Elden Ring stödjer upp till fyra spelare och co-op

Robot
Elden Ring stödjer upp till fyra spelare och co-op

Men det är oklart om det blir någon PvP.

#Elden-ring, #From-software


Inaktiv

Är en av som bittra jävlarna som anser att man inte klarat soulsborne spel om man tagit hjälp av andra. Känns som hela grundiden går förlorad.

Medlem

Kommer helt klart spela solo

Men kul för dem som har vänner!

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Är en av som bittra jävlarna som anser att man inte klarat soulsborne spel om man tagit hjälp av andra. Känns som hela grundiden går förlorad.

Problemet är att det bossar i andra Souls spel inte är gjorda för coop vilket gör dem extremt lätta när man är fler än en. Kanske det kan bli bättre i detta spel men tror det krävs specialbossar för coop eller åtminstone helt annorlunda beteende mellan coop och singleplayer för att det ska bli bra. Fast å andra sidan så är det kanske också bra att det är lätt för att tilltala fler spelare då jag tror många tycker singleplayer i Souls spelen är för svårt.

Medlem

Hoppas på en rättvis scaling, att det blir svårare ju fler man är!
Första vändan blir solo, sen kanske med vänner


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Inaktiv
Skrivet av anon_176162:

Är en av som bittra jävlarna som anser att man inte klarat soulsborne spel om man tagit hjälp av andra. Känns som hela grundiden går förlorad.

Har spelat Demon's och första Dark men aldrig klarat av dom då jag tröttnat. Spelade då solo, kanske är roligare co-op.

Medlem

Bara mesar tar hjälp av andra på bossarna

Moderator | Testpilot

Coop är alltid kul så detta välkomnar jag!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag hoppas verkligen man kan lira permament co-op. Har länge drömt om att få ett souls liknande spel där man kan spela ihop o utforska världen tillsammans med någon.

Synd bara det här spelet just nu grafiskt är långt efter BluePoints Demon's Souls Remake.
Grafik är inte allt men visst blir man bortskämd o vänjer sig hela tiden vid nya standarder.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

NuZ
Testpilot

Hahaha använda blues?! Git gud!
Hoppas på invasion också då det är fantastiskt roligt att invadera andra spelare och förstöra för dem
#redphantom4life


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

Ska bli spännande med fler coop-spel! Finns helt för få bra spel på den fronten tyvärr!

Medlem

Vem fan bryr sig om man klarar ett spel solo eller co-op. Är väl upplevelsen som räknas.

Inaktiv
Skrivet av Deekar:

Vem fan bryr sig om man klarar ett spel solo eller co-op. Är väl upplevelsen som räknas.

Man måste ju vara 1337. Helst ska man raida i WoW solo.

Medlem

Git Gud


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Deekar:

Vem fan bryr sig om man klarar ett spel solo eller co-op. Är väl upplevelsen som räknas.

En stor del av syftet med spelet är ju att lära sig bossarnas attackmönster och komma lite lite längre för varje försök, för att brista ut i total eufori när man väl klarar bossen. Att ta hjälp av någon annan förstör ju hela poängen med spelet.

Ungefär samma sak som att springa igenom gamla raids i wow och tycka att man har gjort nått bra :).

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

En stor del av syftet med spelet är ju att lära sig bossarnas attackmönster och komma lite lite längre för varje försök, för att brista ut i total eufori när man väl klarar bossen. Att ta hjälp av någon annan förstör ju hela poängen med spelet.

Ungefär samma sak som att springa igenom gamla raids i wow och tycka att man har gjort nått bra :).

Det är väl upp till individen vaddom tycker om?
Hur förminskar det din upplevelse hur någon annan spelar spelet?

Medlem
NuZ
Testpilot
Skrivet av r4v3nl0rd:

Jolly co-op!

Praise the sun!

\[T]/


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Mycket prestige i den här tråden. Jag fick råspö i Daemons Souls till PS3an men klarade Bloodborne med massa svärande. Jag får inte en kick av att vinna som mäter upp till den nivå av irritation jag får när man kör om bossarna 3-20 ggr. Det är inte kul att vara sur över ett spel när man har två småbarn (dom var väll 1år och 3år på den tiden jag spelade ut Bloodborne) som inte förstår varför man är sur. Och jag har ingen lust att riskera att man blir lika sur igen, så CO-OP låter trevligare.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Mycket prestige i den här tråden. Jag fick råspö i Daemons Souls till PS3an men klarade Bloodborne med massa svärande. Jag får inte en kick av att vinna som mäter upp till den nivå av irritation jag får när man kör om bossarna 3-20 ggr. Det är inte kul att vara sur över ett spel när man har två småbarn (dom var väll 1år och 3år på den tiden jag spelade ut Bloodborne) som inte förstår varför man är sur. Och jag har ingen lust att riskera att man blir lika sur igen, så CO-OP låter trevligare.

