Xbox-pik till Playstation: "...medan andra släpper konsolspel på pc åratal senare"

Medlem

Kanske ska släppa ETT spel först innan man yttrar sig?


signatur

Specs: PS5

Medlem

Enda anledningen att xbox släpper sina spel på PC dag 1 är ju för att de blev tvungna för att inte gå med förlust. De säljer inte tillräckligt med konsoller helt enkelt. Målet de hade var väl att sälja 200 miljoner Xbox One https://www.gamespot.com/articles/microsofts-original-xbox-on...

Resultatet blev ca en fjärdedel. Nu försöker de framstå som "good guys" och xbox-fanboysen sväljer det med hull och hår.

Skrivet av lars_kongo:

Enda anledningen att xbox släpper sina spel på PC dag 1 är ju för att de blev tvungna för att inte gå med förlust. De säljer inte tillräckligt med konsoller helt enkelt. Målet de hade var väl att sälja 200 miljoner Xbox One https://www.gamespot.com/articles/microsofts-original-xbox-on...

Resultatet blev ca en fjärdedel. Nu försöker de framstå som "good guys" och xbox-fanboysen sväljer det med hull och hår.

Inte anledningen, vet vem som helst som inte är en fanboy av en sida och inte försöker få en vinnande sida


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Är väl härligt att man kan ge varandra lite pikar också ibland! Man kan tycka vad man vill om Phil Spencer men han hyllar ju även konkurrenter om de gör något han tycker är bra och det ska han ha cred för.
Även om jag själv alltid tillhört "andra lägret" så inser jag ju att antalet konsolunika spel till Xboxen kommer att vara helt i paritet med vad Sony kommer spotta ut den här generationen. Och det kommer vara blandat både väldigt bra spel och mindre bra spel, precis som de Sony gör.


signatur

PSN: Swede_78

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Investeringar tar tid, spel tar tid att göra. 2018 hade Xbox 6 studios... Det kommer att braka loss så in i h-e snart, vet inte varför det är så svårt att se för vissa Ett spel i kvartalet, haha.

Jag tror inte folk har svårt att se den stora björnen. Jag tror dock att vissa hänger kvar vid vissa argument så länge de bara kan för de har inga bättre argument, och de är fullt medvetna om vad som kommer komma.

Medlem

oh yeah?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Räcker när man inte kan lira Bethesda spelen på PS5.

Medlem
Skrivet av Mariva:

...Man kan tycka vad man vill om Phil Spencer men han hyllar ju även konkurrenter om de gör något han tycker är bra och det ska han ha cred för...

Ja, 30% av hans arbete verkar numer gå ut på att gratulera sina konkurrenter.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

123
Skriv svar