvärr hela första Chivalry, men mitt intryck hur det står mig mot Mordhau är att jag spontant tycker Chivalry 2 är lättare.. och för mig är det positivt.
Du kan tex "hålla" en block uppe, kontra att man måste time'a det exakt (i Mordhau) samt att din hitbox inte förändras lika mycket av att ducka eller titta uppåt AKA "bryta ryggen för att undvika attacken"-tricket.

Bara dessa två punkter tyckte jag gjorde Mordhau väldigt svårt, men såklart ganska tillfredsställande när man väl började klara av det, men det skapar ju en väldigt hög instegtströskel.

I Mordhau tyckte jag att jag var allmänt dålig sådär 20-30h in i spelet.
I Chivalry 2 klarade jag mig relativt bra.. under vissa stunder t.o.m. väldigt bra, redan under första timmarna.


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

Medlem

Det fanns mycket med ettan att gilla... men det va mycket problem med hit registration och ping.
helt hopplöst att spela mot vissa.
hoppas tvåan är bättre.

Medlem

Spelade öppna betan lite.
Visst är det kul med all blod och lämlästning men gameplay är att alla springer omkring som yra höns.
Man blev lite mätt eller vad man ska säga.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Spelade öppna betan lite.
Visst är det kul med all blod och lämlästning men gameplay är att alla springer omkring som yra höns.
Man blev lite mätt eller vad man ska säga.

Eller så är det åldern. ;D

Skämt å sido. Jag håller helt med. Jag önskar att det skulle vara något långsammare, mer autentiskt och mer uppstyrda strider. Men det är jäkligt kul att bara logga in och kötta lite.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Jag köpte det. Det är bara för kul att springa runt och kötta. Måste sponsra sådana spel. Vet inte hur länge jag kommer känna att det är kul, men får gå på hur det känns nu.

Medlem

Jag lirade ettan en del och det var roligt. Jag har inget intresse av att spela det på egen hand men har köpt det för att lira ihop med några vänner för att ha lite olika alternativ på spel då vi har lite omaka smak och skill när det kommer till spel. Detta var tillräckligt casual för att passa alla, men ändå finns utrymmet för att lära sig mer avancerade saker vilket tilltalar vissa av oss andra.

Dessvärre faller allting på att Party-Invite systemet inte fungerar över huvud taget. Det är så mycket omstarter av spel, epic klienter och in och ut i tutorial/matcher för att provocera fram att det ska fungera en enda gång att det är helt obrukbart. Så just nu är spelet helt ointressant för mig tyvärr.

Sen är det väl oklart om det är spelets eller epics fel i grund o botten. En del tidigare epic-släppta spel har ju också haft problem med detta.

Får se om de kan fixa detta inom rimlig tid.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Eller så är det åldern. ;D

Skämt å sido. Jag håller helt med. Jag önskar att det skulle vara något långsammare, mer autentiskt och mer uppstyrda strider. Men det är jäkligt kul att bara logga in och kötta lite.

Ja.
Det spelar som ingen roll om det är objective eller deathmatch, dom flesta skiter fullständigt i vad det är för skillnad och bara köttar ist
Sen märkte jag att ibland kändes det helt omöjligt att få ihjäl nån och ibland hur lätt som helst.
Nåja kanske är fixat nu när det är full release. Får se om man införskaffar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Va fan Tomas?


signatur

I am the black wizards.

Redaktör
Skrivet av Johan Olander:

Va fan Tomas?

Ska inte du utföra kirurgi med spikklubba nu?


signatur
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja.
Det spelar som ingen roll om det är objective eller deathmatch, dom flesta skiter fullständigt i vad det är för skillnad och bara köttar ist
Sen märkte jag att ibland kändes det helt omöjligt att få ihjäl nån och ibland hur lätt som helst.
Nåja kanske är fixat nu när det är full release. Får se om man införskaffar.

Folk kanske lär sig spela mer runt uppdragen vart efter. Jag har iaf gjort det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Whisp:

Folk kanske lär sig spela mer runt uppdragen vart efter. Jag har iaf gjort det.

Jag lärde mig precis att man kan släcka bränder och förhindra andra objectives att bli tagna.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag lärde mig precis att man kan släcka bränder och förhindra andra objectives att bli tagna.

Nu lärde jag mig något nytt också. Frågan är om jag ska låtsas att jag inte vet detta, så jag istället kan fokusera på att fortsätta hugga av huvuden.

Medlem

Har spelat ettan och Mordhau en del. Tror tyvärr Mordhau behåller sin ledarposition, det kändes mer polerat redan från start. Blir mätt otroligt fort och trött i huvudet av Chivalry 2, synd när man varit hypad för spelet!

Speldesignen trycker ihop alla som yra höns och du dör lika ofta från en allierads yxa i ryggen som från en motsåndare tyvärr xD
Sen är det även ett gäng människor som borde rycka ur sin modemuppkoppling och ge fan i och spela online med sina 300 ping. Det drabbar flytet i striderna när dom laggar omkring okontrollerat.

Medlem

Går inte att bjuda in sina vänner till grupp även efter release, hade problem med det här både i Alpha och Beta. Blir nog tyvärr en refund för mig, har 1.5 timmar spelat så går fortfarande att hävda. Väldigt synd då spelet är kul och jag köpte det för att lira med mina polare.

Ion
Medlem

Spelade ettan mycket. Hittade på en rutin som gick ut på att man spelade med spjutet, eller lansen (minns inte vad den hette) och lockade på sig en motståndare. Sen började man springa ifrån motståndaren så man fick honom i ryggen. Efter en stund vände man sig om och samtidigt stötte spjutet. Funkade jämt för folk var inte beredda på att blocka mag-sticket. Fick man in det så dog motståndaren på en gång.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Går inte att bjuda in sina vänner till grupp även efter release, hade problem med det här både i Alpha och Beta. Blir nog tyvärr en refund för mig, har 1.5 timmar spelat så går fortfarande att hävda. Väldigt synd då spelet är kul och jag köpte det för att lira med mina polare.

Vansinne att detta inte är löst än som sagt. Men bådar ju inte gott att de låtit det bero så pass länge. Jag spelade som sagt betan och vi hade detta fel redan då som du säger. Trodde nog det skulle varit prio att fixa en sådan fundamental funktion.

Och innan någon påpekar att man kan joina samma server via browser. Visst. Men det finns ingen chans att se eller koordinera med sina kompisar om det är fullt slagfält. För man kan inte se varandra i mängden på ngt effektivt sätt. Så det är som att spela själv.

1
Skriv svar