Xbox-pik till Playstation: "...medan andra släpper konsolspel på pc åratal senare"

Robot
Xbox-pik till Playstation: "...medan andra släpper konsolspel på pc åratal senare"

Phil Spencer skickar en gliring.

#pc, #playstation, #xbox


Medlem

Sony tänker nog inte så mycket på oss kunder när de släpper sina spel på PC. Det är väl mer att de släpper spelen innan uppföljaren släpps på PS4/PS5 för att locka in dom i att köpa en konsol och samtidigt i deras eko-system.

Innan nya God of War släpps så kommer de antagligen att släppa det gamla på PC i hopp om att fiska fram nya fans. De gjorde väl liknande med Horizon nu.

Dex
Medlem

Om dom nu också bara kunde släppa lite egna spel också så hade det varit toppen!

Skojar lite här då det med största sannolikhet snart kommer dom stora spelen från Microsoft också, men än så länge har dom ju inte släppt någon större release fast dom har så många studios nu för tiden!

Men ja det lär ju komma sen dom köpta upp Zenimax framför allt så klart

Medlem
Dex
Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Sony tänker nog inte så mycket på oss kunder när de släpper sina spel på PC. Det är väl mer att de släpper spelen innan uppföljaren släpps på PS4/PS5 för att locka in dom i att köpa en konsol och samtidigt i deras eko-system.

Innan nya God of War släpps så kommer de antagligen att släppa det gamla på PC ihop om att fiska fram nya fans. De gjorde väl liknande med Horizon nu.

Av dom 3 spelen dom har släppt till PC så är det väl bara Horizon som har fått en uppföljare (kommer "snart" i alla fall? Days Gone 2 verkar inte komma då studion jobbar på en ny titel och Death Stranding har det varit väldigt tyst om angående uppfoljare.

Medlem

haha han låter avundsjuk

Skrivet av Lirilesh:

Sony tänker nog inte så mycket på oss kunder när de släpper sina spel på PC. Det är väl mer att de släpper spelen innan uppföljaren släpps på PS4/PS5 för att locka in dom i att köpa en konsol och samtidigt i deras eko-system.

Innan nya God of War släpps så kommer de antagligen att släppa det gamla på PC ihop om att fiska fram nya fans. De gjorde väl liknande med Horizon nu.

Tror mer det handlar om Kina marknaden som allt mer öppnar upp sig. Kineserna bryr sig inte så mkt om konsol och Sony vill så klart inte ge bort hela den spel marknaden till MS ty det är många Kineser i Kina!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

Det var väl inte det mest intressanta från streamen kan jag tycka. I samma veva berättade MS chef att man går all in på gaming, att man siktar på en exklusiv first party titel i kvartalet och deras fler än 23 studios jobbar på nytt content.

Medlem
Skrivet av Dex:

...
Skojar lite här då det med största sannolikhet snart kommer dom stora spelen från Microsoft också, men än så länge har dom ju inte släppt någon större release fast dom har så många studios nu för tiden!

Men ja det lär ju komma sen dom köpta upp Zenimax framför allt så klart

Var så man sade om X-BOX One också, men nu känns det som dom i alla fall har lättare att genomföra det med alla studios dom köpt upp. Jag ägde aldrig nån XBone då det aldrig kom nåt dragplåster för mig samtidigt som PS4an hade massvis (varav Horizon är ett av mina favoritspel genom tiderna).

Medlem

Wow, vilken burn... Eller inte.

Sony vill ju såklart att man ska köpa en PlayStation och spela spelen där. Att man sen släpper spel som inte säljer system längre på PC, för att få upp hypen inför uppföljare samt få in lite extrapengar är ju bara en smart idé!

Medlem

Kommer Xbox släppa några nextgen titlar?🤔

Medlem

Påminn dem om Kinect och be dem hålla tyst minst en generation till 🤣🤣


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Microsofts kritik är ju dock bara delvis korrekt. Det faktum att Sony satsar på ett format gör ju att de kan göra spel som vida överträffar konkurrenten Microsofts ifråga om ex. grafik och med ratchet ifråga om spelvärlden. På så vis ger Sony verklig valuta för pengarna till de som väljer att köpa en Playstation. Jag gillar Microsofts approach - men kan tycka att dualiteten mellan de båda är god.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_118566:

Det var väl inte det mest intressanta från streamen kan jag tycka. I samma veva berättade MS chef att man går all in på gaming, att man siktar på en exklusiv first party titel i kvartalet och deras fler än 23 studios jobbar på nytt content.

