Xbox-streaming snart i en browser nära dig - i Xbox Seriex X-kvalitét!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Xbox GamePass kanske lockar många, med MASSOR av spel osv.
Men personligen så pallar jag inte ha det som på Netflix. Det blir en jäkla massa scrollande bara istället för att verkligen köra igenom varje spel man köpt. Men jag kanske är gammalmodig i den meningen.

Känner igen mig i det lite. Jag tycker om att kunna komma åt spelen när jag känner för det. Har använt Game Pass ett par gånger men inte riktigt fastnat, hade däremot älskat det när jag pluggade spelutveckling då man hade kunnat hoppa lagligt mellan hundratals spel.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv
Skrivet av Fatmajk:

Nu tappade jag poängen. Jag jämförde Playstation vs Xbox. Kan man köra ps4 spel på xbox?

Tror det var jag som missförstod lite, hehe.

Inaktiv
Skrivet av xcr:

Det är väl bara Ratchet&Clank hittills som är ps5 exklusivt allt annan finns väl på ps4?
Xcloud är ju "gratis" så till vida att det ingår i ultimate, om du har en browser i ps5:an så kan du nog testa microsofts spel med om suget faller på.

Har ca 160 spel installerade på min PS5:a och jag har PS+ samt PS Now. Känner av en viss stress faktiskt. Att ha Xcloud på det skulle nog bli liiite väl mycket.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Xbox GamePass kanske lockar många, med MASSOR av spel osv.
Men personligen så pallar jag inte ha det som på Netflix. Det blir en jäkla massa scrollande bara istället för att verkligen köra igenom varje spel man köpt. Men jag kanske är gammalmodig i den meningen.

Nej det är du inte friend among friends, det hederliga less is more/more is less kommer bra in här.
Om tex ett bra sp spel mellan 40-70+ timmar slukar din tid,hur fan ska man hinna med allt och ändå få den upplevelse som var tänkt? Tillägga att jag är en sån som spelar 1-2 spel i taget och helst ett sp varvat med lite mp som "paus".Visst kortare spel finns ju och längre om man vill men just att välja ett spel för dess djup,gameplay,story etc och sedan verkligen spela igenom det är ju själva grejen för mig iaf...Har jag dessutom 10 titlar som påbörjats så gör jag väl inte spelen rättvisa? Hur ska jag sortera story,progression mm när det blir så utspritt? Varför ska jag bry mig ett dugg om spelen? Hade aldrig klarat spela Fallout 5 i 2 timmar sen skifta till Elder Scrolls 4 timmar, sova, äta,barnen,jobb lite multiplayer , starta 2 till blablabla osv.
Även om Sony hakar på trenden och inte ger mig något val på plustjänsten så kommer jag motstå varenda knapptryck och om absolut nödvändigt lägga upp en lista på spel och försöka beta av i den takt jag klarar av samt fortsätta köpa GOTY Eds i fysisk format så de inte kan blåsa mig om 10 år 😁
Förstår ju kidsen dock det är ju en riktigt "bra deal" att lägga upp för föräldrar som redan har abonnemang upp över öronen 🙄

Medlem

Håller med, det största problemet med game pass är för många spel och att dygnet har för få timmar. Tur man inte har OCD och och måste spela allt. Tur att man sparar in Ultimate redan på två spel.

Medlem

Haha nu tycker folk att gamepass har för mycket spel och därför är det dåligt.... Ja aldrig kan man få vara nöjd😂

Gamepass är det bästa som har hänt spelbranschen på länge. Herregud vad mycket spel för pengarna.

Sen så tycker jag personligen att Sony fortfarande har bättre spel. Men med alla utvecklare som ms köpt så kanske det ändras vartefter.
Microsoft gör allt rätt just nu, men jag vet inte om det är bra i längden att dom köper upp så mycket osv.

Men för stunden vinner spelarna 😊

12
Skriv svar