Evil Dead släpps i år – kör Ash med motorsåg eller som ondskan själv

Robot
Evil Dead släpps i år – kör Ash med motorsåg eller som ondskan själv

Ont mot gott när kultsplatterfilmerna blir spel i år.

#evil-dead-the-game


Inaktiv

Blev inte direkt däckad av trailern, saknar känslan från filmerna. Har dock inte sett serien, kanske baseras på den?

Medlem

Serien var rätt så bra, rätt hyggliga bi-karaktärer och en hel del over-the-top scener som var "grabbroliga". Serien är dock inte alls lika bra som dom gamla filmerna och jag antar att spelet i sig blir mediokert som bäst.

Ja, det var oftast bättre förr


signatur
Inaktiv

Verkar vara mest ett "friday the 13th" online. Hade hellre sett något som var mer storydrivet där man hjälptes åt typ strange brigade.

Medlem

Känns som den här typen av spel inte alls utvecklas alls sen Dead By Daylight. Allt de gör är ju slänger på ett tema från nån film och tror det räcker.

Medlem

Evil Dead tv-serien är grym, klart bland det bästa som släppts. Gillar också den brutala film-remaken från 2013. Bort med all ostighet och in med mer brutalitet. De gamla filmerna är klassiker, men när det gäller Evil Dead har de gjort nytt material som är bättre än det gamla.

Medlem

Ser ut att vara snygg grafik iaf. Av filmerna har jag bara sett den nyaste Evil Dead från 2013 och den var riktigt jäkla bra tycker jag. Slafsig, rå och mörk.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

KoP
Medlem

Det är för övrigt andra gången som Evil Dead blir spel. Spelade en ganska kass spelversion utav Evil Dead på C64'an för en massa år sedan.

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Det är för övrigt andra gången som Evil Dead blir spel. Spelade en ganska kass spelversion utav Evil Dead på C64'a för en massa år sedan.

Japp, har ett minne av det jag också.

Skribent

Tycker det ser okey ut även om det inte verkar vara något nytt vad gällande osymmetriska skräckspel som Dead by Daylight/Friday 13th. Undrar lite hur det är att spela demonerna? Om du har mer saker att göra än att bara jaga de andra spelarna kan det ju bli kul. Leka runt lite med demoniska krafter...

Tycker fortfarande de borde göra ett RPG av Army of Darkness. Hade kunnat bli ett Witcher 3 med Ash i huvudrollen och sjuk humor


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Det är för övrigt andra gången som Evil Dead blir spel. Spelade en ganska kass spelversion utav Evil Dead på C64'an för en massa år sedan.

Det är för övrigt 7e gången som Evil dead blir spel

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tycker fortfarande de borde göra ett RPG av Army of Darkness. Hade kunnat bli ett Witcher 3 med Ash i huvudrollen och sjuk humor

Witcher 3 var bra men precis som många andra open world tröttnade jag halvvägs men det här kan jag se framför mig att jag aldrig skulle sluta spela det skulle bli succé väldigt bra idé 😊

1
Skriv svar