Verkligen. Det haglade nyheter!

Xbox Game Streaming som får TV-app, en egen streaming-sticka, servrarna uppgraderas till Series X (nästan klart dessutom), streaming till både konsol och PC. Öppnar upp i fler stora länder dessutom.

Ett exklusivt first party spel i kvartalet rakt in på Xbox Game Pass. Och ja, de är fler än 23 studios med ganska många på ingång dessutom

Så kan det gå när Xbox agerar med full backning av Microsoft. Snart börjar vi se det som vi var många som påpekade för några år sedan när satsningen påbörjades och tramset om xBoX hAs nO gAmES haglade här och på andra ställen. Detta är bara början.

Framåt!


signatur

Jump in.

Medlem

Ja det är bara att konstatera att Microsoft gör det mesta rätt nu för tiden.
Med Satya Nadella i spetsen till skillnad från Ballmer så går det som ett lok.

Dex
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Verkligen. Det haglade nyheter!

Xbox Game Streaming som får TV-app, en egen streaming-sticka, servrarna uppgraderas till Series X (nästan klart dessutom), streaming till både konsol och PC. Öppnar upp i fler stora länder dessutom.

Ett exklusivt first party spel i kvartalet rakt in på Xbox Game Pass. Och ja, de är fler än 23 studios med ganska många på ingång dessutom

Så kan det gå när Xbox agerar med full backning av Microsoft. Snart börjar vi se det som vi var många som påpekade för några år sedan när satsningen påbörjades och tramset om xBoX hAs nO gAmES haglade här och på andra ställen. Detta är bara början.

Framåt!

To be fair det är ju fortfarande inte mycket spel dom släpper. Nästan alla deras nyheter handlar om deras tjänster. Dom pratar ju väldigt sällan om spel.

Nu lär det ju sannerligen komma mer om spelen snart (förhoppningsvis på söndag), men tycker man har sagt det i några år nu. Får hoppas att dom verkligen tar tag i den biten också snart och börjar visa upp mer spel och inte bara pratar om att det kommer sen

Medlem

Han glömde nämnade den lilla detaljen att Microsoft även äger operativsystemet som är defacto standard för gaming på pc idag. Hade 90% av alla gaming pc:s snurat på Linux vet i tusan om MS varit lika pigga på att släppa sina exklusiviteter på pc samma dag som de släpps på xbox.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dex:

To be fair det är ju fortfarande inte mycket spel dom släpper. Nästan alla deras nyheter handlar om deras tjänster. Dom pratar ju väldigt sällan om spel.

Nu lär det ju sannerligen komma mer om spelen snart (förhoppningsvis på söndag), men tycker man har sagt det i några år nu. Får hoppas att dom verkligen tar tag i den biten också snart och börjar visa upp mer spel och inte bara pratar om att det kommer sen

Investeringar tar tid, spel tar tid att göra. 2018 hade Xbox 6 studios... Det kommer att braka loss så in i h-e snart, vet inte varför det är så svårt att se för vissa Ett spel i kvartalet, haha.

De pratar för övrigt ofta om spel, kanske inte märks här på FZ men det är massor på gång.

Hade det varit bra om investeringarna kommit tidigare? Definitivt. Men utan Phil Spencer och Satya Nadella så hade det nog inte kommit något alls... Det här är en brutal satsning, med gaming som en central pelare hos Microsoft på ett sätt som vi inte tidigare skådat.


signatur

Jump in.

Inaktiv

Hur blir man ambassadör? *nyfiken*

Medlem

Alla dem studios dem har. Alla dem spel som dem har, 40 st, så är Xbox på väg med en ångvält av spel. 3de part utvecklare och utgivare vill ha sina spel i Game Pass. Men det är så många att det finns en väntelista. Allt det plus att Microsoft/Xbox inte har släppt Xbox Series i Kina än.

Dex
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Investeringar tar tid, spel tar tid att göra. 2018 hade Xbox 6 studios... Det kommer att braka loss så in i h-e snart, vet inte varför det är så svårt att se för vissa Ett spel i kvartalet, haha.

De pratar för övrigt ofta om spel, kanske inte märks här på FZ men det är massor på gång.

Hade det varit bra om investeringarna kommit tidigare? Definitivt. Men utan Phil Spencer och Satya Nadella så hade det nog inte kommit något alls... Det här är en brutal satsning, med gaming som en central pelare hos Microsoft på ett sätt som vi inte tidigare skådat.

