Battlefield 2042 är 200 kr billigare på pc

Medlem

649 kr – pc (Origin, Steam Epic)

749 kr – Playstation 4, Xbox One

849 kr – Playstation 5, Xbox Series X/S

Så osugen på detta, inget nytt utom priset, boring

Medlem

så det blir inget single player kampanj????


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Ducci:

inget nytt utom priset

Skulle föreslå att du kollar trailern på nytt, och kanske läser på lite från diverse info-artiklar om spelet (släpptes i samband med reveal-trailern).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av superlim:

hur kan du tolka en länk som tydligt visar på att det är <1 operation/år nu som fler än 1 operation per år?
datumen är ganska tydliga.
antar att den där texten skrevs 2014 eller något och reflekterade valves planer, de gjorde bra ifrån sig i början, men det är inte vad som faktiskt skett. Kan inte vara så svårt att faktiskt läsa vad man själv länkat och klankar ner på andra för att de inte har läst.

Men de har ju haft år med fler än 1 operation? 2020 hade man tillgång till 2 st. 2015 hade man tillgång till 2 st. 2014 hade man tillgång till 4st. 2013 så hade man tillgång till 2st. Sen ser det ut att ha haft år med bara tillgång till 1 operation (och sen 1 år där man inte hade någon operation öht)

Jag ser inte hur du får 10 st Operations på 8 år till <1. Om man ska vara nitisk så är det isf 1.25 operations per år, och om man bortser från 2018 när de inte hade något så är det 1.42 st.

Jag räknar iaf att de snittar på 2 operations per år (de åren de har operations) då vissa operations sträcker sig mellan åren, som t.ex. 2020; Shattered Web och Broken Fang. Shattered Web sträckte sig mellan 2019 och 2020, så dvs 2020 hade man tillgång till 2 operations, medan 2019 hade man bara tillgång till 1.

Men sure, för diskussionens skull så säger vi att det finns 1 spel som har 1BP/år. Skulle vilja då påstå att det är mer onormalt att ha så få BP per år jämfört med industristandarden som verkar ligga runt 3 månader från de spel jag kunde hitta.

Avstängd

Orimligt dyrt med en lax+ (fullversionen räknar man givetvis på)

Medlem

Jag har för mig om att jag köpte Nintendo 8 bitar spel för 400 - 600 kr, på 90 talet. Med tanke på prisinflationen känns inte 650 kr så mycket för ett nytt spel idag.

Medlem

Ser väldigt generiskt ut så det blir billigt för mig.

Medlem

650kr för digitalt, nej tack. Hade inte ens betalat det för en fysisk kopia. Dessutom är det endast multiplayer.

Kommer väl kosta 800kr som next-gen inom en snar framtid.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Men de har ju haft år med fler än 1 operation? 2020 hade man tillgång till 2 st. 2015 hade man tillgång till 2 st. 2014 hade man tillgång till 4st. 2013 så hade man tillgång till 2st. Sen ser det ut att ha haft år med bara tillgång till 1 operation (och sen 1 år där man inte hade någon operation öht)

Jag ser inte hur du får 10 st Operations på 8 år till <1. Om man ska vara nitisk så är det isf 1.25 operations per år, och om man bortser från 2018 när de inte hade något så är det 1.42 st.

Jag räknar iaf att de snittar på 2 operations per år (de åren de har operations) då vissa operations sträcker sig mellan åren, som t.ex. 2020; Shattered Web och Broken Fang. Shattered Web sträckte sig mellan 2019 och 2020, så dvs 2020 hade man tillgång till 2 operations, medan 2019 hade man bara tillgång till 1.

Men sure, för diskussionens skull så säger vi att det finns 1 spel som har 1BP/år. Skulle vilja då påstå att det är mer onormalt att ha så få BP per år jämfört med industristandarden som verkar ligga runt 3 månader från de spel jag kunde hitta.

haha ja, det hjälper ju helt klart din galna statistik om man räknar en operation 2 gånger om den går över nyåret och bortser från år det inte kommer operationer.

Medlem
Skrivet av superlim:

haha ja, det hjälper ju helt klart din galna statistik om man räknar en operation 2 gånger om den går över nyåret och bortser från år det inte kommer operationer.

Som jag skrev, om man ska vara nitisk så är det 1.25 BP/år, och även att för diskussionens skull så säger vi att det finns 1 spel som kör 1BP/år. Det gör det inte till normala att ha 1BP/år i spel som den jag citerade påstod, därmed min nyfikenhet då jag trodde vi pratade om flertal spel.

