Trailer-premiär för Starfield! Släpps i november 2022

Robot
Trailer-premiär för Starfield! Släpps i november 2022

Xbox- och Bethesda-showen startar med en stjärnsmäll.

#e3-2021, #starfield


Relik 📜

Kom igen nu Bethesda, don't fuck this one up. Jag behöver ett bra Starfield. Behöver, säger jag!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Inaktiv

Kul att få se ungefär vilken typ av sci-fi de inriktar sig på.

Men är det kvalitén på streamen eller ser det ganska utdaterat ut visuellt? Man väntar ju på något som ser riktigt next gen ut.
Men det kanske är för tidigt ännu att förvänta sig sånt.

Avstängd
Skrivet av anon_79617:

Kul att få se ungefär vilken typ av sci-fi de inriktar sig på.

Men är det kvalitén på streamen eller ser det ganska utdaterat ut visuellt? Man väntar ju på något som ser riktigt next gen ut.
Men det kanske är för tidigt ännu att förvänta sig sånt.

Det var ju en cinematic tror jag men ja håller med om att den var dåligt gjord.

Medlem

Det var ingen imponerande Cinematic. Kom igen nu MS.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Inget Starfield till PS5 ser det ut som 🤭

Medlem

Alla dessa års väntan och inte ens lite gameplay kan vi få se...

Medlem

Snark. Väck mig när dom faktiskt visar upp spelet.

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Inget Starfield till PS5 ser det ut som 🤭

Mata inte trollen.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Mata inte trollen.

Troll matar sina egna troll. Låt dem trolla tillsammans.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Skulle det inte bara komma till Xbox? Tyckte inte att dom sa något om PC


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem

Jag la då inte märke till att PC nämndes.. De Ville väldigt gärna säga att de va en exlucive till Xbox. Typ 3 gånger om jag hörde rätt.


signatur

I have spoken..

Inaktiv

Gameplay hade varit uppskattat. Har noll hype så länge dom inte visar själva spelet.

Medlem

Gav ju inte jättemycket precis, har ingen susning vad för typ av spel det är. Dom kanske gör en cyberpunk och låter spelarna få reda på det på release datumet

eld
Medlem
Skrivet av Dumledanco:

Gav ju inte jättemycket precis, har ingen susning vad för typ av spel det är. Dom kanske gör en cyberpunk och låter spelarna få reda på det på release datumet

Lite som när folk undrade vilket typ av spel elden ring skulle vara!

Oblivion med guns och rymdskepp blir det såklart!

Att bygga i rymdskepp är ju givet efter hur populärt husbyggandet blev i fallout 4, och ingen chans att de överger items som du kan plocka upp eller lägga vart du vill i världen.

Men det finns ju såklart en stor sak jag undrar över: kommer det ha procgen?

Medlem

Jag undrar om det kan vara lite som No Man's Sky eller Outer Wilds? Hade hoppats på lite gameplay, men det lär man få vänta till nästa E3 för.

Inaktiv

Var lika intetsägande som Massives Avatar igår.

Medlem

Så vilka har ägg i ansiktet?

Medlem
Skrivet av Moxon:

Jag la då inte märke till att PC nämndes.. De Ville väldigt gärna säga att de va en exlucive till Xbox. Typ 3 gånger om jag hörde rätt.

Kolla slutet på teasern, det står PC Game där.

Kanske komponentbristen löst sig till julen 2022 så man kan biffa upp PC:n lite. Tacksam att inte det här spelet blev exklusivt, hoppas det blir bra!

Medlem
Skrivet av eld:

Lite som när folk undrade vilket typ av spel elden ring skulle vara!

Oblivion med guns och rymdskepp blir det såklart!

Att bygga i rymdskepp är ju givet efter hur populärt husbyggandet blev i fallout 4, och ingen chans att de överger items som du kan plocka upp eller lägga vart du vill i världen.

https://i.imgur.com/M53nciD.png

Men det finns ju såklart en stor sak jag undrar över: kommer det ha procgen?

Det är så dom lurar en Var ett tag sedan bethesda släppte ett spel värt att spela så jag tror det när jag ser det, att dom då lyckas leverera en elder scrolls upplevelse med ett större scope.

Medlem

Det var ju tråkigt hade sett fram emot ett nytt Bethesda spel, men tydligen kommer det inte till PC.

Eller... enligt den officiella sidan så: Announced at the Xbox & Bethesda Games Showcase, Starfield arrives exclusively on Xbox Series X|S and PC on 11.11.22. Play it day one with Xbox Game Pass.

Finns hopp då!


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Creation Engine 2.

NuZ
Testpilot

Hur många år ska det ta innan folk förstår att Xbox även är PC (Microsoft Windows 10)? Alla exklusiva spel släpps även på PC, vissa även på Steam


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Kul att få se ungefär vilken typ av sci-fi de inriktar sig på.

Men är det kvalitén på streamen eller ser det ganska utdaterat ut visuellt? Man väntar ju på något som ser riktigt next gen ut.
Men det kanske är för tidigt ännu att förvänta sig sånt.

Utdaterat? Om det varit CGI kanske? Men det stog att det var ingame och att de (äntligen) använder en ny motor - Creation Engine 2.
Och jo... det kommer till PC också. Titta på trailern eller googla lite...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Thane:

Creation Engine 2.

Skrivet av T.Mani:

Utdaterat? Om det varit CGI kanske? Men det stog att det var ingame och att de (äntligen) använder en ny motor - Creation Engine 2.
Och jo... det kommer till PC också. Titta på trailern eller googla lite...

"Ny" motor... frågan är hur mycket gammalt skräp från tidigare versioner av Creation/Gamebryo som faktiskt finns kvar och innebär begränsningar i slutändan. (Sen är förhoppningsvis en del sådana begränsningar i så fall hyfsat obskyra, men ändå.) Det vore inte första gången vi ser "nya" spelmotorer som egentligen bara är lager på lager på lager på lager från gamla reliker. (Call of Duty, I'm looking at you.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

"Ny" motor... frågan är hur mycket gammalt skräp från tidigare versioner av Creation/Gamebryo som faktiskt finns kvar och innebär begränsningar i slutändan. (Sen är förhoppningsvis en del sådana begränsningar i så fall hyfsat obskyra, men ändå.) Det vore inte första gången vi ser "nya" spelmotorer som egentligen bara är lager på lager på lager på lager från gamla reliker. (Call of Duty, I'm looking at you.)

Så kan det absolut vara, men just nu finns det inget annat att gå på.
Men om spelet faktiskt kommer se ut som det gjorde i trailern, så har de i alla fall uppdaterat grafiken och animationerna rejält från Fallout 4, eller 76, om man nu ska mäta med deras senaste spel från Creation Engine-serien.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Så kan det absolut vara, men just nu finns det inget annat att gå på.
Men om spelet faktiskt kommer se ut som det gjorde i trailern, så har de i alla fall uppdaterat grafiken och animationerna rejält från Fallout 4 (eller 76, om man nu ska mäta med deras senaste spel), från Creation Engine-serien.

Ja, jag är nog lite för skadad av för många spels historia vad gäller det där med att återanvända gammalt skräp och kalla det nytt (Fallout 76 har en hel del Gamebryo-arv kvar, exempelvis) för att vara annat än skeptisk, men vi får väl hoppas det blir något att hänga i granen. Problemet är att saker som bättre modeller, texturer och animationer (beroende på hur spelkaraktärer/-objekt interagerar med övriga objekt och/eller omgivningen) kan vara förhållandevis lätt att bygga på även lite äldre spelmotorer, medan saker som asset-hantering, interaktion mellan spelelement, skriptning och AI, fysikmotorintegration (och/eller annan middleware) till fullo o.s.v. kan vara besvärligare.

Finns vissa saker som Creation-/Gamebryo-motorn till RPG haft svårt med i samtliga tillämpningar hittills, fordon är en av dem, fysikmotorimplementering (vettig lösning att binda den till framerate, lul) en annan.

Jag vill verkligen, verkligen ha ett bra Starfield.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Ser ju intressant ut, bara att hoppas att det är ett sci-fi spel nu och att dom inte slänger in monster och göra det till ett fantasy spel istället och dödar intresset för det helt.

Avstängd

Sa ju inte mycket direkt. Snygg cinematic, men tbh det har de flesta idag.

Medlem

Jädra meningslös trailer. Men mer rollspel är alltid välkommet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

12
Skriv svar