Ja som jag sa innan så kommer det garanterat komma många spel i framtiden, men vem vet vilken kvalité?

Kanske blir 6 GOTY spel om året eller 1 fantastisk exklusivt spel i kvartalet som dom sa, men det kan ju också vara tvärtom och inte blir någon succé.
Tvivlar på att det kommer vara dåligt, men poängen är att man vet ju inte då man knappt har sett något från några av deras större spel som kommer i framtiden. Är väl typ bara Halo och det imponerade kanske inte direkt förra året av deras större releaser som visats.

Dom har helt klart förutsättningarna för att ha fantastiska spel i framtiden och dom har redan tjänsterna och funktionerna utan tvekan, men i slutändan är det ju ändå spelen som räknas och där är det än så länge ganska tunt på framtida spel som man har fått se något gameplay från.

Det jag har reagerat mest på är att det har nu gått 7 månader sedan Series X/S släpptes och det är ju inte mycket kommande spel man har fått se från dom och tycker det är förvånande för att vara typ det största spelbolaget i världen här och som nu har så fantastiska tjänster och konsoler som dom har.

Visst har Corona också ställt till det, men det gäller ju för alla utvecklare och publishers.

Men ska helt klart bli intressant och se vad dom kommer med dom närmsta 1-2 åren och förhoppningsvis så visar dom upp en hel del intressant nu på söndag och massa gameplay!

Medlem
Skrivet av anarfox:

Han glömde nämnade den lilla detaljen att Microsoft även äger operativsystemet som är defacto standard för gaming på pc idag. Hade 90% av alla gaming pc:s snurat på Linux vet i tusan om MS varit lika pigga på att släppa sina exklusiviteter på pc samma dag som de släpps på xbox.

För att inte tala om att de har i stort sett ignorerat Windows, deras egna plattform i över 15 års tid genom att inte släppa några spel eller gett oss urusla tjänster som games for windows.

Visst, de har bättrat sig nu, men jag skulle inte hålla på och skryta om hur mycket de har brytt sig om PC-spelare...

Kontot avslutas

PC brukar jag förknippa med Microsoft, mest pga att en väldigt stor procent av alla som har PC har ett Windows operativsystem.
Så de är ju kända för datoroer och då tycker jag att det inte är så konstigt att Microsoft kan släppa till både PC och Xbox samtidigt, en fördel med att ha en Xbox.


signatur

ゼルダの城

Dex
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Alla dem studios dem har. Alla dem spel som dem har, 40 st, så är Xbox på väg med en ångvält av spel. 3de part utvecklare och utgivare vill ha sina spel i Game Pass. Men det är så många att det finns en väntelista. Allt det plus att Microsoft/Xbox inte har släppt Xbox Series i Kina än.

Men här är frågan som jag har haft lite svårt att få fram från mig själv. Dom har massa spel på gång, men hur mycket har man fått se av dom här 40 spelen som du sa? Hur många har man ens fått se gameplay från? Varför är du så säker på att det kommer vara så fantastiska spel att dom kommer "flyga fram som en ångvält" som du säger?

Missförstå mig inte jag klagar inte på Microsoft direkt här utan mest undrar varför så många är så säkra på att det kommer bli så fantastiskt när vi knappt sätt något? Om inte jag har missat en del gameplay trailers så klart!

Inaktiv
Skrivet av Dex:

Men här är frågan som jag har haft lite svårt att få fram från mig själv. Dom har massa spel på gång, men hur mycket har man fått se av dom här 40 spelen som du sa? Hur många har man ens fått se gameplay från? Varför är du så säker på att det kommer vara så fantastiska spel att dom kommer "flyga fram som en ångvält" som du säger?

Missförstå mig inte jag klagar inte på Microsoft direkt här utan mest undrar varför så många är så säkra på att det kommer bli så fantastiskt när vi knappt sätt något? Om inte jag har missat en gameplay trailers så klart!

Wishful thinking.

Kontot avslutas
Skrivet av anarfox:

Han glömde nämnade den lilla detaljen att Microsoft även äger operativsystemet som är defacto standard för gaming på pc idag. Hade 90% av alla gaming pc:s snurat på Linux vet i tusan om MS varit lika pigga på att släppa sina exklusiviteter på pc samma dag som de släpps på xbox.

Läste inte igenom innan jag svarade på tråden att någon var inne på samma spår som mig.

