Summer Game Fest - se alla trailers, sätt betyg!

Robot
Summer Game Fest - se alla trailers, sätt betyg!
Medlem

Näe... detta var inget vidare. Ända jag egentligen såg var en penga girig reklam, sponsorer, nya skins hit och dit, massa färger och pang pang. Hehe jag är bitter.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Näe... detta var inget vidare. Ända jag egentligen såg var en penga girig reklam, sponsorer, nya skins hit och dit, massa färger och pang pang. Hehe jag är bitter.

Då är jag fan också bitter...


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Inaktiv
Skrivet av B-itta:

Näe... detta var inget vidare. Ända jag egentligen såg var en penga girig reklam, sponsorer, nya skins hit och dit, massa färger och pang pang. Hehe jag är bitter.

Känner samma. Jag kan förstå att det fanns några grejer som tilltalade folk men om jag ska sätta betyget efter hur många gånger jag personligen blev exalterad så måste jag ge en etta. Klankar absolut inte ner på vad andra tycker om spelen som visades men så gott som inget föll mig helt enkelt i smaken. Elden Ring såg dock halvintressant ut så det kanske får bli min entré in i soulsspelen.

Medlem

Det några guldklimpar men mestadels skit...
2 av 5

Sen avtäcktes Elden Ring gameplay
4 av 5

Bra hålligång på uppesittarkvällen med! Starkt jobbat Jocke, Calle och ni bakom kulisserna.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Moderator | Testpilot

Känns som att det alltid blir negativa betyg på shower. Mycket för att folk inte är nöjd med många spelen, vilket är ju nästintill omöjligt.

Just i detta fall så var det tråkiga sidospår och mycket SKINS, SKINS, SKINS. 2021s svar på SPORTS.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör

Elden Ring kan bli svårslaget, annars var det rätt tunt med intressanta spel tycker jag. Med några fler såna hade det varit mycket lättare att ta Amazon-reklam och alla skins. 2, möjligen 3 av 5 i betyg från mig.


signatur
Medlem

Av att inte ha sett nånting blev jag ohälsosamt hypad av ett nytt painkiller 😅. Hoppas verkligen man får se lite gameplay imorgon.

Medlem

2/5. Axiom Verge 2 såg överraskande trist ut. Elden Ring är tyvärr inget för mig. Bloodborn och Darksouls 3 har gett mig ptsd mot såna spel.
Massor av trist jox. Hmm. Svag 2a för mig personligen.

Med det sagt vet jag ju att det jag ser fram mot är på söndag. Xbox Bethesda. 👍

Medlem

Betyg 2/5 på spelinnehållet men de flesta spel såg ut att vara 10 år gamla, hade hoppats på flera AAA spel som visar kraften i de nya konsollerna eller grafikkorten.
Elden är inget för mig.
Jag Undrar fortfarande vad Deviation games gjorde där, "titta vi är en ny spelstudio men vi har inge spel att visa"
Calle och Jocke och ni andra på FX bra jobbat.

Medlem

Är inget fan av soulsborne genren så Tales of Arise var väl höjdpunkten i det här.

Medlem

Rent generellt gillade jag det av två anledningar.

1. Elden Ring.
TL;DR: Because Elden Ring.

2. Tempot
Vanligtvis brukar dessa typer av shower och presentationer dras ut på så jäkla mycket vilket gör det till 3x10h evenemang som man behöver följa. Visserligen kommer det fler presentationer men satans vad skönt det var med högre tempo än vad vissa andra presentationer brukar ha.
Nu finns det så klart spel jag gärna får mer information om men det är sådant de kan utveckla kring i efterhand eller på övriga presentations-tider. E3 må vara ett stort evenemang men det känns verkligen som att det bör vara mer betoning på kortare presentationer av diverse saker för skapa en grundläggande vetskap om respektive spel/teknologis existens för att sedan vidareutveckla informationsförmedlingen med detaljer.

Skribent

1/5. Ingenting som intresserade mig förutom möjligtvis Two Point Campus som jag kanske fiskar ur en digital reaback om några år. Men kul i alla fall att det känns som att E3 är igång nu! Jag tar sikte på Microsoft/Bethesda, Devolver och Nintendo och håller tummarna.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Inget av det som visades kändes next gen, hade lika gärna kunnat vara 2010. Stela animationer, "gullig" eller "cartoonig" grafik på det mesta och oinspirerat gameplay. Meh...

Medlem

Showen överraskande ändå positivt med en stor mängd nya mysiga spel som jag nu ser fram emot mycket. Sedan kunde det varit lite mindre skins... Men det var oväntat skönt att slippa massor av tekniskt säljsnack. En solklar 3/5.

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Inget av det som visades kändes next gen, hade lika gärna kunnat vara 2010. Stela animationer, "gullig" eller "cartoonig" grafik på det mesta och oinspirerat gameplay. Meh...

Om folk slutar upp med att skriva "meh..." så kommer det att försvinna. Så varför spjärnar du emot?

