Star Wars Jedi: Fallen Order grafikuppdaterat till PS5/Xbox Series

Robot
Star Wars Jedi: Fallen Order grafikuppdaterat till PS5/Xbox Series
Medlem

Vill man inte betala för att äga spelet eller köpa det digitalt kan man också spela det via EA Play med sin Game Pass Ultimate subscription 🙂

Laddade ned patchen till Series X idag och hoppas kunna få tid till att spela framöver. Hade lagt spelet på hyllan lite för att laddtiderna var så horribla när man dog.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Vill man inte betala för att äga spelet eller köpa det digitalt kan man också spela det via EA Play med sin Game Pass Ultimate subscription 🙂

Laddade ned patchen till Series X idag och hoppas kunna få tid till att spela framöver. Hade lagt spelet på hyllan lite för att laddtiderna var så horribla när man dog.

Roligt att ni trivs med gamepass fortfarande. Jag har avsluta min igen för jag aldrig använder tjänsten.

Vet inte riktigt vad jag önskar mig men priset är för högt sett till hur mycket jag använder den 😏

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Roligt att ni trivs med gamepass fortfarande. Jag har avsluta min igen för jag aldrig använder tjänsten.

Vet inte riktigt vad jag önskar mig men priset är för högt sett till hur mycket jag använder den 😏

Då vet vi!

Kommer Gamepass-versionen uppgraderas automatiskt eller måste man göra något? Detta är oklart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är snällt av EA att bjuda på next gen utgåvan för oss som äger ps4 versionen. Den här utgåvan var rejält kt bättre på ps5 än den gamla patchade ps4 versionen måste jag säga.
Inte så super stor skillnad i grafiken kanske det ser lite skarpare ut o så men stora vinsten tycker jag är laddningstiderna som har gått ner rejält och tycker ljudet har fått sig ett uppsving med. Mer tryck i ljudet nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Det är snällt av EA att bjuda på next gen utgåvan för oss som äger ps4 versionen. Den här utgåvan var rejält kt bättre på ps5 än den gamla patchade ps4 versionen måste jag säga.
Inte så super stor skillnad i grafiken kanske det ser lite skarpare ut o så men stora vinsten tycker jag är laddningstiderna som har gått ner rejält och tycker ljudet har fått sig ett uppsving med. Mer tryck i ljudet nu.

Hur långa laddningar var det ? Har runt 10 sekunder på pc

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Hur långa laddningar var det ? Har runt 10 sekunder på pc

Från att man startar spelet tills logotyperna kommer upp o så går det strax över 5 sekunder.
Att köra continue från startmenyn tar ca 10 sekunder tills man är kan börja spela med gubben så bra förbättring mot den tidigare patchade ps4 versionen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Från att man startar spelet tills logotyperna kommer upp o så går det strax över 5 sekunder.
Att köra continue från startmenyn tar ca 10 sekunder tills man är kan börja spela med gubben så bra förbättring mot den tidigare patchade ps4 versionen.

Allright skönt ah då är det typ samma laddningstider på pc då, tänkte på om det kanske hade förbättrats ännu mer hehe.

Medlem

Får PC versionen HDR, någon som vet?

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Allright skönt ah då är det typ samma laddningstider på pc då, tänkte på om det kanske hade förbättrats ännu mer hehe.

Ska bli kul köra igenom det igen. Jag gillade det rätt mkt minns jag o var längesedan jag körde det nu så ska bli kul.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Roligt att ni trivs med gamepass fortfarande. Jag har avsluta min igen för jag aldrig använder tjänsten.

Vet inte riktigt vad jag önskar mig men priset är för högt sett till hur mycket jag använder den 😏

Är det möjligen för att du sitter med en Playstation 😘

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Är det möjligen för att du sitter med en Playstation 😘

Hur kunde du gissa? 😃

Nä men jag har använt det en del på PC. Ville testa över mobilen också men där är stadia bättre med uppkoppling.
Överlag är det ganska mycket speltorka från ms som jag hoppas kommer försvinna. Bethesda släpper ju inte spel i rasande takt precis.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Får PC versionen HDR, någon som vet?

Den har hdr sen release aktivera det i windows först bara.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Den har hdr sen release aktivera det i windows först bara.

Konstigt, kört med HDR igång och spelet har inte haft något stöd för det. Blir bara ett grått filter ovanpå som med allt annat som inte stödjer HDR.

Men ska dra igång spelet senare igen och kolla.

Medlem

En av anledningarna till att jag inte kör pc är det som pratas om ovanför. Man får hela tiden konstiga problem så att ha en pc blir ett pussel spel i sig. Har ingen energi för sådant.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

En av anledningarna till att jag inte kör pc är det som pratas om ovanför. Man får hela tiden konstiga problem så att ha en pc blir ett pussel spel i sig. Har ingen energi för sådant.

Ja jag fick lägga ner att spela pc versionen. Helt trasig på vissa system vad det verkar som.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Ja jag fick lägga ner att spela pc versionen. Helt trasig på vissa system vad det verkar som.

Kört igenom spelet 2 gånger på PC, inte haft några problem förutom ingen HDR annars fungerar felfritt. Skumt.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Kört igenom spelet 2 gånger på PC, inte haft några problem förutom ingen HDR annars fungerar felfritt. Skumt.

Jag har kört med RX 6800 och Ryzen 3700x. Får massiva frame drops vid inläsning av nya områden och det hjälper inget att fixa vsync så det är ngt slags buffringsproblem som många faktiskt fått erfara. Jag gav upp efter kashyyk.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Konstigt, kört med HDR igång och spelet har inte haft något stöd för det. Blir bara ett grått filter ovanpå som med allt annat som inte stödjer HDR.

Men ska dra igång spelet senare igen och kolla.

När du aktiverat hdr i windows dyker inställningarna upp i spelet


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

När du aktiverat hdr i windows dyker inställningarna upp i spelet

Måste har varit något fel förut, har testat ha HDR igång men aldrig sett någon HDR option i spelet, nu var den där. Riktigt trevligt hur fina färgerna blev nu.

1
Skriv svar