Men jag har fått svar nu på min fråga, finns ingen anledning att fortsätta den diskussionen.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Som jag skrev, om man ska vara nitisk så är det 1.25 BP/år, och även att för diskussionens skull så säger vi att det finns 1 spel som kör 1BP/år. Det gör det inte till normala att ha 1BP/år i spel som den jag citerade påstod, därmed min nyfikenhet då jag trodde vi pratade om flertal spel.

Men jag har fått svar nu på min fråga, finns ingen anledning att fortsätta den diskussionen.

fortfarande betydligt närmare <1 än 2+ som du skrev.!

jag hade inget att säga om övriga spel, bara om cs, vilket var vad jag kommentarade om.

Medlem

Ledsen, men det finns inget argument whatsoever som kan motivera hela 850 riksdaler för ett dator/tv-spel, speciellt inte en standard edition. Hutlöst faktiskt. Kommer ALDRIG att betala så mycket för ett spel, det får bli REA-lådan isf. Är det på riktigt någon som tycker att det känns okej att betala den summan? Kanske om man köper 2-3 spel om året antar jag, men ändå?

Medlem
Skrivet av Le Erik:

Ledsen, men det finns inget argument whatsoever som kan motivera hela 850 riksdaler för ett dator/tv-spel, speciellt inte en standard edition. Hutlöst faktiskt. Kommer ALDRIG att betala så mycket för ett spel, det får bli REA-lådan isf. Är det på riktigt någon som tycker att det känns okej att betala den summan? Kanske om man köper 2-3 spel om året antar jag, men ändå?

Jag tycker det är okej. Jag köpte Demon's Souls Remake för 800kr. Skulle det spelet ha kostat 850kr så hade jag fortfarande köpt det.

Medlem

För spel som enbart har mp så är det dyra priser helt klart, men verkar spelet kul så lär många köpa det.

Att det är dyrare på konsoll är ju bara eh..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

över 500 är för dyrt i min mening.

Medlem
Skrivet av Le Erik:

Ledsen, men det finns inget argument whatsoever som kan motivera hela 850 riksdaler för ett dator/tv-spel, speciellt inte en standard edition. Hutlöst faktiskt. Kommer ALDRIG att betala så mycket för ett spel, det får bli REA-lådan isf. Är det på riktigt någon som tycker att det känns okej att betala den summan? Kanske om man köper 2-3 spel om året antar jag, men ändå?

Är du på riktigt? Förstår du inte att allt blir dyrare ju större spelen blir och krävande? Då krävs de mer betalt för att kunna betala lönerna till fler som jobbar på spelet då det kräver fler timmar nu för tiden. Priset är helt klart värt det.

Medlem
Skrivet av CPTcrunch:

Är du på riktigt? Förstår du inte att allt blir dyrare ju större spelen blir och krävande? Då krävs de mer betalt för att kunna betala lönerna till fler som jobbar på spelet då det kräver fler timmar nu för tiden. Priset är helt klart värt det.

Det där är dock bullshit då storspelen går med mång miljon belopp i ren vinst.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Det där är dock bullshit då storspelen går med mång miljon belopp i ren vinst.

De är ett rimligt pris om de håller borta micro transactions. Innehåller ett spel micro transactions så ska de max ligga på 200kr inte en krona mer.

Medlem
Skrivet av CPTcrunch:

De är ett rimligt pris om de håller borta micro transactions. Innehåller ett spel micro transactions så ska de max ligga på 200kr inte en krona mer.

Det är EA, varför skulle dom hålla borta mtx.
Dom har väl haft mtx i olika former i alla battlefields sedan 2'an. Premium passes, unlock shortcuts etc.

Jag är personligen inte emot att tjäna pengar. Men ett rimligare pris innebär faktiskt fler sålda ex.

Medlem

649kr på PC är inte "200 kronor billigare". Det är 200kr dyrare på konsol.

Medlem

Sjuka priser!

Väntar ett par månader tills nån rea eller att nån säljer undan det på Facebook marketplace!

Avstängd
Skrivet av johanAndersson:

Nästan tusen kronor för ett spel? Jag förstår att vissa personer har längtat efter ett nytt BF, men det verkar helt sjukt för min del. Spelet har väl inte ens någon single-player-kampanj? Jag har svårt att se hur man kan motivera sådana priser när det finns en sådan oändlig mängd bra, billiga, spel där ute.

Människor som dig asså, haha.
Fattar du hur många som jobbst på detta spelet och livnär sig på att utveckla spel?

Du fördtår väl att dem inte gör spelen bara för art vi skall kunna ha kul?

