Tecken på att Microsoft Flight Simulator (mycket!) snart kan släppas på Xbox

Robot
Tecken på att Microsoft Flight Simulator (mycket!) snart kan släppas på Xbox
Medlem

Det är bra det att xboxfolket får njuta lite av en bra flightsim, så de ser ljuset på andra sidan.... DCS, Il2 etc....

Medlem

"I så kan Microsoft Flight Simulator bli det första Xbox Game Studios-spelet som släpps till next-gen-konsolerna och inte Xbox One. Gammelkonsolen har det nämligen varit tyst om. " Kan inte tänka mig det går att få det att fungera okej på Xbox one, knappt ens one X eftersom spelet är så CPU tungt. Så det är nog lika bra att om det inte kommer till one. Men det kanske kan komma dit genom streaming.

Medlem

Woohoohoo!!! Som jag väntat!

Skribent
Skrivet av Lilagröt:

"I så kan Microsoft Flight Simulator bli det första Xbox Game Studios-spelet som släpps till next-gen-konsolerna och inte Xbox One. Gammelkonsolen har det nämligen varit tyst om. " Kan inte tänka mig det går att få det att fungera okej på Xbox one, knappt ens one X eftersom spelet är så CPU tungt. Så det är nog lika bra att om det inte kommer till one. Men det kanske kan komma dit genom streaming.

Det känns som MS förbereder denna lösning senare via Xcloud genom att de uppgraderat servrarna. Men att få spelet att funka på nya generationens konsoler är nog imponerande nog. Min dator grinade blod och bönade mig om avlivning när jag försökte spela det. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Konstigt att det inte redan finns på xbox. Microsoft skröt ju i dagarna om att de är de enda som släpper sina spel samtidigt på flera plattformar.

Redaktör
Skrivet av Sillgam:

Konstigt att det inte redan finns på xbox. Microsoft skröt ju i dagarna om att de är de enda som släpper sina spel samtidigt på flera plattformar.

MSFS är ju ett undantag. Det enda, va? Begripligt: flygsimmar har ju speciella krav på kontroller, och är ju ofta exceptionellt krävande. Sjukt imponerande om de får till det här bra.


signatur
Medlem

De har pratat om att PC-versionen kommer prestera avsevärt bättre tack vare optimeringar som behövdes för Xbox-versionen, så det är nog inte samma tungdrivna kod som man är van vid.

1
Skriv svar