Microsoft Flight Simulator släpps till Xbox i sommar

Robot
Microsoft Flight Simulator släpps till Xbox i sommar

Och gratis Top Gun: Maverick-expansion i höst!

#e3-2021, #microsoft-flight-simulator


Medlem

Skoj med Top Gun-expansionen. Snabba fighter jets är något som lyst med sin frånvaro sen FS släpptes, och trevligt att det är gratis. Nu saknas bara lite helikoptrar

Medlem

Enda spelet som jag blev avis på faktiskt. Hade varit kul att ha på PS5.

Medlem

Hoppas det innebär en uppgradering till PC-versionen också, tänker på DX12 och prestanda. Sen vore det inte dumt om Bing kunde ta och fixa bättre kartor för Stockholm/Sverige.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Hoppas det innebär en uppgradering till PC-versionen också, tänker på DX12 och prestanda. Sen vore det inte dumt om Bing kunde ta och fixa bättre kartor för Stockholm/Sverige.

DX12 kommer till PC-versionen också. En uppdatering av Bing hade varit något. Vi får se om det blir lite bättre nu när World Update 5 släpps. I tidigare World Updates så har vissa större städer fått fotogrammetri. Arlanda kommer få sig ett lyft i alla fall.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

DX12 kommer till PC-versionen också. En uppdatering av Bing hade varit något. Vi får se om det blir lite bättre nu när World Update 5 släpps. I tidigare World Updates så har vissa större städer fått fotogrammetri. Arlanda kommer få sig ett lyft i alla fall.

Tack för info, det låter bra. Blir att installera igen till WU5, hade missat att den skulle innehålla uppdateringar till norden.

Inaktiv

Kommer man kunnat skjuta kulspruta och missiler med stridsflygplanen eller är det för mycket action för FS? Känns som ett spel där genomsnittspulsen hos spelarna/användarna är 50.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Kommer man kunnat skjuta kulspruta och missiler med stridsflygplanen eller är det för mycket action för FS? Känns som ett spel där genomsnittspulsen hos spelarna/användarna är 50.

Frågan är vad du ska skjuta? Tror inte de kommer lägga till exploderbara byggnader.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Kommer man kunnat skjuta kulspruta och missiler med stridsflygplanen eller är det för mycket action för FS? Känns som ett spel där genomsnittspulsen hos spelarna/användarna är 50.

Högst tveksamt, är det flygplans-pangpang man vill åt är det DCS som gäller.

Redaktör

De slängde ju in F/A-18 Hornet i Flight Simulator X-expansionen också, vad jag minns var det inte särskilt kul. Och jag har mina tvivel om denna också, med tanke på hur jäkla bra moduler det finns i DCS. Men men, jag kan ha fel, och det är ju gratis så ingen skada skedd.


signatur
Medlem

Frågan är hur ett sådant här spel kommer att upplevas på konsol när spelet i sitt grundutförande enbart stödjer 30 FPS (lite högre om det spelas på TV-apparater som stödjer VRR) (https://twitter.com/MSFSofficial/status/1404148843134943234)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

1
Skriv svar