Dice förklarar hur de gjorde den ballaste scenen i Battlefield 2042-trailern

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Av allt man sett från E3, är Battlefield det jag ser mest framemot. Om det kommer en BF3 remake eller vad de nu kallar det, blir det julafton tidigt.

Har E3 ens börjat? 🤔

NuZ
Testpilot
Skrivet av Håkan:

Finns det något mer "Karen" än folk som gjort lumpen och sedan ska rätta alla militära felsägningar?

"Aj aj aj, det där är ingen jacuzzi utan ett bubbelbad av okänd tillverkare" - Sa aldrig någon någonsin.

Skrivet av Sarky:

Finns det något mer "Karen" än folk som säger fel och sedan blir upprörda när någon påpekar det?

Eller så kan man tagga ner lite och ta det som ett tillfälle att lära sig något

Haha skojjar ju, där av host host
Jag är officer sedan snart 12år tillbaka, så inte bara lumpen

Skrivet av Snigelpinne:

RPG är inte en riktig förkortning för Rocket Powered Grenade, det är en rysk förkortning för ett ryskt vapenssystem och tro inte att ryssarna använder engelska :).

När det kommer till de militära orden så fokuserar du på fel ord, Bazooka är ett "recoiless rifle" - rekylfritt gevär vilket även granatgeväret är OAVSETT vilken typ av ammunition som avfyras. Alltså om en granat som drivs på även efter att den lämnat pipan avfyras från ett GRG så är GRG:t fortfarande ett rekylfritt gevär.

Oavsett är jag taggad inför nytt Battlefield! ^^

*Host* RPG-7 t.ex är NATOs förkortning på vapnet som heter något i stil med ”Handburen pansarvärn granat” eller så på ryska. NATO har många förkortningar på system med krylliska bokstäver. T.ex SU-27 heter Flanker som rapporteringsnamn och marininfanteriet heter inte Nexota etc.

Men ja du har rätt att folk kallar alla rekylfria granatgevär för bazooka men det är fortfarande fel då en bazooka är en egen vapenplattform medans GRG är en annan. Som sagt. Jag var bara dryg och påpekade att det var fel för oss kunniga, men för gemene gamern förstår exakt vad som menas ändå.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

För min egen del var det denna scen som gjorde att jag INTE kommer köpa spelet.

Medlem
Skrivet av Jag tar livet med ett lol:

För min egen del var det denna scen som gjorde att jag INTE kommer köpa spelet.

Ok lol


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

12
Skriv svar