Jag är inget fan av Sony men tyckte ändå att Microsoft var fel bolag att ge en sådan pik.


signatur

ゼルダの城

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dex:

Ja som jag sa innan så kommer det garanterat komma många spel i framtiden, men vem vet vilken kvalité?

Kanske blir 6 GOTY spel om året eller 1 fantastisk exklusivt spel i kvartalet som dom sa, men det kan ju också vara tvärtom och inte blir någon succé.
Tvivlar på att det kommer vara dåligt, men poängen är att man vet ju inte då man knappt har sett något från några av deras större spel som kommer i framtiden. Är väl typ bara Halo och det imponerade kanske inte direkt förra året av deras större releaser som visats.

Dom har helt klart förutsättningarna för att ha fantastiska spel i framtiden och dom har redan tjänsterna och funktionerna utan tvekan, men i slutändan är det ju ändå spelen som räknas och där är det än så länge ganska tunt på framtida spel som man har fått se något gameplay från.

Det jag har reagerat mest på är att det har nu gått 7 månader sedan Series X/S släpptes och det är ju inte mycket kommande spel man har fått se från dom och tycker det är förvånande för att vara typ det största spelbolaget i världen här och som nu har så fantastiska tjänster och konsoler som dom har.

Visst har Corona också ställt till det, men det gäller ju för alla utvecklare och publishers.

Men ska helt klart bli intressant och se vad dom kommer med dom närmsta 1-2 åren och förhoppningsvis så visar dom upp en hel del intressant nu på söndag och massa gameplay!

Låter ärligt talat mest som "concern trolling". Inte för att jag tror att du gör det, verkligen inte!, men det är typiska argument. Xbox låg sent ute med tanke på hur sent investeringarna kom, COVID-19 på det och där har du den enkla förklaringen till att det inte släppts fler spel än. Det är inte konstigare än så.

Kvaliteten finns det nog ingen anledning att oroa sig över. Alla studios får de resurser som behövs, man försenade Halo (!) med ett helt år just för att säkra upp kvaliteten, det säger det mesta om var fokus ligger.


signatur

Jump in.

Medlem

Vissa gör bra spel, andra inte.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Verkligen. Det haglade nyheter!

Xbox Game Streaming som får TV-app, en egen streaming-sticka, servrarna uppgraderas till Series X (nästan klart dessutom), streaming till både konsol och PC. Öppnar upp i fler stora länder dessutom.

Ett exklusivt first party spel i kvartalet rakt in på Xbox Game Pass. Och ja, de är fler än 23 studios med ganska många på ingång dessutom

Så kan det gå när Xbox agerar med full backning av Microsoft. Snart börjar vi se det som vi var många som påpekade för några år sedan när satsningen påbörjades och tramset om xBoX hAs nO gAmES haglade här och på andra ställen. Detta är bara början.

Framåt!

Kommer ändå vara sämre grafik osv på Xbox eftersom dom släpper till allt samtidigt. Som någon annan skrev så kan ju Sony optimera sina spel till ps5.


signatur

PS5 och inget annat.

Dex
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Låter ärligt talat mest som "concern trolling". Inte för att jag tror att du gör det, verkligen inte!, men det är typiska argument. Xbox låg sent ute med tanke på hur sent investeringarna kom, COVID-19 på det och där har du den enkla förklaringen till att det inte släppts fler spel än. Det är inte konstigare än så.

Kvaliteten finns det nog ingen anledning att oroa sig över. Alla studios får de resurser som behövs, man försenade Halo (!) med ett helt år just för att säkra upp kvaliteten, det säger det mesta om var fokus ligger.

Men det är lite detta jag menar. Hur vet man redan nu att alla studios får de resurser som behövs t.ex? Bara det att dom tänkte lansera Halo så som det var förra året tyckte jag var lite oroväckande, men som du säger så är det super att dom väljer att försena det efter kritiken spelet fick! Det är så det ska vara helt klart!

Vill se lite resultat från spelen som dessa studios gör som så många är så säkra på att det kommer bli så fantastiskt. Visst är det roligare med optimism än pessimism, men vill se mer spel nu!

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

man försenade Halo (!) med ett helt år just för att säkra upp kvaliteten, det säger det mesta om var fokus ligger.

Man försenade Halo för att det såg bedrövligt ut och fansen reagerade negativt på det.
Det var ju inte direkt nextgen.

Edit: Tar bort bilden då den väcker anstöt.

123
Skriv svar