Xbox-pik till Playstation: "...medan andra släpper konsolspel på pc åratal senare"

Medlem

Vad konstigt att Microsoft släpper sina spel på Microsofts plattformar.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Man försenade Halo för att det såg bedrövligt ut och fansen reagerade negativt på det.
Det var ju inte direkt nextgen.
https://i.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/034/712/Crai...

Den bilden har aldrig postats innan!

Tråden urartade snabbt i fullskaligt konsolkrig. Hinner jag hämta popcorn?

Spännande att se vad MS/Xbox presenterar framöver.

Medlem

PC gaming är en behemoth som Sony måste börja satsa mer på om de vill hänga med i matchen 😎.

Lyckligtvis börjar de sakta men säkert inse detta.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Vissa gör bra spel, andra inte.

exakt!


signatur

Allätare

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dex:

Men det är lite detta jag menar. Hur vet man redan nu att alla studios får de resurser som behövs t.ex? Bara det att dom tänkte lansera Halo så som det var förra året tyckte jag var lite oroväckande, men som du säger så är det super att dom väljer att försena det efter kritiken spelet fick! Det är så det ska vara helt klart!

Vill se lite resultat från spelen som dessa studios gör som så många är så säkra på att det kommer bli så fantastiskt. Visst är det roligare med optimism än pessimism, men vill se mer spel nu!

Alla studios växer, expanderar och ökar antalet projekt. Svårt utan resurser. De spel som varit på gång när uppköp skett har alla fått utökade resurser och tid (pengar) trots att flertalet varit multiplattformspel och växt i omfattning och kvalitet. Wasteland 3, The Outer Worlds och Psychonauts 2 t.ex.

Halo Infinite, vad tror du ett helt års försening kostar? Det är tydligt att fokus ligger BÅDE på kvalitet och kvantitet. Ett företag som Microsoft behöver inte välja mellan dem.

Både Phil Spencer och Matt Booty har pratat flera gånger om just hur de investerar i sina studios, och studios själva har pratat om det massor. Se InXile, Double FIne, Obsidian, Ninja Theory, Compulsion etc.

Jag vill också se mer spel, nu!


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av r4v3nl0rd:

Den bilden har aldrig postats innan!

Tråden urartade snabbt i fullskaligt konsolkrig. Hinner jag hämta popcorn?

Postar gärna en ny bild när vi får se hur det ser ut i dagsläget.
Iofs så är det väl Phil Spencer som konsolkrigade lite nu.

Sen är det inte så blodigt allvar, det handlar om spel och underhållning.

Dex
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Den bilden har aldrig postats innan!

Tråden urartade snabbt i fullskaligt konsolkrig. Hinner jag hämta popcorn?

Spännande att se vad MS/Xbox presenterar framöver.

Den här kommentaren håller jag med om helt och hållet! Tycker det ska bli väldigt intressant och se vad Microsoft kommer visa upp för spel i framtiden, men min poäng var mer att jag har svårt för dom kommentarerna som säger att det KOMMER bli helt fantastiskt.
Vi vet ju så lite än så länge!

Dex
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Alla studios växer, expanderar och ökar antalet projekt. Svårt utan resurser. De spel som varit på gång när uppköp skett har alla fått utökade resurser och tid (pengar) trots att flertalet varit multiplattformspel och växt i omfattning och kvalitet. Wasteland 3, The Outer Worlds och Psychonauts 2 t.ex.

Halo Infinite, vad tror du ett helt års försening kostar? Det är tydligt att fokus ligger BÅDE på kvalitet och kvantitet. Ett företag som Microsoft behöver inte välja mellan dem.

Både Phil Spencer och Matt Booty har pratat flera gånger om just hur de investerar i sina studios, och studios själva har pratat om det massor. Se InXile, Double FIne, Obsidian, Ninja Theory, Compulsion etc.

Jag vill också se mer spel, nu!

Ja och förlåt mer resurser kan vi nog vara överens om att dom får. Det var fel av mig.

Min tanke var mer hur dom resurserna kommer användas. Förmodligen och förhoppningsvis utnyttjas dom jätte bra och där kommer komma många bra spel, men vem vet helt enkelt

Ambassadör
Xbox
Skrivet av r4v3nl0rd:

Den bilden har aldrig postats innan!

Tråden urartade snabbt i fullskaligt konsolkrig. Hinner jag hämta popcorn?

Spännande att se vad MS/Xbox presenterar framöver.

Så här är det jämt. Blir ju också så när vinklingen på i stort sett alla artiklar är någon form av förlegat konsolkrig som liksom inte är aktuellt längre. Det hade varit önskvärt med lite mer seriöst urval här ibland.


signatur

Jump in.

Inaktiv

Tycker för övrigt att det är bra att MS är på hugget. Skapar konkurrens och det är något som är bra.
Gynnar spelarna i längden.

Dex
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Så här är det jämt. Blir ju också så när vinklingen på i stort sett alla artiklar är någon form av förlegat konsolkrig som liksom inte är aktuellt längre. Det hade varit önskvärt med lite mer seriöst urval här ibland.

Helt klart! Hade varit super skönt, men tyvärr "säljer" väl konsolkrig för mycket och därför man ser så mycket artiklar om dom hela tiden på internet och visst kunde man tagit upp mer i artikeln från vad dom pratade om.

Samtidigt får man ju ge FZ lite också att det är ju lite skillnad när en person som Phil Spencer säger en så grej så är det klart att det kommer skrivas om det precis som när Jim Ryan säger något om Microsoft

Medlem

Vet inte om dom bör vara så skrytsam kring det.. Det är ju ändå Microsoft som 'äger' PC..

Så in a way så försöker dom vara fån åben för att dom är snabbare att släppa spel till sin egen plattform?


signatur

subterranean homesick alien

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dex:

Helt klart! Hade varit super skönt, men tyvärr "säljer" väl konsolkrig för mycket och därför man ser så mycket artiklar om dom hela tiden på internet och visst kunde man tagit upp mer i artikeln från vad dom pratade om.

Samtidigt får man ju ge FZ lite också att det är ju lite skillnad när en person som Phil Spencer säger en så grej så är det klart att det kommer skrivas om det precis som när Jim Ryan säger något om Microsoft

Absolut, men det var ju det minst intressanta av allt som kommit därifrån idag. Urvalet är något...vinklat.


signatur

Jump in.

Dex
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Absolut, men det var ju det minst intressanta av allt som kommit därifrån idag. Urvalet är något...vinklat.

Visst är det så. Tyvärr ser man det typ överallt på alla sidor nu för tiden. Det är "clicks" som räknas och där är nog inte mycket som drar så mycket aktivitet som konsolkrig. Tyvärr kommer det nog vara så ett bra tag framöver känns det som så man får försöka vänja sig förmodligen!

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Vissa gör bra spel, andra inte.

Och just nu lyckas varken Sony eller Microsoft gör något speciellt, den ena gör halvdana uppföljare och uttjatade koncept och den andra släpper inget Vet inte riktigt vilket som är värst. Känns dock lite som att indiescenen frodas bra i detta klimatet.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Absolut, men det var ju det minst intressanta av allt som kommit därifrån idag. Urvalet är något...vinklat.

Word.

Medlem

De får ju så klart släppa sina spel på Playstation också om de vill det. Har verkligen inget till övers för det här, som jag påpekat hutlöst många gånger. Microsoft håller ju PC-marknaden så hårt att jag blir gråtfärdig över att folk bara ger Xbox gratispoäng för sådant här.

Med det sagt så hoppas jag äga både en Xbox Series X och PS5:a så småningom. Tycker de har intressanta strategier hela bunten och kul pik från honom. Återigen så finns det ju dock inget konstigt med situationen. Har betydligt mer problem med Sonys inställning till cross-play för multiplayerspel än att de inte släpper fler plattformsöverskridande speltitlar.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Så här är det jämt. Blir ju också så när vinklingen på i stort sett alla artiklar är någon form av förlegat konsolkrig som liksom inte är aktuellt längre. Det hade varit önskvärt med lite mer seriöst urval här ibland.

Du menar så du slipper kalla folk för "Tönt" som inte tycker som du?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Absolut, men det var ju det minst intressanta av allt som kommit därifrån idag. Urvalet är något...vinklat.

Om detta var det enda som FZ väljer att rapportera om så kan man ju börja undra...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av lars_kongo:

Du menar så du slipper kalla folk för "Tönt" som inte tycker som du?

Nej, det har ingenting att göra med huruvida man tycker som jag eller inte. Men jag förväntar mig inte att du förstår det.


signatur

Jump in.

Inaktiv

På både Resetera och NeoGaf så är det redan ganska långa trådar om streaming av Xbox-spel till TV-apparater via XCloud.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Patashnic:

På både Resetera och NeoGaf så är det redan ganska långa trådar om streaming av Xbox-spel till TV-apparater via XCloud.

Mhm, det är överallt. Utom här då där vi kör lite 2015-feeling!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Och just nu lyckas varken Sony eller Microsoft gör något speciellt, den ena gör halvdana uppföljare och uttjatade koncept och den andra släpper inget Vet inte riktigt vilket som är värst. Känns dock lite som att indiescenen frodas bra i detta klimatet.