:whoco5:

Vidare är detta ett AAA spel av högre kvalité än de flesta andra spel på marknaden.

Medlem

H*lvete vad folk är butthurt. Om priset inte tilltalar era snåla plånböcker behöver ni heller inte köpa spelet. Men som Days Gone director och writer John Garvin sa "if you love a game and want a sequel, you should "buy it at f****** full price."

Spelen blir allt dyrare och det är bara att vänja sig vid det. Dagarna när man pröjsade 499:- för PC versionen av ett spel är långt borta.
Annars kan ni ju köra den olagliga vägen och pirata hem det för att sedan spela på crackade servrar

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Det är EA, varför skulle dom hålla borta mtx.
Dom har väl haft mtx i olika former i alla battlefields sedan 2'an. Premium passes, unlock shortcuts etc.

Jag är personligen inte emot att tjäna pengar. Men ett rimligare pris innebär faktiskt fler sålda ex.

Så länge mtx bara gäller skins och annat fluff ,som är högst frivilligt att köpa , är det inga problem enligt mig.
Så länge man inte delar upp spelarbasen.

Enligt mig är prisättningen rimlig nu när allt content ingår. BF3 + alla expansioner gick på runt 1000kr, har jag för mig. BF2 säkert nåt liknande, om inte mer.
( fanns väl för övrigt inga mtx i vakren bf2 eller bf3, men jag kan ha förträngt det)

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Jag är personligen inte emot att tjäna pengar. Men ett rimligare pris innebär faktiskt fler sålda ex.

"Rimligare" priser innebär lägre vinster, även med ett fåtal flertal sålda ex.

De har högre priser för de har data och analyser på hur många exemplarer de kommer sälja utav alla 3 olika editions, och de har data på vad för prisnivå som kommer generera största vinsten, då inräknat med framtida reor som kommer hända. Om de tror att de skulle få större vinstmarginaler av att sälja spelet billigare så skulle de sälja spelet billigare...

Medlem

Inte direkt en nyhet att det är dyrt med spel. Kolla priserna på när N64 spelen var aktuella:
Mickey Speedway USA - 699:-

Paper Mario - 799:-

Medlem
Skrivet av Razken:

Inte direkt en nyhet att det är dyrt med spel. Kolla priserna på när N64 spelen var aktuella:
Mickey Speedway USA - 699:-
https://i.postimg.cc/pTPpKvvt/IMG-20210611-110440.jpg

Paper Mario - 799:-
https://i.postimg.cc/zGPsnF1D/396896675-93771a00-529a-4e7b-8a...

På den tiden var det "Pang Pris" åtminstone!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

På den tiden var det "Pang Pris" åtminstone!

Haha! Ja, frågan är om det klistermärket slogs på efter prissänktningen till 99:- (som på bilden). Förmodligen inte. 😁

Medlem
Skrivet av CPTcrunch:

Är du på riktigt? Förstår du inte att allt blir dyrare ju större spelen blir och krävande? Då krävs de mer betalt för att kunna betala lönerna till fler som jobbar på spelet då det kräver fler timmar nu för tiden. Priset är helt klart värt det.

Samtidigt som marknaden växer sig allt större för varje år som går. Mer försäljning bör innebära att man kan ta lägre pris för spelen.

Oftast är det bara i väst dessa priser sätts och i U-länder (och Ryssland) är det tydligen inga alls problem att begära 3-400 för samma spel. Visar sig tydligt på PC där man kan köpa ryska spelnycklar för halva priset mot vad de kostar i väst..... Nej detta är bara ett sätt att krama ur mer pengar ur oss konsumenter.

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Samtidigt som marknaden växer sig allt större för varje år som går. Mer försäljning bör innebära att man kan ta lägre pris för spelen.

Oftast är det bara i väst dessa priser sätts och i U-länder (och Ryssland) är det tydligen inga alls problem att begära 3-400 för samma spel. Visar sig tydligt på PC där man kan köpa ryska spelnycklar för halva priset mot vad de kostar i väst..... Nej detta är bara ett sätt att krama ur mer pengar ur oss konsumenter.

Vill bara påpeka att ett NES spel back in the days med inflation pålagd hade kostat 850-950kr i dagsläget. Ett spel du inte hade möjlighet att prova innan du kom hem med det. Ett spel du KANSKE hade sett i en tidning eller på ngt reklamblad i Kalle Anka. Inga rörliga bilder här inte! Ett spel du inte fick lämna tillbaka om du öppnat förpackningen.

Det var VERKLIGEN köpa grisen i säcken ibland, tror dock jag bara åkte på 2 nitar på den tiden.

123
Skriv svar