Kan jag hålla med om! Fick sluta lira Returnal efter 2 bossar för jag insåg att det gick inte lira med en 2-åring i samma rum😂 Får ta upp det vid ett senare tillfälle!

Medlem

Om man är värdelös på bossen så är det lättare att köra co-op, men är man helt okej på bossen så blir det svårare med co-op (åtminstone i DS2 och 3) eftersom man tillsammans oftast gör mindre skada mot bossen än vad man hade gjort ensam.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Karmak:

Hur förminskar det din upplevelse hur någon annan spelar spelet?

Inte på något sätt faktiskt. Men, vissa personer tycker gatekeeping är en bra grej.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte på något sätt faktiskt. Men, vissa personer tycker gatekeeping är en bra grej.

Det är viktigt att designa ett spel med en tydligt målbild. Svårighetsgrader i ett spel ska egentligen inte behövas då utmaning bör vara en del av upplevelsen, oavsett om den är lätt eller svår. Försöker man tilltala alla slutar det ofta med att man inte tilltalar någon alls.

Coop i Dark Souls är dock en bra lösning för att göra spelet enklare. Jag tycker det är en betydligt bättre lösning än att låta spelaren välja svårighetsgraden i en meny. Coop och summons är dessutom kopplat till spelets lore och story vilket gör det ännu mer genialiskt.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem
Skrivet av NuZ:

Hahaha använda blues?! Git gud!
Hoppas på invasion också då det är fantastiskt roligt att invadera andra spelare och förstöra för dem
#redphantom4life

My man. Om det vankas 4 player co-op så hoppas jag att man kan invadera tillsammans med en kompis också. Det låter urbota roligt att rida omkring med sina röda bröder.

Skrivet av Deekar:

Vem fan bryr sig om man klarar ett spel solo eller co-op. Är väl upplevelsen som räknas.

Det är ju själva upplevelsen som förstörs när man tar hjälp av andra då det blir pisslätt istället för utmanande. Alla får spela hur de vill, men varför ens lira om man ska missa en av spelets grundpelare? Adapt and overcome.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sarky:

Det är viktigt att designa ett spel med en tydligt målbild. Svårighetsgrader i ett spel ska egentligen inte behövas då utmaning bör vara en del av upplevelsen, oavsett om den är lätt eller svår. Försöker man tilltala alla slutar det ofta med att man inte tilltalar någon alls.

De har en tydlig målbild. Det ska finnas coop, så jag ser inte problemet.

Souls-spelen skulle inte på något sätt bli sämre bara för att det fanns ett easy mode. De som vill ha vanliga Souls-upplevelsen som det är tänkt kan spela det på det viset, folk som vill spela för de tycker världen är intressant och bara kunna plöja allt utan problem kan göra det också - det påverkar inte dig överhuvudtaget.

I slutändan får utvecklaren göra som de vill, men jag ser personligen inte problemet med att folk skulle vilja ha svårighetsgrader i Souls-spel. I praktiken så betyder det bara att fler kommer kunna köpa spelet och ha kul med det.

Med det sagt så tycker jag inte svårighetsgrader där man bara ändrar på nummer är så intressant. Jag tycker om att öka svårighetsgraden när det går, och ser gärna att fiendeformationer är annorlunda och kanske även att en boss har en annan fas. Kräver det inte, och vet att det tar mer tid att utveckla, men de gånger det händer så är det fantastiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

De har en tydlig målbild. Det ska finnas coop, så jag ser inte problemet.

Inte jag heller. Därav referensen till Dark Souls som du kapade.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Souls-spelen skulle inte på något sätt bli sämre bara för att det fanns ett easy mode. De som vill ha vanliga Souls-upplevelsen som det är tänkt kan spela det på det viset, folk som vill spela för de tycker världen är intressant och bara kunna plöja allt utan problem kan göra det också - det påverkar inte dig överhuvudtaget.

