PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Kassman:

Har kikat online ett tag nu (inte superfrekvent dock) men det har aldrig varit något i lager. Svängde dock förbi lokala Elgigant-butiken och frågade om det var någon mening med att beställa en Series X och jag fick en beräknad leverans till butik, som jag antar skickas från något centrallager, till den 12/6!

Så kan vara ett tips att svänga förbi Elgiganten för er som inte har gjort det. Helt klart över förväntan, återstår att se om det stämmer

Kul! Jag har kört min Series X i någon vecka nu och är väldigt nöjd med hur den presterar. Laddningstiderna är bara puts väck i stort sett. Saknar de där nextgen-upplevelserna, men förhoppningsvis får vi se lite grand på E3.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Kaskar:

Fortfarande 3:e juli på min PS5 order (beställde 2020-07-25)
Jag misstänker att det kommer en ny container med konsoler då till disti. Det har ju varit tyst från de flesta återförsäljarna. Inga lotterier från Elgiganten osv på ett bra tag.

Låter ju ändå lovande. Min beställning från augusti står fortfarande som sista december 2021.

Avstängd
Skrivet av Ruffles:

Kul! Jag har kört min Series X i någon vecka nu och är väldigt nöjd med hur den presterar. Laddningstiderna är bara puts väck i stort sett. Saknar de där nextgen-upplevelserna, men förhoppningsvis får vi se lite grand på E3.

Laddningstider finns garanterat, har du testat gears 5? 😂


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem

Åfan! Jag beställde 2020-07-18 och har 31 dec som väntad lev-tid. Är du helt säker på att du beställde 25:e?

Skrivet av Kaskar:

Fortfarande 3:e juli på min PS5 order (beställde 2020-07-25)
Jag misstänker att det kommer en ny container med konsoler då till disti. Det har ju varit tyst från de flesta återförsäljarna. Inga lotterier från Elgiganten osv på ett bra tag.

Medlem
Skrivet av dude763:

Åfan! Jag beställde 2020-07-18 och har 31 dec som väntad lev-tid. Är du helt säker på att du beställde 25:e?

Ja. Det står ju i orderöversikten.
Men med tanke på att 3:e maj så slog de bara om datum utan ett knyst så kan det ju lika gärna bero på att nåt renderas fel i min profil (eftersom alla andra verkar ju få 31/12)

Avstängd

På tal om laddningstider så har jag kört ac valhalla både på ps4 och nu kör jag på ps5. Det är en jäkla skillnad på laddtider plus 60 fps så klart.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Var det någon här på FZ som fick en PS5a från MaxGaming igår? Såg att jag fått ett mail idag på morgonen om att det fanns i lager men det var ju 12 timmar för sent 😢

Jag har redan en PS5:a men hade registrerat mig på Maxgaming sen tidigare och såg mailet efter 1 timme till då var det slut i lager. De kan inte ha fått in så många eller så var trycket så enormt att allt sålde slut direkt. Men vore intressant att se om någon här fick tag på en ps5:a igår.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av 20LEGEND:

Laddningstider finns garanterat, har du testat gears 5? 😂

Ja, jag spelar det just nu. Går ju snorfort att hoppa ur och in igen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd
Skrivet av Ruffles:

Ja, jag spelar det just nu. Går ju snorfort att hoppa ur och in igen.

Hmm konstigt. Jag upplever en viss väntan. Inte en enooorm väntan men en 20-30 sek iaf.


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av 20LEGEND:

Hmm konstigt. Jag upplever en viss väntan. Inte en enooorm väntan men en 20-30 sek iaf.

När, menar du? Från när du går från huvudmenyn och in i senaste sparfilen?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ohh, vilken trevlig överraskning Elgiganten.
Härligt med en titel som får min PS5 att svettas.

Någon annan som haft tur med leverans? 😀

Medlem

Series X börjar trilla in i olika Elgiganten runt om i landet nu.

Avstängd
Skrivet av Ruffles:

När, menar du? Från när du går från huvudmenyn och in i senaste sparfilen?

Ja precis.


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem

Elgiganten gick precis ut med på instagram att dom kommer ha ny utlottning nästa vecka.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av HylzaN:

Ja precis.

Mhm. Med quick resume behöver man ju aldrig gå in och ur menyn förutom första gången, tänker jag. Jag startar upp direkt från där jag slutade varje gång, och det tar 2-3 sekunder.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Beställde min Xbox Series X i tisdags och fick den idag (beräknad imorgon) via Elgiganten så de höll sitt löfte så nu ska det bli kul att få testa lite i helgen

Medlem

Elgiganten har flera Xbox series x i lager, åk till butik och handla på plats.

Medlem
Skrivet av Eliaswho:

Elgiganten har flera Xbox series x i lager, åk till butik och handla på plats.

Tack för tips! Beställde precis ett! Ska hämta upp imorgon!

Medlem

Jag förbokade PS5 (fysisk) på Webhallen 2020-09-17 och fick hämta ut den 210521.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Eliaswho:

Elgiganten har flera Xbox series x i lager, åk till butik och handla på plats.

Jag har svårt att förstå info på hemsidan och hitta lagerstatus. Det står ju "Hämta i butik om 1 timme" vid alla fysiska butiker ju.

Finns Series X i lager i Uppsala?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag har svårt att förstå info på hemsidan och hitta lagerstatus. Det står ju "Hämta i butik om 1 timme" vid alla fysiska butiker ju.

Finns Series X i lager i Uppsala?

Skumt, på min står det att den finns i 42 varuhus vet att länna hade 29 st i lager när ja va där igår
Yes de Står att de ska finnas i Uppsala

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av breahl:

Det går snabbare än så på ps5. Låt mig gissa, du har Xbox?

Det var Gears 5 vi diskuterade så, ja. Rätt uppenbart att jag inte spelar det på PS5. Snabbare än 2-3 sekunder? Vilken nederlag för mig då.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av breahl:

Det går snabbare än så på ps5. Låt mig gissa, du har Xbox?

Jag äger båda, jag kan säga att just quick resume funktionen är eoner gånger sämre på ps. Att bara kunna ha ett spel i quick resume, som man är på ps, känns otroligt limiterande. Du skulle nog valt en annan funktion att kriga kring.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag äger båda, jag kan säga att just quick resume funktionen är eoner gånger sämre på ps. Att bara kunna ha ett spel i quick resume, som man är på ps, känns otroligt limiterande. Du skulle nog valt en annan funktion att kriga kring.

Tack för att du tar en diskussion som jag inte orkar ta. <3

Medlem

Kan alla hålla käften om de inte har något vettigt att säga och gå i argumentera om vilken konsol som är bäst som små barn i en annan tråd. Håll denna tråden till viktigt.

7UP
Medlem

La min order på mediamarkt 2020 , 27 Septemper .. Fick PS5 ,14e Janurari iår 😄

Medlem

Har äntligen fått mitt Series X. Det tillsammans med ny 4k TV med hdmi 2.1 gör att uppgraderingen från One S på 7 år gammal billig TV med input lag från helvetet känns verkligt next gen för mig personligen. Kul!

Medlem

Nu finns en chans få köpa PS5 igen via elgiganten.

https://linktr.ee/elgigantengaming


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Nu finns en chans få köpa PS5 igen via elgiganten.

https://linktr.ee/elgigantengaming

Bundlat med Ratchet & Clank såg jag.
Najs!

Inaktiv

Kan ju tipsa om att koderna är låsta till den som anmäler sig i tävlingen. Gav bort en här på FZ men det sket sig när det blev massa krångel med elgiganten när att det var "min" kod.

Skriv svar