Uppesittarkväll med FZ när Xbox/Microsoft och Bethesda håller hov!

Medlem

Har sett rykten om att The Outer worlds 2 kommer att utannonseras på E3.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

NuZ
Testpilot
Skrivet av r4v3nl0rd:

Fullständig remake/reboot av Quake 1 hade gjort min dag!

Haha ja liknande Doom rebooten <3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Plague tale 2, var nått rykte jag hörde. Ettan var nice så det är välkommet.

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Perfekt timing. Jag jobbar till 17, hinner hem, duscha och grilla köttet, sen är det middag framför skärmen för hela gamingfamiljen

Family goals!

Medlem

MS borde ha potential för en riktigt bra show efter några riktigt magra år. Man borde även kunna visa en hel del gameplay efter att ha slagit världsrekord i i CGI- och "in engine"-trailers förra året.

Även Nintendo borde kunna ha en riktigt bra show i år om den beryktade nya versionen av Switch är på gång. Det känns som man hållit tillbaka från att visa spel tills man kan visa dem på ny hårdvara.

Skrivet av Pretorian24:

RDR2 var väl länge hype och sen vid premiären så mottogs det riktigt väl till skillnad mot CP2077.
Finns det fler spel som ”hållt hela vägen”

Senast är Ratchet & Clank som enligt Digital Foundry ser bättre ut när det släpptes än då det först visades upp. Även spel som Horizon Zero Dawn och God of War (2018) är spel som först visades upp med gameplay och som sedan var ännu mer imponerande vid release.

Medlem

Hoppas på att se Starfield och nya Forza! Gärna ifrån Gears 6 med.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

MS befinner sig fortfarande i ett slags limbo, känns det som. Tror inte vi ska hoppas på alltför mycket gameplay ikväll. 2022 däremot... Tror det är då det kommer smälla rejält.

Vi kommer absolutivt få se en del Starfield-gameplay! Om inte så köper jag dig en öl eller två (eller motsvarande alternativ vätska).

Medlem

Två Tweets från Jeff Grubb:

"OK. Let's do this one more time.
Do not expect these at Xbox tomorrow:
Avowed
Perfect Dark
Fable
Hellblade 2 (maybe a making-of video later)
IOI's Project Dragon
"

"Also do not expect Everwild or Compulsion's new game."

https://twitter.com/JeffGrubb/status/1403829375003361282
https://twitter.com/JeffGrubb/status/1403834626569740291

Men enligt Jeff ska även 4 nya annonseringar ske på Xbox/Microsoft+Bethesda.

Vi får se vad det blir av detta, hoppas på det bästa.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Dex
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Hoppas på att se Starfield och nya Forza! Gärna ifrån Gears 6 med.

Är också väldigt nyfiken på Gears 6, men har man hört något alls angående det? Vem man om dom jobbar på det?

Medlem

Känner lite såhär, att med tanke på hur lame allt annat varit så ska man kanske inte ha för höga förhoppningar om deras event... Men... Med tanke på alla uppköp så måste de ju ha en hel hög att visa upp!!

Helst vill ha mer info om Hellblade 2 samt även en teaser om Gears 6. Men då både utvecklas med unreal 5 så antar jag att det ligger ganska långt bort


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Starfield trailer har läckt ut, release 11 november 2022.

https://youtu.be/TOuTYtGG6FI


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Fullständig remake/reboot av Quake 1 hade gjort min dag!

No offense men fyfan vilken onödig remake. Sen är väl typ alla quake reboots.

Kommer dom visa halo igen? Mycket snack om bethesda, men ms borde väl ha typ iaf ett eller två spel på g sen tidigare?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Hoppas få se nytt från Wolfenstein och gärna nytt Fallout eller/och The Elder Scrolls!

Medlem

Stackars rare


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Dex:

Är också väldigt nyfiken på Gears 6, men har man hört något alls angående det? Vem man om dom jobbar på det?

Näe har inte hört något alls men börjar väl vara ett tag sedan femman kom. En teaser räcker!

Medlem

Inget gameplay från Starfield, ingenting om vad det är för sorts spel ens

Medlem

Stalker 2 vill jag ha...Starfield yeees, kan bli riktigt bra, får man följa vidare!

Medlem

I stort sätt behöver inte köpa spel till Xbox. Typ allt kommer dag 1 till Gamepass 😀😀

Medlem
Skrivet av PixelNoise:

I stort sätt behöver inte köpa spel till Xbox. Typ allt kommer dag 1 till Gamepass 😀😀

Precis vad jag kände. Behöver inte köpa något nytt spel i år finns för mycket bra till game pass.

Medlem

Xbox master race!!

Bra jobbat FZ!

Ps. Synd bara att videokvalitén är så usel när man streamar, blir ju nästan en chock sen när man kollar trailers i 4K efteråt, hur snygga spelen blir. Att kolla i 480-720 är fan ingen höjdare, såklart inte ert fel, bara allmänt kasst med youtube-livesändningar.

Medlem

Xbox Game Pass master race, riktigt bra 5/5

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Inget gameplay från Starfield, ingenting om vad det är för sorts spel ens

Ja, det var verkligen en stor besvikelse att det bara blev en teaser efter flera års väntan

Medlem

Så de visade 30 spel varav 27 kommer dag ett till game pass. Känns värt att fylla på några år till i förväg innan de kanske höjer priset nu när det är en för bra deal.

Medlem

Jääävlar vad MS ägde upp E3!
Att inte ha en Xbox med GamePass borde inte vara ett alternativ över huvudtaget för gamers!

Dex
Medlem
Skrivet av puban:

Jääävlar vad MS ägde upp E3!
Att inte ha en Xbox med GamePass borde inte vara ett alternativ över huvudtaget för gamers!

PC med Gamepass då?

Jag har inte gamepass dock nu för hinner inte spela dom spelen jag vill som det är nu redan. Vet i sjutton hur jag skulle hinna med om jag hade gamepass också

Medlem
Skrivet av Dex:

PC med Gamepass då?

Jag har inte gamepass dock nu för hinner inte spela dom spelen jag vill som det är nu redan. Vet i sjutton hur jag skulle hinna med om jag hade gamepass också

Jag har bägge och nej jag hinner verkligen inte med. Men har lagt ner tanken på att jag måste klara ut varje spel jag spelar. Vissa är som bäst halva spelet. Kan föredra lite kortare spel så JRPG har gått bort på sistone.

Men på pc blir det såklart AoE4 och liknande titlar. Om jag får tid över till det. Ska köpa nån slags monsterpc(nåja) när Star Citizen släpps skarpt.

12
Skriv svar