Assassin's Creed Valhalla får ytterligare expansioner under 2022

Robot
Assassin's Creed Valhalla får ytterligare expansioner under 2022

Näst på tur är dock The Siege of Paris i sommar.

#assassins-creed-valhalla, #e3-2021


Medlem

Jag gillar detta. Hellre att det släpps expansioner så kan spelare välja själva om dom vill fortsätta eller inte.

Men främst att det inte släpps spel för att det ska släppas spel. Man hoppas ju att det läggs tid och energi på att göra bra spel istället som kommer med längre tidsintervall.

Många spel släpps numera slentrianmässigt för att studion vill tjäna pengar och spelare kräver nytt spel. Men att dom inte riktigt håller måttet.

Valhalla har delat många AC fans. Många älskar det. Många gillar det inte. Men upplägget känns vettigt av ubisoft. Ser hellre ett nytt riktigt bra AC 2023 än ett halvgjort sent 2021 eller tidigt 2022.

Medlem

AC Valhalla känns som en bra grund att bygga vidare på, dock är väl spelet i originalutförande redan ganska stort...

Medlem

Kul att de jobbar vidare på det, har inte spelat Wrath of the Druids än, blir kanske en ny genomspelning av spelet i slutet av sommaren + expansioner.
Dock hade jag hellre sett expansioner där man t.ex. åker på vikingatåg österut eller neråt medelhavet snarare än de fantasygrejer jag kunde ana i teasern för de framtida expansionerna. Nåväl.

Medlem

Har inget emot att de dröjer med ett nytt Assassin's Creed, har fortfarande lite kvar att göra i Orgins och har inte ens påbörjat Odyssey eller Unity ännu 😆 Gillar Valhalla skarpt och har en liten paus i det just nu men ska fortsätta i vinter, grymt att det kommer mera det är helt klart ett av mina favoriter i serien ☺️

Medlem

Att de väntat ända tills nu med riktiga enhands-vikingasvärd är för mig en gåta. Att som viking kunna svinga Excalibur men inte något av de legendariska Ulfberhtsvärden är ju inget annat än skandal.
Kanske dyker de upp i nästa DLC då de (förmodligen) var smidda i Frankerriket.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

1
Skriv svar