Battlefield 2042 - Våra första intryck!

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

För trailern fokuserade på "Battlefield moments" och dylikt. Planet var en referens för https://www.youtube.com/watch?v=5FFXQvvjL4U&ab_channel=Stun_g... t.ex.

Trailerns syfte var inte att vara så verklighetstroget som möjligt, utan visade respekt (brist på bättre term) mot spelarna som har skapat unika moment när de har spelat diverse BF-spel, som de använde nu som referens.

Skulle inte förvåna mig om vi snart får "Press F for Battlefield moment" lite då och då under en match. Så får man ett skriptat BF Moment så man känner sig jättecool :P, sen en text med "Battlefield moment! WOW +250xp" och medaljer och medföljande badges osv såklart. Eller playercards så man visar att man är Battlefield moment pro


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Redaktör

Dice har använt "Battlefield moments" flitigt som marknadsföring i många år, t.ex. vid olika events. Samma grejer händer ju i andra open world-spel, som GTA. Skicklig marknadsföring av en kul grej som många gillar.


signatur
Medlem
Skrivet av jontepasagen:

Om en vuxen man tar illa vid sig vid något av ovanstående påstående är det antagligen dags att titta sig i spegeln och kolla över sin karaktär.

Så funkar inte människor....Mycket lättare att klaga på eller klanka ner på andra än att granska och fixa sig själv


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Avstängd
Skrivet av Gandy:

Så funkar inte människor....Mycket lättare att klaga på eller klanka ner på andra än att granska och fixa sig själv

Verkligen. Otroligt tråkigt debattklimat i Sverige. Åsiktskorridoren är så snäv att man är tvungen att tänka fyrtioelva gånger innan man uttrycker sig i risk att man sårar någon stackare. Svaga människor ska försvaras till varje pris för att inte orsaka osämja eller "dålig stämning". Jag personligen tror inte det är nyttigt för någon. Det brukar också bli uppförstorat och man förvärrar situationer när man hellre säger åt någon vad som får sägas eller inte får sägas, istället för att bemöta argument med bättre argument. Är det så farligt att bara låta vissa inlägg som sticker i ögonen på den del av befolkningen vara?

OBS. Kritiken är inte riktat mot FZ, utan samhället och internetklimatet i stort.

Medlem
Skrivet av jontepasagen:

Om en vuxen man tar illa vid sig vid något av ovanstående påstående är det antagligen dags att titta sig i spegeln och kolla över sin karaktär.

Jag personligen tog inte illa åt mig överhuvudtaget av den föregående diskussionen (innan rensningen), men tycker det är idioti att man ska klanka ner på personer som råkar gilla nåt man själv inte gillar, och säga att "det är bara barn som gillar detta" eller liknande kommentarer.

Har inget med att man råkar såra människor eller dylikt. Har med vettigt hyfs. Något som vissa ibland saknar.

Som har nämnts flera gånger, så är det fritt fram att klaga på X om spelet, men inte fritt att klaga på personerna som råkar gilla det som visats hittills.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av eXile:

Älskar att folk som inte verkar gilla spelet skriver att det är barnsligt osv

Jag är 33 år i år, spelat sen BF1942 och detta ser ut att vara skit grymt, kalla mig barn i dont care xD Kommer bli många många timmar i det här liret!

Jag skrev följande:

"Nej!!! så besviken jag blev. Hade verkligen hoppats på ett realistiskt krig i nutid eller Vietnam eller kalla kriget. Mycket trist. Detta såg ut att tillfredsställa 10-åringar som är besatta av tokig action. Perkele."
____________________________________________________________
Jag menar absolut inte att folk som gillar detta är barnsliga. Tänkte mest att EA har försökt göra det så arkad-igt som möjligt för att locka yngre spelare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Såg ut som vad Battlefield egentligen är.

Om man nu inte gillar det man såg, är det väldigt enkelt att bara skriva det "Japp, blev besviken, inte vad jag förväntade mig" eller "Tyckte inte det såg särskilt bra ut". Utan att lägga in något om "Det ser ut som ett spel för [x-antal år] gamla spelare, för barn eller åsnor på trehjulingar". Istället för att skriva "Detta ser ut att passa [valfri målgrupp]" som ett slags, min åsikt är bättre än alla andras. Kan man skriva "Detta såg inte ut att passa mig".

Uppenbarligen finns det personer med åldern över vad som betraktas som ett barn som gillade trailern och då blir poängen om att det är för barn eller endast passar yngre generationer väldigt dålig.

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Jag skrev följande:

"Nej!!! så besviken jag blev. Hade verkligen hoppats på ett realistiskt krig i nutid eller Vietnam eller kalla kriget. Mycket trist. Detta såg ut att tillfredsställa 10-åringar som är besatta av tokig action. Perkele."
____________________________________________________________
Jag menar absolut inte att folk som gillar detta är barnsliga. Tänkte mest att EA har försökt göra det så arkad-igt som möjligt för att locka yngre spelare.

Men kom igen 2042 är väl rätt nära nutid eller?
Och som någon sagt är detta en trailer

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tänkte mest att EA har försökt göra det så arkad-igt som möjligt för att locka yngre spelare.

Ursäkta men... Battlefield har ALLTID varit mer av ett arkadspel än något annat. "Sten/Sax/Påse" mentaliteten gällandes balansen mellan Infanteri, Flygvapnet och Stridsvagnar har alltid funnits i spelserien. Det är knappast realistiskt att infanteri eller stridsvagnar har någon större chans mot välriktade bomber från ett jetplan som flyger i Mach 3. Men likväl blir många piloter nerskjutna i Battlefield, just pga sten/sax/påse systemet.

Dom som nu tror att Battlefield 2042 är "mer arkadigt" än tidigare Battlefield, har antagligen aldrig spelat Battlefield innan, eller fortfarande har på sig sina rosafärgade glasögon.

Skrivet av CARTMAN:

"Nej!!! så besviken jag blev. Hade verkligen hoppats på ett realistiskt krig i nutid eller Vietnam eller kalla kriget. Mycket trist. Detta såg ut att tillfredsställa 10-åringar som är besatta av tokig action. Perkele."

Just en sån kommentar är precis enligt den typen där folk klankar ner på personer som råkar gilla nåt som du inte gillar. "Hate the game, not the player"


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Det rycker i spenderar fingrarna
Blir fint o lira nåt mer casual än tarkov eller stsr citizen

Medlem
Skrivet av Meurik:

Ursäkta men... Battlefield har ALLTID varit mer av ett arkadspel än något annat. "Sten/Sax/Påse" mentaliteten gällandes balansen mellan Infanteri, Flygvapnet och Stridsvagnar har alltid funnits i spelserien. Det är knappast realistiskt att infanteri eller stridsvagnar har någon större chans mot välriktade bomber från ett jetplan som flyger i Mach 3. Men likväl blir många piloter nerskjutna i Battlefield, just pga sten/sax/påse systemet.

Dom som nu tror att Battlefield 2042 är "mer arkadigt" än tidigare Battlefield, har antagligen aldrig spelat Battlefield innan, eller fortfarande har på sig sina rosafärgade glasögon.

Just en sån kommentar är precis enligt den typen där folk klankar ner på personer som råkar gilla nåt som du inte gillar. "Hate the game, not the player"

Ser fortfarande inget problem i min kommentar. Skit samma, behöver inte skita ner denna tråd mer än den blivit. Problemet kanske ligger hos mig vad vet jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Fler härliga reaktioner.

Inaktiv
Skrivet av eino:

Fler härliga reaktioner.

EA: "Here's 200 bucks. Make a reaction video. Don't bother to make it believable. Intensity 110%, thanks."

Medlem
Skrivet av anon_79617:

EA: "Here's 200 bucks. Make a reaction video. Don't bother to make it believable. Intensity 110%, thanks."

Första videon är snubben som gjorde Loopzook i BF1942. Förståeligt att han är såpass hyped och lycklig.

Also "Here's 10 bucks. Make a comment. Don't bother to research anything. Negativity 200%, thanks."

Inaktiv
Skrivet av LinkXLank:

Första videon är snubben som gjorde Loopzook i BF1942. Förståeligt att han är såpass hyped och lycklig.

Also "Here's 10 bucks. Make a comment. Don't bother to research anything. Negativity 200%, thanks."

Jag skojade bara #kränkt

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Jag skojade bara #kränkt

Tack

Skriv svar