😂 Men xbox har faktiskt två av de bästa spelen i Ori spelen. Men släpper man åtminstone spel kan det faktiskt bli bra än om man inte släpper. Men Sony har ju årets spel i Ratchet som släpps imorgon om det inte kommer ett nytt Ori spel för då blir det tufft. 😉

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Verkligen. Det haglade nyheter!

Xbox Game Streaming som får TV-app, en egen streaming-sticka, servrarna uppgraderas till Series X (nästan klart dessutom), streaming till både konsol och PC. Öppnar upp i fler stora länder dessutom.

Ett exklusivt first party spel i kvartalet rakt in på Xbox Game Pass. Och ja, de är fler än 23 studios med ganska många på ingång dessutom

Så kan det gå när Xbox agerar med full backning av Microsoft. Snart börjar vi se det som vi var många som påpekade för några år sedan när satsningen påbörjades och tramset om xBoX hAs nO gAmES haglade här och på andra ställen. Detta är bara början.

Framåt!

Det är lite märkligt att dom enbart väljer att publicera en pik, är nästan som att FZ vill se fanboys kasta skit 🤣


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Mhm, det är överallt. Utom här då där vi kör lite 2015-feeling!

Tycker det är tråkigt men oundvikligt att streaming ska ersätta det fysiska. Men det förmodligen framtiden, se på Spotify, Apple, Deezer mfl på musikfrånten och alla möjliga på TV-hållet.
Vem köper skivor idag?

Medlem

Sony är upptagna med att faktiskt släppa spel till sin konsol. Visst vore det bättre om de ökade tempot på PC-releaser men samtidigt är exklusiviteterna den enda anledningen att ens överväga konsol idag så jag kan ju se varför man inte har så bråttom med det.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Patashnic:

Tycker det är tråkigt men oundvikligt att streaming ska ersätta det fysiska. Men det förmodligen framtiden, se på Spotify, Apple, Deezer mfl på musikfrånten och alla möjliga på TV-hållet.
Vem köper skivor idag?

Den digitala frammarschen är ju inte nödvändigtvis samma sak som streaming dock. Ett bra tag till så kommer fysisk hårdvara att vara viktigt, streaming är mer ett komplement och alternativ.

Se detta t.ex:

https://www.eurogamer.net/articles/2021-06-10-microsoft-says-...

"Cloud is key to our hardware and Game Pass roadmaps, but no one should think we're slowing down on our core console engineering. In fact, we're accelerating it," Hamren said in a video briefing shown to press this week.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Och just nu lyckas varken Sony eller Microsoft gör något speciellt, den ena gör halvdana uppföljare och uttjatade koncept och den andra släpper inget Vet inte riktigt vilket som är värst. Känns dock lite som att indiescenen frodas bra i detta klimatet.

Tycker Sony gör väldigt bra ifrån sig på den korta tid som gått. Launch titlar som tex Demons Souls och SpiderMan MM, kort därefter kom Returnal och nu släpps nya Ratchet & Clank. Dom har även nyligen visat upp gameplay från nya Horizon, och förmodligen visar dom upp nya GOW dom kommande veckorna. Att tycka att det är halvdana uppföljare får man väl göra, men känns som att dom ger 90% av spelarna det dom vill ha.

Hoppas på att Microsoft presenterar lite storspel med gameplay nu under ”E3”. Dom har ju alla möjligheter nu, så att det inte blir som alltid annars med fina cinematiska trailers.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Den digitala frammarschen är ju inte nödvändigtvis samma sak som streaming dock. Ett bra tag till så kommer fysisk hårdvara att vara viktigt, streaming är mer ett komplement och alternativ.

Se detta t.ex:

https://www.eurogamer.net/articles/2021-06-10-microsoft-says-...

"Cloud is key to our hardware and Game Pass roadmaps, but no one should think we're slowing down on our core console engineering. In fact, we're accelerating it," Hamren said in a video briefing shown to press this week.

Nej inte idag, det tror jag verkligen inte men om vi blickar 10-15 år framåt så kanske det inte lika självklart längre.
Fysiskt blir mer nischat och streaming kommer finnas sida vid sida.

Självklart så sitter ju varken MS, Sony eller Nintendo och rullar tummarna. Det snickras nog på ny hårdvara i alla läger.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Patashnic:

Nej inte idag, det tror jag verkligen inte men om vi blickar 10-15 år framåt så kanske det inte lika självklart längre.
Fysiskt blir mer nischat och streaming kommer finnas sida vid sida.

Självklart så sitter ju varken MS, Sony eller Nintendo och rullar tummarna. Det snickras nog på ny hårdvara i alla läger.

Håller med helt.


signatur

Jump in.

123
Skriv svar