Dice förklarar hur de gjorde den ballaste scenen i Battlefield 2042-trailern

Robot
Dice förklarar hur de gjorde den ballaste scenen i Battlefield 2042-trailern

Att bazooka att annat plan i luften är inte så lätt som det ser ut.

#battlefield-2042, #dice


Medlem

Vilket jävla arbete för att få med ett "Battlefield moment" i sin trailer och sen få höra folk som klagar på att det inte är realistiskt.

Avstängd

"We did 3 days of covid safe motion capture..."

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Medlem
Skrivet av jehuty:

Vilket jävla arbete för att få med ett "Battlefield moment" i sin trailer och sen få höra folk som klagar på att det inte är realistiskt.

Känns väldigt 2021 att klaga på allt och alla. 90% av alla kommentarer överallt på internet är folk som gnäller och klagar nu för tiden.

Medlem

Att man ens måste poängtera att det var covid-säkert...

Häftigt moment i trailern, men saknade verkligen att Battlefieldtemat skulle dundra ut i all sin prakt efter att piloten skjutit sin raket!

eld
Medlem
Skrivet av Jozo:

Att man ens måste poängtera att det var covid-säkert...

Vissa saker kan se ut som att varit lite slappt angående smittsäkerheten, så man brukar lägga till med att man tog till åtgärder för att göra det säkrare, därav poängteringen.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Känns väldigt 2021 att klaga på allt och alla. 90% av alla kommentarer överallt på internet är folk som gnäller och klagar nu för tiden.

Ok boomer.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Vilket jävla arbete för att få med ett "Battlefield moment" i sin trailer och sen få höra folk som klagar på att det inte är realistiskt.

Håller med men samtidigt förstår jag klagomålet på sätt och vis... Battlefield spelen har för det mesta varit ett spel som tagit sig själv på allvar, även om sen blir något annat när spelarna väl får klorna i det. Det är ju det som är skillnaden mellan exempelvis Battlefield eller något i stil med Just Cause.

Medlem

Trailern i all ära, det som har betydelse är gameplay. Så vi får se på söndag.

Medlem

Även fast trailern inte föll mig helt i smaken så kan jag respektera arbetet bakom den. När jag börjar inse att syftet varit fan-service och ser det ur det perspektivet så kan jag uppskatta trailern mer än vad jag kanske gjorde initialt.

Men ngl, jag saknade någon variant av ledmotivet som har kommit att bli så starkt kopplat till just Battlefield, till skillnad från många andra spel i samma genre. Tror den hade gjort sig extremt bra sett till syftet.

Å andra sidan, det är petitesser. Det kommer fler trailers!

Inaktiv
Skrivet av dafuq:

Ok boomer.

Medlem

Hur var det med att han skjöt ut sig? Vad landar han i, och hur kan han köra vidare?
Jag trodde först att han skulle hänga på utsidan. Är stolen alltså kvar?
Kan man göra sådär på riktigt? Teoretiskt alltså. Eller är det bara påhitt för att det ska se coolt ut?

Finns det inte ett autentiskt foto på någon som från sin fallskärm i luften skjuter en annan pilot i ett flygplan?
Här är bilden: https://www.wearethemighty.com/mighty-history/this-pilot-shot...

Hur lyckades någon fota det??


signatur

autograph

eld
Medlem
Skrivet av autograph:

Hur var det med att han skjöt ut sig? Vad landar han i, och hur kan han köra vidare?
Jag trodde först att han skulle hänga på utsidan. Är stolen alltså kvar?
Kan man göra sådär på riktigt? Teoretiskt alltså. Eller är det bara påhitt för att det ska se coolt ut?

Finns det inte ett autentiskt foto på någon som från sin fallskärm i luften skjuter en annan pilot i ett flygplan?
Här är bilden: https://www.wearethemighty.com/mighty-history/this-pilot-shot...

Det är en homage till något som gjordes av en spelare:

Men min favorit är ju såklart anti-air tanken:

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Känns väldigt 2021 att klaga på allt och alla. 90% av alla kommentarer överallt på internet är folk som gnäller och klagar nu för tiden.

Japp. Folk är jävligt gnälliga.
Personligen älskar jag att de gjorde trailern som de gjorde den. Visst, jag håller inte med musikvalet men har inte orken att sitta och grina över det. Jag gillade det jag såg och ser fram emot gameplay samt release!

Medlem

Jag har alltid gnällt och en gnällare än mej hittar du inte . Battlefield är battlefield - Spelade inte efter 2142 förutom Heroes ( som man nu kan köra på privata servrar ) men Dice gick och gjorde Ea's usa inspirade titlar för deras spelarpubic och utan svenskar så skulle ,kineser ,araber ,vietameser alla prata uk - english för ukenglish är för bad guys

Skrivet av Mikaelh:

Känns väldigt 2021 att klaga på allt och alla. 90% av alla kommentarer överallt på internet är folk som gnäller och klagar nu för tiden.

Sociala medier har helt och hållet pajjat hela internet.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Att bazooka att annat plan i luften är inte så lätt som det ser ut.

#battlefield-2042, #dice


Tyckte trailer sög.. sa absolut inget om hur spelet kommer att vara, fick typ epilepsianfall när såg den. Så brutalt dålig.. Dom stressade igenom scenerna. Jag var hypad över ett nytt bf, men inte nu längre.

