Rocksmith+ lär dig spela gitarr/bas med prenumerationstjänst

Robot
Rocksmith+ lär dig spela gitarr/bas med prenumerationstjänst

Ubisoft omformar sin musikskola.

#e3-2021, #rocksmith, #ubisoft


Medlem

Har spenderat bisarrt mycket tid i Rocksmith, men jag är redo för mer!

Skägg.
10 Chambers

Vi har precis skaffat en elgura, så varför inte.


signatur
Medlem

Hade hoppats på ett låglatens-Rocksmith som drar nytta av den nya konsolgenerationens nya funktioner för just detta (ALLM, 120hz, VRR, osv.)

Skaffade Rocksmith 2014 för några år sedan men har knappt spelat det då fördröjningen (trots att jag följt alla råd och optimerat min setup) gör det ospelbart.

Får också säga att en prenumeration inte låter ett dugg lockande. Hade gärna betalat för spelet igen om de kunde leverera ett extremt responsivt spel!

Medlem

Tråkigt vägval med den affärsmodellen... Känns som om målgruppen inte längre är privatpersoner utan snarare skolverksamhet i olika former. Synd, jag hade ganska stora förhoppningar efter att de gjort så mycket rätt med tidigare titlar i serien.

Modellen med ett ganska högt pris på grundprodukten och låtpaket som DLC har funkat bra för mig, spelsuget kommer stötvis när det är uppehåll med bandet o.s.v. Att sitta med en prenumeration på ett par hundra i månaden när jag vet att det kommer stå orört 7-8 månader om året känns helt ointressant. Jag har bränt ner mycket pengar (och tid) i de två gamla spelen och kommer kvarstanna där.

Saker jag hellre hade sett på feature-listan i någon slags grov prioritetsordning:
- Optimerad (d.v.s. lägre) latens
- Mer robust hårdvara, den nuvarande kabeln drar en del mot att börja glappa
- Kompabilitet för att använda hårdvaruljudkort med tele- och/eller xlr-ingång istället för enbart deras egna kabel
- Utifrån punkten ovan stöd för sång och akustisk gitarr
- Stöd för att koppla in digitala trumset via USB
- Stöd för flera skärmar där varje musiker har en egen skärm (och med det stöd för fler än två spelare samtidigt)
- Ett "Real mode" som inte tvättar ljudet lika mycket. D.v.s. om anslag och intonation är dålig - låt det höras så att man faktiskt kan öva på sin teknik för att få bättre ton. Jag har märkt att jag slarvar med tekniken när jag går över på riktig utrustning efter att ha hållit hus i Rocksmith ett tag.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Håller precis på att lära mig spela gitarr med hjälp av en app som heter SimplyGuitar. Fungerar väldigt bra för mig som nybörjare iaf.
Så det här är väldigt lockande för mig.
Har personligen inga problem med en prenumeration.

Medlem

Kan vara något.
Måste testas

Medlem
Skrivet av Klfh:

- Kompabilitet för att använda hårdvaruljudkort med tele- och/eller xlr-ingång istället för enbart deras egna kabel

Rocksmith+ kommer ha stöd för det, även om dom inte garanterar att det kommer funka med alla interfaces på marknaden.

Medlem
Skrivet av fzusr:

Hade hoppats på ett låglatens-Rocksmith som drar nytta av den nya konsolgenerationens nya funktioner för just detta (ALLM, 120hz, VRR, osv.)

Skaffade Rocksmith 2014 för några år sedan men har knappt spelat det då fördröjningen (trots att jag följt alla råd och optimerat min setup) gör det ospelbart.

Får också säga att en prenumeration inte låter ett dugg lockande. Hade gärna betalat för spelet igen om de kunde leverera ett extremt responsivt spel!

Jag hade problem med rocksmith på konsol med latency, men blev förbannad för att de tog hutlöst summor för en enda låt att köpa, och låtarna som är med är rätt tråkiga tillslut.. så testade en PC version istället. Hade ingen latency alls då, trodde inte min öron faktiskt.
Men en prenumeration...nja inte så taggad faktiskt.
Men det är ett fantastiskt redskap om man vill lär sig spela faktiskt

1
Skriv svar