Final Fantasy IX på väg

Robot
Medlem
Final Fantasy IX på väg

Yes! Instaköp med nostalgitripp inkluderat!


signatur

Videomupp

Ett av de bästa spelen ever (2:a på min personliga lista, efter FFVII). Om du nånsin gillat JRPG:s måste du bara spela det här. Så det så.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

ff9 klart bästa ! i serien story utforskandet karaktärerna! mums


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Något ska vi ju ha för att dem tar bort otherOS möjligheten.
Kunde dem inte tagit bort GeoHot istället?

Nu får vi bara se hur länge vi får vänta på att det ska dyka upp i väst.

Inaktiv

Ja videon är ju på orkester versionen men annars var det ju rätt ><.

Medlem

Givet köp! dag ett.

Medlem

Blir nog att köpa till min PSP, har redan FF7 och FF8 på den


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Blir nog att köpa till min PSP, har redan FF7 och FF8 på den

Ja fan ja:-) Har man dom 3 på PSP så behöver man knappt nått annat!

Har man ingen PSP så är det nästan värt att köpa en för att ha dessa 3 spel på den:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Tyckte det var rätt ojämt.. det hade en oslagbar inledning i alla fall.

Medlem

Blir köpt direkt älskade detta spelet

Medlem

Hur ligger det till, är det fortfarande de hemska PAL-versionerna av FF-spelen man får om man köper via europeiska PSN store? I så fall, går det på något sätt att köpa NTSC-versionerna utan att fejka ens adress för att skapa US-konto och så?

Medlem

Jag har fortfarande 6an (3an...) som favorit i Final Fantasy. Jag har missat 9an så det här lär bli ett klockrent inköp för min egen del

Jag önskar dock att de släpper 6an (3an) på PS3 också, det vore ju intressant

Medlem
Skrivet av Mr. A:

Hur ligger det till, är det fortfarande de hemska PAL-versionerna av FF-spelen man får om man köper via europeiska PSN store? I så fall, går det på något sätt att köpa NTSC-versionerna utan att fejka ens adress för att skapa US-konto och så?

Tja, ska du nå Amerikanske store så får du nog fejka din adress. Dock är det en väldigt enkel procedur.

Hur skiljer sig PAL och NTSC varianterna sig från varandra om PAL är hemska?


signatur

Videomupp

Medlem

9an minns jag.
Efter succen med FF6 & FF7 och misslyckandet med FF8 så var 9an det sista FF spelet som var riktigt bra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

jättebra spel!
Det är även bra att fler får tillgång till det, men jag spelar nog från mina skivor^^


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Två ord: HELL YEA!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

En serie som gjort 13 uppföljare borde vara hyfsat uttjatad nu...

Nåja ska inte gnälla. Har inte ens spelat det. Kul för er som gillart:D

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Mr. A:

Hur ligger det till, är det fortfarande de hemska PAL-versionerna av FF-spelen man får om man köper via europeiska PSN store? I så fall, går det på något sätt att köpa NTSC-versionerna utan att fejka ens adress för att skapa US-konto och så?

Tja, ska du nå Amerikanske store så får du nog fejka din adress. Dock är det en väldigt enkel procedur.

Hur skiljer sig PAL och NTSC varianterna sig från varandra om PAL är hemska?

Vet inte hur det ligger till idag, men på NES, SNES och kanske även Playstationtiden så var PAL mycket långsammare än NTSC spelen. Det flöt inte på likabra, vetetusan om det beror på frameratesen, men antar det?

Inaktiv

Ge oss Xenogears så är jag nöjd. Chrono Cross vore förvisso också fint.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Blir nog att köpa till min PSP, har redan FF7 och FF8 på den

Jag med men nästa jag tjackar blir Metal Gear Solid (PS1), aldrig prövat FF9 så det är ett osäker kort för mig.

Medlem

Bästa FF-spelet tycker jag.
Hade verkligen velat ha en PSP att spela sjuan och nian på igen, men känns lite dumt att köpa en PSP bara för två spel. Men det är NÄSTAN värt det!

Inaktiv

Blir lätt köp förutsatt att det inte är nån sunkig pal konvertering med ihoptryckta gubbar som springer i slow-motion

Medlem

Fan vad nice. Har väntat på det här sen FF7 dök upp på PSN. Bara spelat igenom det en gång och det var precis när det hade släppts så jag ser fram emot en riktigt grym upplevelse.

Inaktiv

Helt klart min favorit i Final Fantasy-serien. Önskar det kom till PC också. *snyft*

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Mr. A:

Hur ligger det till, är det fortfarande de hemska PAL-versionerna av FF-spelen man får om man köper via europeiska PSN store? I så fall, går det på något sätt att köpa NTSC-versionerna utan att fejka ens adress för att skapa US-konto och så?

Tja, ska du nå Amerikanske store så får du nog fejka din adress. Dock är det en väldigt enkel procedur.

Hur skiljer sig PAL och NTSC varianterna sig från varandra om PAL är hemska?

Vet inte hur det ligger till idag, men på NES, SNES och kanske även Playstationtiden så var PAL mycket långsammare än NTSC spelen. Det flöt inte på likabra, vetetusan om det beror på frameratesen, men antar det?

och du tror inte dem har fixat en sådan bagatell grej om de nysläpper ett 10 år gammalt spel?=P

Inaktiv
Skrivet av lop3r:

och du tror inte dem har fixat en sådan bagatell grej om de nysläpper ett 10 år gammalt spel?=P

Square Enix bryr sig inte, det är snabba pengar för de att bara slänga ut "korrekt" version för varje region. Men jag hoppas att det är NTSC-US utgåvan även vi får. Eller åtminstonde ett tillrättad PAL-utgåva. PAL60 finns ju trots allt.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv

Angående pal/ntsc diskussionen; Hur har dom gjort med 7an och 8an på PSN?

Medlem

För er som gillar final fantasy men inte kört 9:an så rekommenderar jag det starkt. Här går dom tillbaks till fantasy, humor och glädje. 7:an och 8:an var rätt mörka, även 6:an. Otroligt charmigt och bra spel.

1
Skriv svar