Medlem

Kan det vara så att det är helt enkelt en annan generation/typ av spelare som en del av detta ska tilltala? Inte bara tonårspojkar eller mellanåldersmän som ändå dominerar spelscenen?
Eller så är alla bara bortskämda? "Buhuhu bara en eller två spel som tilltalar mig."
Är väl inte så farligt? Blir enklare att välja vad man ska köpa med tanke på att det är nuförtiden 600++ för ett nytt spel? Eller så blir det dags för back-log spel som många gnälla om?
Även om jag med kan tycka att mycket inte föll i min smak, men jag har spel så det räcker, om jag är ärligt. Det blir dessutom fler annonseringen vid andra tillfällen, var ju inte alla med på denna E3.
So, big deal. Imorgon har många glömt det ändå och pratar om nästa grej.

Medlem
Skrivet av Circuit:

Om folk slutar upp med att skriva "meh..." så kommer det att försvinna. Så varför spjärnar du emot?

Meh... 😉

NuZ
Testpilot

Tråkigt att folk bryr sig mer om grafikdemos än faktiskt kolla på nya spel och upplevelser tycker jag.

Showen var väldigt ”sponsrad” tyvärr och massa skins, det döda en del men iaf en 3/5 pga. innehållet som visades. Saber, Metal slug, Death stranding och Elden ring såklart.

Men Tunic stal showen för mig. Så hypad på det rävzeldaklonen <3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ger det typ 3 av 5 eftersom att det var ganska ok.
Gillade några av titlarna:

Elden ring, Tiny Tina, Death Stranding(hoppas att PS4 versionen uppdateras), Tales of Arise och Evil Dead ser ganska roliga ut.
Gillade Two point hospital, men får inte riktigt grepp om Campus, får se vad jag tycker när det kommer gameplay.
Det var smärtsamt när FZ klankade ner på Evil Dead på streamen, jag tycker väldigt bra om den världen.
Det är ganska stor skillnad på första och andra filmen också, där första filmen är mer fokuserad skräck medans den andra flippar ur mycket mer istället(båda är dock väldigt bra).
Jag gillade även den nya som kom för typ 10 år sedan, bra på riktigt till skillnad från senaste Nightmare on Elm street som har helt värdelös(vilket också är tragiskt eftersom att jag älskar grundkonceptet).

80-tals skräck/gore kanske inte är FZs grej helt enkelt.

Musiken och reklamen(räknar även in skins här) var ju lite tråkigt, men förmodligen nödvändig.

Redaktör
Skrivet av Fearnox:

Ger det typ 3 av 5 eftersom att det var ganska ok.
Gillade några av titlarna:

Elden ring, Tiny Tina, Death Stranding(hoppas att PS4 versionen uppdateras), Tales of Arise och Evil Dead ser ganska roliga ut.
Gillade Two point hospital, men får inte riktigt grepp om Campus, får se vad jag tycker när det kommer gameplay.
Det var smärtsamt när FZ klankade ner på Evil Dead på streamen, jag tycker väldigt bra om den världen.
Det är ganska stor skillnad på första och andra filmen också, där första filmen är mer fokuserad skräck medans den andra flippar ur mycket mer istället(båda är dock väldigt bra).
Jag gillade även den nya som kom för typ 10 år sedan, bra på riktigt till skillnad från senaste Nightmare on Elm street som har helt värdelös(vilket också är tragiskt eftersom att jag älskar grundkonceptet).

80-tals skräck/gore kanske inte är FZs grej helt enkelt.

Musiken och reklamen(räknar även in skins här) var ju lite tråkigt, men förmodligen nödvändig.

Jag gillade första två Evil Dead-filmerna, och är lite nyfiken på spelet. Kan bli kul röj med kompisar, kan också bli skit. Kommer en nyhet om det om ett tag.


signatur
Medlem

Jag led mig igenom hela showen i tron om att Chassi-Jesus skulle avsluta med en nakenchock men tji-fick man. Oljar in mig inför Fragzonefredag idag igen med nya förhoppningar.
För mig så får Jocke och Calle alltid högsta betyg i vanlig ordning . Showen i övrig hade inget för mig alls tyvärr och kändes, precis som nämnts tidigare, ganska överkommersialliserad.

Medlem

Kommer inte ihåg vilket spel det var men var något där dom slogs med någon kock på slutet var 4 spelare som jag tyckte såg intressant ut men hitta inte på det via trailerna

Medlem

Har alltid haft svårt för herr Geoff och denna gången blev det för utspätt med reklam. Jag tycker att spelen de visade var ok men tonen i showen lämnade något bittert i munnen. Jag blev så pepp efter Elden ring trailern så jag installerade DS3 igen för lite ducka ducka slash roll roll slam.

Medlem

Bästa var den nya bakgrundsbelysningen i FZ-studion.
(Även Jocke & Calle)
I övrigt 1/5.

1
Skriv svar