Medlem

I början på trailern står det "in game footage" sedan läser man här att dom använt motion capture för att göra scenen?. Hur är det med resten av videon? Är allt förrenderat? I så fall blir trailern tyvärr ganska ointressant.

Medlem
Skrivet av Emilh:

I början på trailern står det "in game footage" sedan läser man här att dom använt motion capture för att göra scenen?. Hur är det med resten av videon? Är allt förrenderat? I så fall blir trailern tyvärr ganska ointressant.

"Game engine footage" står det, allting är alltså renderat i spelmotorn, men det är inte gameplay. Man kan ju se det som en cutscene de endast gjort för trailer syfte helt enkelt.

Skribent
Skrivet av Emilh:

I början på trailern står det "in game footage" sedan läser man här att dom använt motion capture för att göra scenen?. Hur är det med resten av videon? Är allt förrenderat? I så fall blir trailern tyvärr ganska ointressant.

Jag gissar att de använder spelmotorn för att rendera filmerna. Idag är ju spelmotorerna så avancerade att det går att göra utan problem. Vad som händer är dock att uttrycket "in game footage" blir lite vagt då det inte nödvändigtvis innebär att vad vi ser är inifrån själva spelet, men att filmerna är gjorda i spelmotorn.


signatur

"Writer and Fighter"

NuZ
Testpilot

*host* *host* Det där är ingen bazooka utan en svensk GRG (Granatgevär) M/86

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Granatgevär_m/48

Det här är en Bazooka

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bazooka


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

*host* *host* Det där är ingen bazooka utan en svensk GRG (Granatgevär) M/86

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Granatgevär_m/48

Det här är en Bazooka

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bazooka

https://en.wikipedia.org/wiki/Bazooka

Första meningen;

Citat:

Bazooka (/bəˈzuːkə/)[7] is the common name for a man-portable recoilless anti-tank rocket launcher weapon

Om vi ska gå enligt wiki så används Bazooka för att ge en beskrivning på ett vapen, så då är det rätt att säga att han i videon använder sig utav en Bazooka.

Edit; såg nu att även på den svenska Bazooka som du länkade så säger man "Numera används termen ofta som en synonym till ordet raketgevär".

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Tyckte trailer sög.. sa absolut inget om hur spelet kommer att vara, fick typ epilepsianfall när såg den. Så brutalt dålig.. Dom stressade igenom scenerna. Jag var hypad över ett nytt bf, men inte nu längre.

Vad bra då att det kommer en gameplay video/trailer på spelet imorgon söndag. Som säger mer om hur spelet är en de normala "cinematics" trailersarna.

Medlem

Det här är vad jag tänkte på när jag såg trailern (jag känner mig gammal):

NuZ
Testpilot
Skrivet av Shamanfox:

https://en.wikipedia.org/wiki/Bazooka

Första meningen;

Om vi ska gå enligt wiki så används Bazooka för att ge en beskrivning på ett vapen, så då är det rätt att säga att han i videon använder sig utav en Bazooka.

Edit; såg nu att även på den svenska Bazooka som du länkade så säger man "Numera används termen ofta som en synonym till ordet raketgevär".

Men en GRG är inget raketgevär utan använder granater istället för raketdriven, Rocket Powered Granade. Som instruktör på vapensystemet så bedömer jag att jag har rätt. Dock var det ju på skämt jag kommenterade för vet mycket väl att alla rör på axeln vapen kallas Bazooka


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Finns det något mer "Karen" än folk som gjort lumpen och sedan ska rätta alla militära felsägningar?

"Aj aj aj, det där är ingen jacuzzi utan ett bubbelbad av okänd tillverkare" - Sa aldrig någon någonsin.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Finns det något mer "Karen" än folk som gjort lumpen och sedan ska rätta alla militära felsägningar?

"Aj aj aj, det där är ingen jacuzzi utan ett bubbelbad av okänd tillverkare" - Sa aldrig någon någonsin.

Finns det något mer "Karen" än folk som säger fel och sedan blir upprörda när någon påpekar det?

Eller så kan man tagga ner lite och ta det som ett tillfälle att lära sig något


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem
Skrivet av NuZ:

Men en GRG är inget raketgevär utan använder granater istället för raketdriven, Rocket Powered Granade. Som instruktör på vapensystemet så bedömer jag att jag har rätt. Dock var det ju på skämt jag kommenterade för vet mycket väl att alla rör på axeln vapen kallas Bazooka

RPG är inte en riktig förkortning för Rocket Powered Grenade, det är en rysk förkortning för ett ryskt vapenssystem och tro inte att ryssarna använder engelska :).

När det kommer till de militära orden så fokuserar du på fel ord, Bazooka är ett "recoiless rifle" - rekylfritt gevär vilket även granatgeväret är OAVSETT vilken typ av ammunition som avfyras. Alltså om en granat som drivs på även efter att den lämnat pipan avfyras från ett GRG så är GRG:t fortfarande ett rekylfritt gevär.

Oavsett är jag taggad inför nytt Battlefield! ^^

Finns det ord som binder samman cringe och coolt? 😏

Av allt man sett från E3, är Battlefield det jag ser mest framemot. Om det kommer en BF3 remake eller vad de nu kallar det, blir det julafton tidigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar