Uppesittarkväll med FZ och Summer Game Fest!

Robot
Uppesittarkväll med FZ och Summer Game Fest!

Geoff Keighley ska presentera fler än 30 spel, varav "12 världspremiärer". Vi täcker allt live.

#e3-2021, #summer-game-fest, #uppesittarkväll


Medlem
Medlem

Summer Games Fest verkar vara en mer intressant sak än E3 tycker jag.
Det här blir nog o försöka hålla koll på iaf.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Vi ses i chatten ikväll!

Medlem

Tycka vad man vill om denne Geoff, men skrapa ihop bra innehåll kan han. Levererade bra förra sommaren. Ser fram emot detta!

Avstängd

Intressant!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Tycka vad man vill om denne Geoff, men skrapa ihop bra innehåll kan han. Levererade bra förra sommaren. Ser fram emot detta!

hehe finns roliga cringe videos med honom på youtube som är svåra att inte fnittra åt men håller helt med dig. Han kan skrapa ihop innehåll!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Frilansare
Skägg.
10 Chambers

Jag hoppas detta blir en temperaturmätare inför resten av sändningarna. Att det blir första teasers här som sedan kör fullt ut på senare sändningar.


signatur
Medlem

Typiskt att detta hamnar på en sleten torsdag, men skall försöka skaka mig loss och hälsa på i chatten ikväll 👌

Skrivet av Gregerory:

Tycka vad man vill om denne Geoff, men skrapa ihop bra innehåll kan han. Levererade bra förra sommaren. Ser fram emot detta!

Han har också lika fina sneakers som MacGyver!

Avstängd

Tagga te!

Helt övertygad om att jag blir lika besviken som alltid.

Inaktiv

Har laddat med 1.5l Coke Zero och lite sura godisar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Patashnic:

Har laddat med 1.5l Coke Zero och lite sura godisar.

"Lite sure godisar" låter som en helkväll!


signatur
Medlem

Har också laddat, fast med 1,5l Pepsi och en påse chips.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Frilansare
Skrivet av Baronova:

Har också laddat, fast med 1,5l Pepsi och en påse chips.

Dippa också?

Medlem

Borsta tänderna med mint tandkräm och sedan dricka cola..... hmm vad gott.. eller yuck..

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Dippa också?

Självklart, fast brukar oftast glömma bort dippen tills efter jag har tryckt i mig hela chipspåsen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Redaktör
Skrivet av Baronova:

Självklart, fast brukar oftast glömma bort dippen tills efter jag har tryckt i mig hela chipspåsen.

Bättre göra det med chips och dipp än gin och tonic.


signatur
Medlem

Tiny Tina! Dragons!! Wonderful 😳🙂😁


signatur

War, War never changes...

Medlem

Alltså.. Är det här E3? .. Eller vad är det?

Rätt luddigt format.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Riktigt blekt än så länge, hoppas det inte är en indikation på hur årets E3 blir.

Skribent

Well, detta var ju inte direkt upphetsande på något plan. Får hoppas på att de andra showerna har något roligt att bjuda på.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Kommenterade det på streamen, men då jag inte riktigt kunde lyssna på om det blev en respons så ger jag feedback här.
Inbäddningen av YT på framsidan av FZ är ifrågasättbart. Faktumet att den automatiskt spelas orsakar en negativ upplevelse då det kan bli problematiskt när streamen drar igång högsta kvalité medans man har annat igång. Vet inte om det är bara för mig den startas automatiskt eller om det är plugin-grej, men skulle uppskattas om det inte var fallet.

Redaktör

VET du vad? Nu får man sätta betyg på Summer Game Fest!! Och så får man se alla trailers också - igen!!!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MrPeters:

Kommenterade det på streamen, men då jag inte riktigt kunde lyssna på om det blev en respons så ger jag feedback här.
Inbäddningen av YT på framsidan av FZ är ifrågasättbart. Faktumet att den automatiskt spelas orsakar en negativ upplevelse då det kan bli problematiskt när streamen drar igång högsta kvalité medans man har annat igång. Vet inte om det är bara för mig den startas automatiskt eller om det är plugin-grej, men skulle uppskattas om det inte var fallet.

Hur menar du att det påverkar dig negativt att streamen spelas automatiskt?

Vi ser det en positiv effekt; fler ser att någon händer live och kan dessutom delta i chatten utan att lämna sajten.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hur menar du att det påverkar dig negativt att streamen spelas automatiskt?

Vi ser det en positiv effekt; fler ser att någon händer live och kan dessutom delta i chatten utan att lämna sajten.

Möjligheten att ta del av streamen är definitivt en positiv aspekt, men faktumet att den automatiskt börjar spela upp är inte det, ur mitt perspektiv iaf. Vet inte om det är att live-streamade YT videos har högre påverkan eller om det slog slint någonstans, men så fort streamen började så haverade prestandan i Twitch-streamen jag hade igång vilket gjorde att jag inte kunde kolla på varken er live-stream eller Twitch. Youtube-streamen blev automatiskt på maxad kvalité vilket jag snabbt sänkte till 480p för att se om det hjälpte, vilket det av någon anledning inte gjorde.

Som sagt, är inte emot idén att ha inbäddning av streamen på framsidan, men om möjligt så kanske det vore bättre att inte ha den automatiskt igång. Alternativt så kan ni ha ett expanderbart element som presenterar stream och chat. Om det även blir så här i mobila enheter så kan det ha effekt på annan media-uppspelning då vissa applikationer pausar dess uppspelning när annan app spelar upp ljud av viss typ.