I slutändan får utvecklaren göra som de vill, men jag ser personligen inte problemet med att folk skulle vilja ha svårighetsgrader i Souls-spel. I praktiken så betyder det bara att fler kommer kunna köpa spelet och ha kul med det.

Med det sagt så tycker jag inte svårighetsgrader där man bara ändrar på nummer är så intressant. Jag tycker om att öka svårighetsgraden när det går, och ser gärna att fiendeformationer är annorlunda och kanske även att en boss har en annan fas. Kräver det inte, och vet att det tar mer tid att utveckla, men de gånger det händer så är det fantastiskt.

Det är precis därför som jag inte gillar svårighetsgrader i spel. I majoritet av fallen är det endast förändringar av fiendernas liv och skada. Det behövs precis som du säger en genomgång av spelets mekanik och balansera den för de olika svårighetsgraderna. Detta är ett jättejobb som skulle öka utvecklingstiden något extremt. Tid som annars kunde läggas på att förbättra eller förlänga grundspelet.

Så jo det påverkar mig och alla andra. Enda tillfället då det inte gör det är i en värld då tid och pengar inte var en resurs i utvecklingsprocessen.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sarky:

Inte jag heller. Därav referensen till Dark Souls som du kapade.

Det är precis därför som jag inte gillar svårighetsgrader i spel. I majoritet av fallen är det endast förändringar av fiendernas liv och skada. Det behövs precis som du säger en genomgång av spelets mekanik och balansera den för de olika svårighetsgraderna. Detta är ett jättejobb som skulle öka utvecklingstiden något extremt. Tid som annars kunde läggas på att förbättra eller förlänga grundspelet.

Så jo det påverkar mig och alla andra. Enda tillfället då det inte gör det är i en värld då tid och pengar inte var en resurs i utvecklingsprocessen.

Jag skulle inte säga att det påverkar er alls. Gör de bara % ändringar är det inte ofta något som kräver mycket, eller ens speltestas ordentligt. Ofta så är spelet utformat för att spela på "normal", så spela den i så fall. En sådan "liten" grej tar inte mycket tid alls från något annat de skulle vilja lägga in.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Sarky:

Inte jag heller. Därav referensen till Dark Souls som du kapade.

Det är precis därför som jag inte gillar svårighetsgrader i spel. I majoritet av fallen är det endast förändringar av fiendernas liv och skada. Det behövs precis som du säger en genomgång av spelets mekanik och balansera den för de olika svårighetsgraderna. Detta är ett jättejobb som skulle öka utvecklingstiden något extremt. Tid som annars kunde läggas på att förbättra eller förlänga grundspelet.

Så jo det påverkar mig och alla andra. Enda tillfället då det inte gör det är i en värld då tid och pengar inte var en resurs i utvecklingsprocessen.

Varför skulle det vara ett jättejobb? Majoriteten av spel som görs har en valbar svårighetsgrad, vad är det som gör det så svårt för FS?

Medlem
Skrivet av loerk:

My man. Om det vankas 4 player co-op så hoppas jag att man kan invadera tillsammans med en kompis också. Det låter urbota roligt att rida omkring med sina röda bröder.

Det är ju själva upplevelsen som förstörs när man tar hjälp av andra då det blir pisslätt istället för utmanande. Alla får spela hur de vill, men varför ens lira om man ska missa en av spelets grundpelare? Adapt and overcome.

Upplevelsen är subjektiv. Bara för du gillar utmaningen betyder inte att andra gör det. Svårare än så är det inte. Det är ju därför co-op existerar i alla Dark Souls spel. Om du vill spela spelet så som det är tänkt, gör så. Men säg inte åt andra "varför spela ens" bara för de inte är lika förtjusta i att vara en masochist som oss andra.

Sen gällande "Om det vankas 4 player co-op så hoppas jag att man kan invadera tillsammans med en kompis också. Det låter urbota roligt att rida omkring med sina röda bröder." så kontrar jag, varför ta bort grundpelaren om du behöver ta hjälp av andra personer när du invaderar? Gör det solo om du vill ha den "riktiga upplevelsen".

Medlem

Både invasions och co-op, det har vart kul och funkat väldigt bra i både Bloodborne och i hela souls-serien. Så ja tack!

12
Skriv svar