Ska även sägas att jag under kvällens presentation hoppade ut och in på FZ för att se om någon nyhet hade lagts upp vilket i sin tur startade streamen och åter igen haverade prestandan på övrig media. Om ni vill att streamen ska startas automatiskt så kanske det går att spara i cache om streamen har blivit pausad eller minimerad (om detta möjliggörs), på detta viset så har besökarna med kontroll över vad som presenteras och om de lämnar för att återkomma så blir detta inte ett störningsmoment.

Medlem

Showen får en svag 3/5 - För mig personligen så räddade Tiny Tina och "Metal Gear Stranding" det
Är inget fan själv av Elden Ring men hoppas det blir bra för alla er som gick igång på det.

FZ får som vanligt perfect score 5/7
Calle själv får 3/5 mixerbord (Utan strul med ljudet är det inte FZ)

Nu kan det bara bli bättre (resten av E3)


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Inaktiv

Tiny Tina kan nog vara något. Vill se lite gameplay dock.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MrPeters:

Möjligheten att ta del av streamen är definitivt en positiv aspekt, men faktumet att den automatiskt börjar spela upp är inte det, ur mitt perspektiv iaf. Vet inte om det är att live-streamade YT videos har högre påverkan eller om det slog slint någonstans, men så fort streamen började så haverade prestandan i Twitch-streamen jag hade igång vilket gjorde att jag inte kunde kolla på varken er live-stream eller Twitch. Youtube-streamen blev automatiskt på maxad kvalité vilket jag snabbt sänkte till 480p för att se om det hjälpte, vilket det av någon anledning inte gjorde.

Som sagt, är inte emot idén att ha inbäddning av streamen på framsidan, men om möjligt så kanske det vore bättre att inte ha den automatiskt igång. Alternativt så kan ni ha ett expanderbart element som presenterar stream och chat. Om det även blir så här i mobila enheter så kan det ha effekt på annan media-uppspelning då vissa applikationer pausar dess uppspelning när annan app spelar upp ljud av viss typ.

Ska även sägas att jag under kvällens presentation hoppade ut och in på FZ för att se om någon nyhet hade lagts upp vilket i sin tur startade streamen och åter igen haverade prestandan på övrig media. Om ni vill att streamen ska startas automatiskt så kanske det går att spara i cache om streamen har blivit pausad eller minimerad (om detta möjliggörs), på detta viset så har besökarna med kontroll över vad som presenteras och om de lämnar för att återkomma så blir detta inte ett störningsmoment.

Fattar! Skumt att en vanlig stream tankade en annan stream - upplever du samma sak om du streamar saker direkt från tuben?

Den autospelar bara på desktop, utan ljud. På mobila enheter kan det bli precis som du säger, varför vi valde att inte autospela den. Det vore intressant att se om videon kan vara i pausat läge men chatten är live.

Vi kommer inte göra något kring spelaren under E3, och själva spelaren är bara aktiv under sändningarna, så hoppas du har överseende så länge.


signatur
Medlem

Problemet verkar mer vara kopplat till Twitch-streamens interaktion med FZ, osäker på exakt vad som händer men märkte under skrivandets gång av detta meddelande att det laggade till när jag bara förflyttade musen över meddelande-fältet... Högst osäker på varför för detta är ett beteende som jag inte har märkt av förut.

Skapade en performance profile i Chrome för att se om jag blev något klokare, den pekade ut 'Composite Layers' som en tidskrävande bov under lagget, men det gjorde inte mig mycket klokare.

Testade även stänga ned sidan med Twitch-streamen och öppna upp den igen, problematiken verkar ha minskat... Vet inte riktigt vad som hände men problemet verkar ha försvunnit...?

Vet inte om det har med nån aspekt av Twitch som kickar igång när jag är på FZ eller om den specifika sidan hade slagit slint.
Efter gårdagens problematik hade jag vid ett tillfälle fyra stycken Twitch-streams igång samtidigt utan problem, dock testade jag inte navigera på FZ samtidigt, så vet inte riktigt vad det är.
Kan testa och se om problemet uppstår igen.

-Ny edit 16:03-
Efter jag klickade på att redigera meddelandet så började lagget igen. Det verka vara möjligt för mig att återskapa problemet iaf, om det är något ni vill att jag ska felsöka vidare.
-//Slut på edit-

-
-
Efterföljande segment av meddelandet är skriven före ovanstående, så viss information nedanför korrelerar inte med ovanstående, förbise den informationen nedanför.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

upplever du samma sak om du streamar saker direkt från tuben?

Att streama vanlig video i 1080p 60fps funkar utan några problem även med en 1080p 60fps stream på Twitch igång. Hade inte ens någon av streamsen på den kvalitén igår, då var det 720p 30fps på Twitch och 480p på inbäddade live-streamen.
Testade även med 1080p 60fps Twitch stream och en 1080p live-stream på YT, inga synliga prestandaproblem.

Något jag märkte var dock att dagens fräckaFragzone-fredag orsakade lagg i webläsaren när jag startade den (1080p 60fps), och då var det inte live-varianten heller. Så det tyder mer på att det är inbäddade YT-videor som är ett problem än att specifikt live-streamen orsakar problem.

Citat:

Det vore intressant att se om videon kan vara i pausat läge men chatten är live.

Det vore för mig den idealiska varianten.

Citat:

Vi kommer inte göra något kring spelaren under E3, och själva spelaren är bara aktiv under sändningarna, så hoppas du har överseende så länge.

Fullt förståeligt och det har jag definitivt ^^

1
Skriv svar